Γεωργιανός πολιτισμός

ΓΕΩΡΓΙΑΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΑ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΕΣ

Γεωργιανός πολιτισμός: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Ποιος είναι ο λόγος για να έρθουμε σε επαφή με έναν ξένο πολιτισμό; Πιο ειδικά με αυτόν της Γεωργίας. Ποια είναι αυτά τα στοιχεία που είναι κοινά ανάμεσα στην Ελλάδα και στη Γεωργία που θα φέρουν τους δύο πολιτισμούς κοντά;

ΓΕΩΡΓΙΑΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Από την ιστορία της Γεωργίας γνωρίζουμε ότι αυτή η χώρα κατοικείται από την φυλή των Γεωργιανών για πολύ περισσότερο από 2.000 χρόνια. Η γλώσσα τους είναι αυτή που μιλούσαν οι αρχαίοι πρόγονοί τους. Η θρησκεία τους είναι ο ορθόδοξος χριστιανισμός. Ο μύθος των Αργοναυτών για το χρυσόμαλλο δέρας μας μιλά για το ταξίδι των αρχαίων Ελλήνων στα παράλια της Γεωργίας.

Ιστορίες παράλληλες με την Ελλάδα. Από την άλλη, αν κάνουμε μια νοητή γραμμή από τα παράλια της Γεωργίας, αν περάσουμε από τα στενά των Δαρδανελίων, φτάνουμε στο βόρειο άκρο της Θεσσαλίας. Είναι πολύ πιθανόν, λοιπόν, η επαφή των αρχαίων Ελλήνων με τους αρχαίους Γεωργιανούς να ήταν εφικτή.

ΓΕΩΡΓΙΑΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: Η ΕΠΑΦΗ

Αν οι αρχαίοι αυτοί λαοί έκαναν αυτά τα ταξίδια για να γνωρίσουν ο ένας τον άλλο, γιατί εμείς, στη σημερινή μας εποχή να μην έρθουμε σε επαφή με αυτούς που έχουν έρθει στη χώρα μας; Αυτό που καταλαβαίνει κάποιος είναι ότι αυτή η επαφή αφήνει στους δύο ανθρώπους πολλά κέρδη. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πατέρας των θεών στο ελληνικό δωδεκάθεο είχε και την ονομασία Ξένιος Ζευς. Αυτός που μεριμνά για τους ξένους.

Γεωργιανός πολιτισμός

Μια τέτοια επαφή θα μας έδινε πληροφορίες για αυτόν που μένει στην ίδια περιοχή με εμάς. Θα γνωρίζαμε την ιστορία του. Θα ξέραμε τι τον έφερε εδώ και, κυρίως, γιατί έφυγε από τη χώρα του. Αυτά και άλλα πολλά είναι η αφορμή να κάνουμε αυτή την επαφή που θα μας κάνει πιο πλούσιους στις γνώσεις μας.

ΓΕΩΡΓΙΑΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΓΕΝΙΕΤΑΙ

Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να δημιουργήσουμε εκδηλώσεις που θα μας μιλούν για τον γεωργιανό πολιτισμό. Τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας αυτό έχει νόημα και τεράστιο ενδιαφέρον. Κάνει αυτόν που ήρθε στο «σπίτι» μας να μας δει πιο φιλικά, να συνδράμει στον κοινό τρόπο ζωής, στην κοινότητα. Για να κατακτήσουμε τελικά το Εμείς, αυτό που περιβάλλει το εγώ μας.

Με αυτές τις σκέψεις οργανώνουμε σειρά εκδηλώσεων με κεντρικό θέμα τον γεωργιανό πολιτισμό: ταινίες, χοροί, μουσική, βιβλία, φωτογραφίες. Και η συνέχεια θα είναι συναρπαστική. Καλό μας ταξίδι στον κόσμο του πολιτισμού, ας απολαύσουμε αυτόν τον συναρπαστικό κόσμο. Ο γεωργιανός πολιτισμός θα μας καλωσορίσει.

 

ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

INTRODUCTION TO ENGLISH

 

Διαβάστε τα άρθρα για τον πολιτισμό

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved