Ιδιώτες μάνατζερ

ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΕΦΚΑ

Ιδιώτες μάνατζερ: γράφει ο Κώστας Γιαννόπουλος

Επανερχόμαστε στο θέμα που αφορά στην ιδιωτικοποίηση του ΕΦΚΑ. Είχαμε αναφερθεί σε προηγούμενα δημοσιεύματά μας. Μπορεί να φάνηκαν ότι είναι υπερβολικά. Η πραγματικότητα όμως απέδειξε την αλήθεια: Ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, με προσεγμένα βήματα προχωρά στο δρόμο που μας οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση του ΕΦΚΑ. Το κακό για αυτόν είναι ότι ο ΕΦΚΑ είναι σκληρό καρύδι. Δεν ακολουθεί εύκολα το παράδειγμα της ΔΕΗ, της Ολυμπιακής και του ΟΣΕ.

ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ: ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ

Είχαμε μιλήσει για τα σχέδια του υπουργού Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη. Είχαμε αναφερθεί στην εξαιρετική ικανότητά του να πωλεί τη δημόσια περιουσία. Μόνο που αυτές οι ενέργειες δεν είναι προς όφελος των πολιτών. Το μεγάλο κεφάλαιο μόνο έχει να κερδίσει. Ας δούμε αυτά τα βήματα συνοπτικά.

Βήμα πρώτο: Απαξίωση των υπαλλήλων. Σκέφτεται ο υπουργός ότι αν απαξιώσει τον ΕΦΚΑ, αυτός θα πωληθεί πιο εύκολα. Έχει δίκιο. Δεν είναι δική του σκέψη, αλλά μια πάγια πολιτική του φιλελευθερισμού. Βλέπε το παράδειγμα της Θάτσερ και το ξεπούλημα της δημόσιας ασφάλισης στην Αγγλία. Ο Χατζηδάκης στην αρχή βρίζει και απαξιώνει τους υπαλλήλους. Αν αυτοί είναι άχρηστοι τότε είναι άχρηστος και ο οργανισμός στον οποίο υπηρετούν.

«Ιδιώτες μάνατζερ: οι υπηρεσίες του

τιμώνται 19 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος

από το δημόσιο ταμείο.»

Βήμα δεύτερο: Η αναβάθμιση του τηλεφωνικού κέντρου, το 1555, και η δημιουργία κέντρων σε τέσσερις ακόμα πόλεις, εκτός από την Αθήνα. Το πολυδιαφημιζόμενο 1555 δεν κάνει τίποτε άλλο από το να παραπέμπει τους πολίτες στα υποκαταστήματα. Δεν δίνει λύσεις. Οι υπηρεσίες του τιμώνται 19 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος από το δημόσιο ταμείο. Τι θα μπορούσαν να γίνουν αυτά τα λεφτά; Βλέπε το επόμενο βήμα.

Βήμα τρίτο: Εξωτερικοί συνεργάτες. Αποφασίζει να βάλει εξωτερικούς συνεργάτες εκεί που είναι το μεγάλο πρόβλημα. Μιλάμε για τις συντάξεις. Εκπαιδεύει με ταχύρυθμα σεμινάρια δικηγόρους και λογιστές. Το μέτρο δεν αποδίδει. Πιέζει τους υπαλλήλους των συντάξεων να βγάλουν πιο γρήγορα τις αποφάσεις. Τεχνικά όμως είναι αδύνατο: Υπολογιστές που είναι πολύ παλιοί, το δίκτυο που δεν λειτουργεί, η δραστική μείωση των υπαλλήλων λόγω συνταξιοδότησης είναι τα κύρια αίτια. Οι καινούργιοι υπολογιστές ακόμα έρχονται, αναφέρουν οι υπάλληλοι, τα χρήματα δόθηκαν αλλού!

Ιδιώτες μάνατζερ

ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ: ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

Βήμα τέταρτο: Ιδιωτικοί μάνατζερ μπαίνουν στον ΕΦΚΑ. Μια ιδιωτική εταιρεία του Κεφαλογιάννη διαχειρίζεται το θέμα. Η στενή σχέση του Κεφαλογιάννη με την οικογένεια Μητσοτάκη δεν είναι συμπτωματική. Προς το παρόν περιορίζεται στην παρακολούθηση των εργασιών του ΕΦΚΑ στο κτήριο όπου βγαίνουν οι συντάξεις στην Αθήνα. Η παρουσία τους δεν είναι φυσική.

Βήμα πέμπτο: Πίεση στους υπαλλήλους και διευθυντές να βγουν πιο γρήγορα οι συντάξεις. Τεχνικά και πρακτικά δεν είναι εφικτό. Άρα, κλείνουν όλες τις συντάξεις και τις ανοίγουν ξανά. Μηδενίζονται έτσι οι εκκρεμείς συντάξεις μέχρι και το 2019. Ταυτόχρονα μεταφέρεται ένας τεράστιος όγκος συντάξεων για τα επόμενα χρόνια. Η αφόρητη πίεση μπορεί να είναι η αιτία πολλών και ξαφνικών θανάτων προϊσταμένων, υπαλλήλων και διευθυντών;

«Ιδιώτες μάνατζερ: η παταγώδης αποτυχία τους

δεν αναφέρεται στα δελτία τύπου του υπουργείου.»

Βήμα έκτο: Η φυσική παρουσία ιδιωτικής μάνατζερ στη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Είναι συμπτωματικός ο διορισμός της μετά το θάνατο του διευθυντή των συντάξεων; Η δουλειά της είναι να ελέγχει και να πιέζει. Η φυσική της παρουσία παραβιάζει το νόμο για τα προσωπικά δεδομένα. Η αντίδραση των συνδικαλιστών της κυβερνητικής παράταξης είναι να βάζει νομικά εμπόδια για την πραγματοποίηση διαμαρτυρίας. Το μένος της ΔΑΚΕ, πριν τις συνδικαλιστικές εκλογές, ήταν απλά ρητορικό, όπως είχαμε γράψει.

ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡ: ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

Η πρώτη πράξη ιδιωτικοποίησης ήταν το 1555. Προβλήθηκε ότι έκανε δουλειά, ο κόσμος, στην αρχή το δέχτηκε θετικά. Κατόπιν αποδείχτηκε η παταγώδης αποτυχία του. Συνδικαλιστικά στελέχη αναφέρουν ότι τα 19 εκατομμύρια ευρώ θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση του ΕΦΚΑ. Υπενθυμίζουμε ότι αυτό το ποσό είναι η πληρωμή των εταιρειών ανά έτος.

Ιδιώτες μάνατζερ

Η δεύτερη πράξη ιδιωτικοποίησης ήταν οι εξωτερικοί συνεργάτες. Η παταγώδης αποτυχία τους δεν αναφέρεται στα δελτία τύπου του υπουργείου. Σε αυτά υπάρχουν στατιστικά για την απόδοση των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ και όχι των εξωτερικών συνεργατών.

Η τρίτη πράξη είναι η συνεχής πίεση των εργαζομένων. Αυτή τη φορά με τη φυσική παρουσία ιδιωτικής μάνατζερ. Οι υπάλληλοι, αναφέρουν οι συνδικαλιστές, αισθάνονται προσβεβλημένοι και ανίκανοι να δουλέψουν με έναν τεχνολογικό εξοπλισμό που είναι για πέταμα. Το υπουργείο όμως επιμένει.

Θέλει να μηδενίσει το κύρος του ΕΦΚΑ έτσι ώστε να πωληθεί για ένα κομμάτι ψωμί. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα: Ο χρόνος δεν του φτάνει, οι εκλογές πλησιάζουν. Η κυβερνητική συνδικαλιστική παράταξη δεν κατάφερε να κερδίσει τις εκλογές παρά τα λεφτά που έδωσε σε κάποιους υπαλλήλους ο υπουργός, λίγες μέρες πριν τις εκλογές.

Τι σημαίνει όμως η ιδιωτικοποίηση του ΕΦΚΑ στην πράξη; Αυτό το έχουν καταλάβει οι συνταξιούχοι πρώτοι. ΟΙ αντιδράσεις τους είναι έντονες. Πιο πολύ από αυτές των υπαλλήλων! Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα είναι η έρευνά μας στον τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης. Θα επανέλθουμε σύντομα.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved