Κοστολόγηση της τέχνης

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ

Κοστολόγηση της τέχνης: γράφει ο Γιάννης Πετρόπουλος

Ο αθηναίος εικαστικός επιμελητής Πάρης Καπράλος εμπλέκει το φιλότεχνο κοινό στη διαδικασία κοστολόγησης της τέχνης, Σε συνεργασία με τον οίκο δημοπρασιών Myrό Antiques House της Θεσσαλονίκης και 34 εικαστικούς καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Μέσω πρωτότυπης έκθεσης στην οποία τα έργα διατίθενται με διαδικασία δημοπρασίας!

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: Η ΠΡΩΤΗ ΣΕΙΡΑ ΔΡΑΣΕΩΝ

Σε σύλληψη, οργάνωση και επιμέλεια Πάρη Καπράλου, Η πρώτη μιας σειράς δράσεων με παρόμοια χαρακτηριστικά εγκαινιάζεται στις 30 Ιουνίου και διαρκεί 15 ημέρες. Πρόκειται ουσιαστικά για νέο τύπο έκθεσης που θα φιλοξενείται στη Myrό Gallery. Οι διοργανωτές ζητούν από το κοινό να προτείνει τις τιμές των έργων καταθέτοντας προσφορά μέσω ηλεκτρονική δημοπρασίας, Στην ιστοσελίδα του Myrό Antiques House myroauctions.gr (https://myroauctions.gr).

Είναι και ο μοναδικός τρόπος απόκτησης τους. Στην έκθεση έχουν επιλεγεί 34 νέοι, ανερχόμενοι ή/και επενδυτικά ενδιαφέροντες εικαστικοί καλλιτέχνες. Δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασία έχουν ενδιαφερόμενοι από όλη την Ελλάδα, Παράλληλα με τη φυσική έκθεση στη Θεσσαλονίκη, θα «τρέχει» και διαδικτυακή έκθεση στην ειδική πλατφόρμα του οίκου με τη μορφή ηλεκτρονικής δημοπρασίας, προσβάσιμη διεθνώς.

«Κοστολόγηση της τέχνης: βοηθά τους

ενδιαφερόμενους στη κατάθεση προσφοράς για τα έργα.»

Η πρωτοτυπία της δράσης έγκειται στο γεγονός ότι οι ενδιαφερόμενοι για τα έργα συνδιαμορφώνουν την τιμή. Είτε τα δουν στη φυσική έκθεση, είτε στη διαδικτυακή. Η ηλεκτρονική δημοπρασία θα καταλήξει τη Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022, Κάθε έργο που έχει προκριθεί από το κοινό θα αποκτηθεί από τον πλειοδότη!

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ

Η έκθεση εγκαινιάζεται τη Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022 στις 18:00 παρουσία των διοργανωτών και συμμετεχόντων καλλιτεχνών. Στα εγκαίνια θα παρευρίσκεται εξειδικευμένο προσωπικό της υποστήριξης πελατών του Οίκου Δημοπρασιών Myrό Antiques House. Για να εξηγεί ζωντανά στους επισκέπτες πως λειτουργεί η Δημοπρασία,. Να βοηθά τους ενδιαφερόμενους στη κατάθεση προσφοράς για τα έργα.

Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη για το κοινό, και το ενδιαφέρον απόκτησης κάποιου έργου δεν είναι προϋπόθεση για να επισκεφτεί κάποιος την έκθεση.

«Ζητήσαμε από καλλιτέχνες που ακολουθούν μία πορεία εγκαθίδρυσης να εμπλέξουν το κοινό στον προσδιορισμό της αξίας του εικαστικού έργου. Μία διαδικασία συχνά παρεξηγημένη αναφορικά με τα κριτήρια της. Το σκεπτικό μας είναι να εγκαθιδρύσουμε τη δημοπρασία τέχνης στην Ελλάδα ως μία πρακτική ορθολογικής στάθμισης της αγοράς. Αυξάνουμε τη απεύθυνση των έργων τέχνης και τη συμπερίληψη (inclusivity) τους προς το ευρύτερο κοινό, Με αυτό τον τρόπο εμπλέκουμε στη τέχνη όλο τον κόσμο.

Κοστολόγηση της τέχνης

Παράλληλα «σπάμε» τον κατεστημένο, αδύναμο και μάλλον βραχυχρόνιο κύκλο ζωής του εικαστικού έργου. Αυτό διακινείται άκαμπτα μεταξύ ατομικών και ομαδικών εκθέσεων με σταθμίσεις κόστους που συχνά αγνοούν την ελληνική πραγματικότητα. Παρέχοντας στον κόσμο την ευκαιρία να συμμετέχει στον καθορισμό ενός πιο πραγματικού κόστους», επισήμανε σε δήλωση που εξέδωσε ο εικαστικός επιμελητής Πάρης Καπράλος, στον οποίο ανήκει η σύλληψη της δράσης.

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ

«Η δημοπρασία είναι μία διαδικασία διατίμησης αγαθών εγγύτερα στις δυνατότητες της αγοράς. Οι τιμές εκκίνησης των έργων ορίζονται ως ένα κατώτατο όριο. Πάντοτε σε χαμηλότερη τιμή από αυτή της τυπικής πώλησης τους. Ώστε να υπάρχει αφενός το περιθώριο το κοινό να καθορίσει με τη προσφορά του τη τιμή πώλησης, αφετέρου να συνιστούν ευκαιρία για όλους να γνωρίσουν αξιόλογους καλλιτέχνες», κατέληξε ο κ. Καπράλος.

«Κοστολόγηση της τέχνης: κάθε

καλλιτέχνης εκπροσωπείται με 2 έργα.»

Η πρώτη έκθεση της σειράς έχει τίτλο «Σύγχρονοι εικαστικοί δημιουργοί» και παρουσιάζει έργα ζωγραφικής, σχεδίου, καλλιγραφίας, κολλάζ, έντυπης ψηφιακής τέχνης και χαρακτικά. Κάθε καλλιτέχνης εκπροσωπείται με 2 έργα, ενώ η έκθεση προτείνει στο κοινό 34 Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Είναι οι ακόλουθοι: Άννα Γκιώτη, Μαρία Γενιτσαρίου, Αγγελική Κουρμουλάκη, Ελένη Τσοτσορού. Θοδωρής Κεφαλόπουλος, Σοφία Αργυροπούλου, Χρύσα Παπανδρίκου, Ελένη Σιβρίδου. Natalia Kazirelova, Γεωργία Μπλιάτσου, Κατερίνα Μπεκιάρη, Αναστάσιος Καραπαπάζογλου. Αθανασία Νούνη, Χαρά Σαΐτη, Αθανάσιος Ζτούπας, Όλγα Κοτσιρέα, Αργυρώ Δρίβα. Katalin Boros-Olah, Όλγα Μούτσιανου, Ιωάννα Ρέβη, Κώστας Γαρύφαλλος. Παναγιώτης Γκρίτζος, Στέλλα Χαβιαροπούλου-Stella Caviart, Θεοκλής Ιωαννίδης. Όλγα Μπαρμάζη, Σπύρος Ρωμάνος, Αλέξιος Φραγκούλης, Ran Tsiyarida. Δημήτρης Γαλανάκης, t.i.t.a.af, Σάντρα Σπύρου, Σωτηρία Αλεβίζου, Χριστίνα Σωτηροπούλου, Έλσα Αντωνοπούλου.

To θέμα της αφίσας της διοργάνωσης είναι λεπτομέρεια έργου της Ελένης Σιβρίδου.

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: Ο ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ

Ο Πάρης Καπράλος είναι εικαστικός επιμελητής. Ιδρυτής και Συντονιστής της ARC -Art Revisited Collective. Συνεκδότης του Arts & Antiques CCR. Γεννήθηκε το 1975 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Όπου κατοίκισε και εργάστηκε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του. Το 2008 μετοίκισε στη Θεσσαλονίκη. Από το 2019 κατοικεί στη Φλώρινα και δραστηριοποιείται διεθνώς.

«Κοστολόγηση της τέχνης: έχει επιμεληθεί και

διοργανώσει περισσότερες από 150 εκθέσεις.»

Σπούδασε Οικονομικά (Αθήνα) και Γραφικές Τέχνες (Staffordshire, Αγγλία). Εργάστηκε ως δημοσιογράφος με εξειδίκευση σε θέματα τεχνολογίας σε οικονομικές εφημερίδες, περιοδικά και ηλεκτρονικά πρακτορεία ειδήσεων (1999-2006). Ως οργανωτικός υπεύθυνος και στέλεχος διοργάνωσης σε επιχειρηματικά συνέδρια του κλάδου της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών (Infocom, Greek ICT Forum, 2004-2011).

Άλλαξε επαγγελματική πορεία στρεφόμενος στον χώρο της Τέχνης το 2011. Συνεργάστηκε με τον όμιλο Myrό (Myrό Gallery, Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, 2011-2017). Από το 2018 και εξής εργάζεται ως ανεξάρτητος διοργανωτής και επιμελητής εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων. Eκδίδει το ηλεκτρονικό περιοδικό Arts & Antiques CCR, Το ίδρυσε μαζί με τον επιχειρηματία Σταύρο Μυρωνίδη το 2012. Ίδρυσε και διαχειρίζεται την συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC -Art Revisited Collective (2018). Από το 2019 είναι εκπρόσωπος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Υδατογραφίας IWS (International Watercolor Society). Έχει επιμεληθεί και διοργανώσει περισσότερες από 150 εκθέσεις, εικαστικές δράσεις, projects και συμμετοχές εντός και εκτός Ελλάδας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Φυσική έκθεση των έργων: Myrό Gallery, Νικηφόρου Φωκά 8, 546 21, περιοχή Λευκού Πύργου, Θεσσαλονίκη

Εγκαίνια: Πέμπτη 30 Ιουνίου ώρες 18:00 – 21:00

Διάρκεια έκθεσης: 23 Ιουνίου – 9 Ιουλίου 2022

Ώρες / Μέρες λειτουργίας φυσικής έκθεσης: Τρίτη – Παρασκευή (17.00 – 21.00) και Σάββατο (10.00 – 14.00).

Διαδικτυακή έκθεση / δημοπρασία: https://myroauctions.gr

Εκκίνηση Δημοπρασίας: Πέμπτη 30 Ιουνίου ώρες 18:00 – 21:00

Κατάληξη Δημοπρασίας: Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022 στις 18:00.

 

Διαβάστε τα άρθρα για τις εικαστικές εκθέσεις

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


'ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved