ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗ
ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ;
Μαθηματικά και αφήγηση: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης
Ας δούμε κάτι που δεν γνωρίζουμε τόσο καλά για την Ελληνική γλώσσα. Η Ελληνική γλώσσα δεν είναι τυχαία. Χτίστηκε πάνω στα μαθηματικά. Αυτό που ελάχιστοι ακόμα ξέρουν είναι ότι κάθε λέξη στην ελληνική γλώσσα έχει μαθηματικό υπόβαθρο. Τα γράμματα στην ελληνική γλώσσα δεν είναι στείρα σύμβολα. Όρθια, ανάποδα με ειδικό τονισμό, αποτελούσαν το σύνολο των 1620 συμβόλων που χρησιμοποιούνταν στην αρμονία (μουσική στα νεοελληνικά).
Μαθηματικά και αφήγηση: Αριθμητική τιμή
Η πιο σημαντική τους ιδιότητα είναι ότι το κάθε γράμμα έχει μια αριθμητική τιμή και αξία. Κάθε γράμμα είναι ένας αριθμός. Κατ΄επέκταση, κάθε λέξη είναι ένας αριθμός. Μια τεράστια γνώση κλειδωμένη-κωδικοποιημένη μέσα λέξεις λόγω της μαθηματικών τιμών που έχουν. Ένας από τους πρωτοπόρους επί του θέματος ήταν ο μέγιστος Πυθαγόρας.
Οι αριθμοί, τα σχήματα, η αρμονία και τα άστρα έχουν κάτι κοινό. Αντίστοιχα τα μαθηματικά (αριθμοί) η γεωμετρία (σχήματα) η αρμονία (μουσική) και η αστρο-νομία (αστήρ=α-χωρίς- στήριγμα + φυσικοί νόμοι που τα διέπουν) ήταν αδελφές επιστήμες κατά τον Πυθαγόρα, που με την συγκεκριμένη σειρά που αναφέραμε ήταν η σκάλα για την εξέλιξη (=εκ -του- έλικος, DNA) του νου-ψυχής προς τον Δημιουργό.
Μαθηματικά και αφήγηση: Συμβολα-αριθμοί
Έναν Δημιουργό που δημιούργησε βάσει αυτών των τεσσάρων επιστημών. 27 σύμβολα-αριθμούς με αριθμητική αξία. Συνθέτουν το ελληνικό αλφάβητο, 3 ομάδες από 9 σύμβολα-αριθμούς η κάθε ομάδα. Άθροισμα κάθε ομάδας 45, 450, 4.500.
ΑΛΦΑ = 1+30+500+1= 532 =>5+3+2= 10 => 1+0= 1
ΕΝ = 5+50 = 55 => 5+5 = 10 => 1+0= 1
ΟΜΙΚΡΟΝ = 70+40+10+20+100+70+50= 360, όσες και οι μοίρες του κύκλου.
Για να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τα νοήματα των εννοιών των λέξεων της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσης πρέπει πρωτίστως να γνωρίζουμε κάποια πράγματα για την ίδια την Ελληνική γλώσσα.
Μαθηματικά και αφήγηση: Μαθηματικό αριστούργημα
Η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι η μοναδική η οποία δεν είναι βασισμένη στο ότι κάποιοι απλά κάθισαν και συμφώνησαν να ονομάζουν ένα αντικείμενο «χ» ή «ψ» όπως όλες οι υπόλοιπες στείρες γλώσσες του κόσμου. Η ελληνική γλώσσα είναι ένα μαθηματικό αριστούργημα το οποίο θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε.
Η αρχή των πάντων είναι το ίδιο το ελληνικό αλφάβητο. Φυσικά δεν το πήραμε από κάποιον άλλον, όπως θα δούμε παρακάτω, διότι εκ των πραγμάτων δεν γίνεται. Τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου στο σύνολο τους ήταν 33 όσοι και οι σπόνδυλοι. Οι 5 τελευταίοι σπόνδυλοι (που παίζουν τον ρόλο της κεραίας) έχουν άμεση σχέση με τον εγκέφαλο. Αντιστοιχούν στα 5 τελευταία άρρητα γράμματα τα οποία γνώριζαν μόνο οι ιερείς. Ένα από αυτά ήταν η Σώστικα (ή Γαμμάδιον) η οποία στα λατινικά έγινε swstika και οι Ναζί το έκλεψαν και την ονομάσανε Σβάστικα.
Μαθηματικά και αφήγηση: Τα τρία επίπεδα
Το σύμβολο αυτό είναι του ζωογόνου Ηλίου (Απόλλωνα). Οι Ναζί το αντέστρεψαν για να συμβολίσουν το αντίθετο του ζωογόνου Ήλιου, δηλαδή του σκοτεινού θανάτου. Υπήρχαν ακόμα κάποια γράμματα τα οποία στην πάροδο του χρόνου καταργήθηκαν όπως το Δίγαμμα (F), Κόππα (Q), Στίγμα (S’), Σαμπί (ϡ)
Ο Πυθαγόρας μας ενημερώνει για τα 3 επίπεδα της Ελληνικής γλώσσας τα οποία είναι τα εξής:
- ομιλών
- Σημαίνον (α. σήμα, β. σημαινόμενο)
- Κρύπτον (α. διαστήματα β. κραδασμός γ. λεξάριθμος δ. τονάριθμος)
Το πρώτο είναι η ομιλία. Το δεύτερο είναι η σχέση του σήματος με το σημαινόμενο που θα αναλύσουμε παρακάτω. Το τρίτο είναι το διάστημα (απόσταση και χρόνος), ο κραδασμός (που αφυπνίζει τον εγκέφαλο μέσω ιδιοσυχνοτήτων από τους δημιουργηθέντες παλμούς – Παλλάδα Αθηνά), ο λεξάριθμος (σχέση γραμμάτων και λέξεων με αριθμούς) και ο τονάριθμος (σχέση γραμμάτων και λέξεων με μουσικούς τόνους).
Μαθηματικά και αφήγηση: Γράμματα και αριθμοί
Το κάθε γράμμα αντιστοιχούσε σε έναν αριθμό, αλλά και σε έναν μουσικό τόνο. Άρα γράμμα=αριθμός=τόνος (μουσικός). Αυτό φανερώνει ότι στη γλώσσα μας πίσω από τα γράμματα-λέξεις υπάρχουν αριθμοί (λεξάριθμοι) και μουσικοί φθόγγοι (τονάριθμοι).
Οι 4 αδελφές επιστήμες κατά τον Πυθαγόρα ήταν:
- Αριθμοί (μαθηματικά)
- Σχήματα (Γεωμετρία)
- Μουσική (Αρμονία)
- Αστρονομία
Οι επιστήμες αυτές είναι αλληλένδετες και βρίσκονται η μια μέσα στην άλλην όπως οι Ρωσικές μπαμπούσκες. Συνδυάστε τώρα το αλφάβητο που εσωκλείει αριθμούς και μουσικούς τόνους με τις 4 αυτές επιστήμες.
Μαθηματικά και αφήγηση: Ο συνδυασμός
Αστρονομία= αστηρ + νόμος, α-στηρ = αυτό που δεν στηρίζεται. Άρα αστρονομία= οι συμπαντικοί νόμοι που διέπουν αυτό που δεν στηρίζεται κάπου. Αυτοί έχουν να κάνουν με την μουσική (αρμονία), τα σχήματα (γεωμετρία), τους αριθμούς (μαθηματικά) και όλα αυτά με τον αιθέρα ο οποίος περιβάλει τις ουράνιες σφαίρες.
Ο Πυθαγόρας άκουγε την αρμονία (μουσική) των ουρανίων σφαιρών άρα μιλάμε μια γλώσσα η οποία έχει να κάνει με την ροή του σύμπαντος.
Η Ελληνική γλώσσα είναι η μοναδική η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ηλεκτρονικούς υπολογιστές λόγω της μαθηματικότητας και μουσικότητας όχι μόνο του αλφαβήτου-λέξεων, αλλά και των μαθηματικών εννοιών που γεννώνται π.χ. η λέξη ΘΕΣΙΣ γίνεται: συνΘεσις, επίΘεσις, κατάΘεσις, υπόΘεσις, εκΘεσις, πρόσΘεσις, πρόΘεσις, ανάΘεσις, διάΘεσις, αντίΘεσις κτλ. Αν τώρα αυτές τις λέξεις τις μεταφράσουμε στα αγγλικά είναι εντελώς άσχετες μεταξύ τους. (Βλέπε την θεώρηση του Noam Chomsky στην θεωρία του για την δομική ανάλυση και στο έργο του «Mathematics in narration»).
Το ότι δεν γίνεται το Αλφάβητο να είναι αντιγραμμένο από κάπου αλλού φαίνεται από το ότι εν έτη 2300 π.Χ. (με μελέτες της Τζιροπούλου και άλλων και όχι το 800 π.Χ.) ο Όμηρος ήδη έχει στην διάθεση του 6.500.000 πρωτογενείς λέξεις (πρώτο πρόσωπο ενεστώτα και ενικού αριθμού). Αν τις πολλαπλασιάσουμε Χ72, που είναι οι κλήσεις, θα βγάλουμε ένα τεράστιο αριθμό ο οποίος δεν είναι ο τελικός. Μην ξεχνάμε ότι η Ελληνική γλώσσα δεν είναι στείρα, γεννά.
Μαθηματικά και αφήγηση: Οι συγκρίσεις
Αν συγκρίνουμε τώρα π.χ. την Αγγλική γλώσσα που έχει 80.000 λέξεις εκ των οποίων το 80% είναι ελληνικές, όπως μας ενημερώνει το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, και μετρήσουμε ότι αυτή η στείρα γλώσσα εξελίσσεται 1000 χρόνια, μπορούμε αβίαστα να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι ο Όμηρος παραλαμβάνει μια γλώσσα η οποία έχει ανυπολόγιστο βάθος στον χρόνο.
Όμως η απόλυτη απόδειξη είναι η ίδια η μαθηματικότητα της. Δεν υπάρχει όμοιό της σε καμία άλλη γλώσσα του πλανήτη. Μην ξεχνάμε ακόμα το ότι ο Δημιουργός χρησιμοποιεί μαθηματικά για την δημιουργία, άρα η γλώσσα μας έχει αναγκαστικά σχέση με την πηγή (root-0/1, στην υπολογιστική γλώσσα).
Πριν όμως από το «Κρύπτον» υπάρχει το «Σημαίνον», δηλαδή η σύνδεση των λέξεων με τις έννοιες αυτών.
Μαθηματικά και αφήγηση: Νέες έννοιες
Είπαμε νωρίτερα ότι οι ξένες διάλεκτοι ορίστηκαν κατόπιν συμφωνίας. Κάποιοι συμφώνησαν ότι το τάδε αντικείμενο θα το ονομάσουν «Χ», κάτι που κάνει τις γλώσσες στείρες. Άρα δεν μπορούν να γεννήσουν νέες λέξεις. Άρα δεν υπάρχει μαθηματικότητα. Άρα δεν δύναται να περιγράψουν νέες έννοιες που υπάρχουν στην φύση. Αποτέλεσμα: ο εγκέφαλος εφόσον δεν μπορεί να περιγράψει μέσω των νέων λέξεων καινούριες έννοιες μένει στο σκοτάδι. Έτσι οι νευρώνες του εγκεφάλου δεν γεννούν νέους εν αντιθέσει με όσους χρησιμοποιούν την ελληνική.
Πως θα μπορούσε π.χ. ο Άγγλος ή ο Γάλλος ή ο Χ, Υ με μια λέξη που έχει 10 έννοιες να περιγράψει με ακρίβεια άρα και σαφήνεια μια βαθύτερη έννοια; Πόσο μάλλον τις πολλαπλές πλευρές αυτής; Δεν μπορεί, να, λοιπόν, το γιατί όλα ξεκίνησαν εδώ. Το Σημαίνον λοιπόν είναι η σύνδεση του σήματος με το σημαινόμενο. Η ίδια η λέξη είναι δημιουργημένη με τέτοιο τρόπο που περιγράφει την έννοια που εσωκλείει μέσα της.
Μαθηματικά και αφήγηση: Παράδειγμα
Η ονοματοδοσία της λέξης ΚΑΡΥΟΝ (Καρύδι) προέρχεται από μια παρατήρηση της φύσης, όπως όλες οι λέξεις. Όταν δυο κερασφόρα ζώα (κριοί, τράγοι κτλ) τρα.κάρ.ουν με τα κέρ.ατά τους ακούγεται το «κρακ» ή «καρ». Ο ήχος αυτός έδωσε το όνομα «κέρας» (κέρατο) το κέρας έδωσε το όνομα κράτα ή κάρα (κεφάλι) και το υποκοριστικό αυτού το Κάρυον (μικρό κεφάλι). Το Κάρυον (καρύδι) μοιάζει καταπληκτικά με το ανθρώπινο κεφάλι και το εσωτερικό του με τον εγκέφαλο.
Το Υ είναι η ρίζα του ρήματος ΥΩ (βρέχω) όπου υπάρχει το Υ υπάρχει κοιλότητα (ή κυρτότητα) δηλαδή θηλυκώνει κάτι, η βροχή (υγρό στοιχείο) μπαίνει (θηλυκώνεται) μέσα στην γη.
Το μουσικό-αριθμητικό αλφάβητο δημιουργεί μουσικο-μαθηματικές λέξεις. Περιγράφουν αντίστοιχες έννοιες, οι οποίες προέρχονται από την παρατήρηση της φύσεως δηλαδή της δημιουργίας. Άρα κατ΄επέκταση του ίδιου του Δημιουργού. Αλλά η ερώτηση είναι πόσες χιλιετίες μπορεί να χρειάστηκαν για να δημιουργηθεί αυτό το τέλειο μαθηματικό σύμπλεγμα που τα γράμματα είναι αριθμοί και συνάμα μουσικοί τόνοι και οι λέξεις, δηλαδή το σύνολο των αριθμών και των μουσικών τόνων, κρύβουν μέσα τους εκτός από σύνθετες μουσικές αρμονίες, έννοιες οι οποίες δεν είναι καθόλου τυχαίες αλλά κατόπιν εκτενέστατης παρατηρήσεως της φύσης;
Ευλόγως λοιπόν ο Αντισθένης μας υπενθυμίζει «Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις».
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Στέλα Βεργή, «Γλώσσα και δομή, δυϊκότητα και ρυθμός στη γλωσσολογία», εκδ. Νεφέλη, Αθήνα 1995.
Ουμπέρτο Έκο, «Θεωρία σημειωτικής», μτφρ. Έφη Καλλιφατίδη, εκδ. Γνώση, Αθήνα, 1988.
Βαλντιμίρ Γιακόβλεβιτς Προππ, «Μορφολογία του παραμυθιού», μτφρ. Αριστέα Παρίση, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα 1991.
Γεώργιος Σακελλαρίου, «Πυθαγόρας, ο δάσκαλος των αιώνων», εκδ. Ιδεοθέατρον, Αθήνα, 1963.
Roman Barthes, «L’aventure semiologique», εκδ. Editions du Seuil, Παρίσι 1985.
Roman Barthes, «Εικόνα-μουσική-κείμενο», εκδ. Πλέθρον, Αθήνα 1988.
Noam Chomsky, «Συντακτικές δομές», μτφρ. Φώτης Καβουκόπουλος, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα 1991.
Algirdas Julien Greimas, «Du sens II, essais semiotiques», εκδ. Editions du Seuil, Παρίσι 1983.
Louis Hjelmslev, «Le langage», μτφρ. Michel Olsen, εκδ. Gallimard, Παρίσι 1963.
Julia Kristeva, «Σημειωτική, recherches pour une semanalyse», εκδ. Editions du Seuil, Παρίσι 1969.
Julia Kristeva, «La revolution du langage poetique», εκδ. Editions du Seuil, Παρίσι 1974.
Julia Kristeva, «Le langage, cet inconnu, une initiation a la linguistique», εκδ. Editions du Seuil, Παρίσι 1981.
Roman Jakobson, «Essais de linguistique generale», τ. 1 και 2, εκδ. de Minuit, Παρίσι, 1963.
Ferdinand de Saussure, «Cours de linguistique generale», εκδ. Grande Bibliotheque Payot, Παρίσι 1916.