Νέα Αυτοδιοίκηση-Ιούνιος 2022

ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2022

ΣΙΜΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ-ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ

Δημοσιεύουμε το κείμενο της παράταξης «Νέα Αυτοδιοίκηση» του Δήμου Νεάπολης-Συκεών. Έτσι όπως έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό που εκδίδει ο Δήμος και διανέμει δωρεάν, «Εκτός των Τειχών», τ. 166, Ιούνιος 2022. Το κείμενο έχει γράψει ο Δήμαρχος του Δήμου, Σίμος Δανιηλίδης.

ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2022:

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Είναι πραγματικά κρίμα που οι πολίτες δεν παρακολουθούν τις συνεδριάσεις του Δημοτικού μας Συμβουλίου. Κρίμα επειδή θα μπορούσαν να διαμορφώσουν άποψη για τα ζητήματα που συζητιούνται και τις αποφάσεις που λαμβάνονται. Αυτά που τελικά τους αφορούν ως κατοίκους της πόλης μας και ως δημότες του Δήμου μας. Κρίμα, όμως, και επειδή θα διαπίστωναν την πολιτική πρακτική προσώπων και πολιτικών παρατάξεων. Σε ενάμισι χρόνο θα ζητήσουν την ψήφο του.

«Νέα Αυτοδιοίκηση-Ιούνιος 2022: η αντιπολίτευση

επιλέγει τη διαδικαστικολογία ή τη φυγή.»

Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι το ανώτατο συλλογικό και αποφασιστικό όργανο του Δήμου. Εκεί τίθενται, συζητιούνται τα κρίσιμα και σημαντικά θέματα που απασχολούν  το Δήμο. Εκεί αντιπαρατίθενται απόψεις και κατατίθενται προτάσεις.

Η λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου ορίζεται από νόμους και κανόνες που το ίδιο το Συμβούλιο ψηφίζει και εγκρίνει. Αυτοί, λοιπόν, οι νόμοι ή οι κανόνες πολλές φορές αμφισβητούνται και καταπατούνται από τους αντιπολιτευόμενους.

Αντί να υπάρχει αντιπαράθεση με επιχειρήματα για τα ουσιαστικά θέματα των συνεδριάσεων, για τα ζητήματα των έργων και της γειτονιάς, η αντιπολίτευση επιλέγει τη διαδικαστικολογία ή τη φυγή.

Νέα Αυτοδιοίκηση-Ιούνιος 2022

ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2022:

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1 ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ

Οι κανόνες λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου γίνονται σκουπίδι. Κάτω από την απαίτηση του ηγέτη της «λαϊκής παράταξης» να μιλάει όποτε θέλει. Όσο θέλει και να διακόπτει όποιον θέλει και όποτε θέλει. Γιατί άραγε; Μα αφού ο Δήμαρχος έχει τη δυνατότητα από το νόμο, ως εισηγητής των θεμάτων, να κλείνει τη συζήτηση. Να δίνει απαντήσεις επί όσων έθεσε η αντιπολίτευση. Γιατί να μην έχει και αυτός ως επικεφαλής της «μοναδικής λαϊκής παράταξης» να απαντάει στο Δήμαρχο;

Φασαρία και σαματάς για να μιλήσει τελευταίος ο «λαϊκός ηγέτης». Τι κι αν ο Κανονισμός Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου λέει άλλα. Αυτός θα κάνει το δικό του. Κατά τη δήλωση του επικεφαλής της «μοναδικής λαϊκής παράταξης» σεβασμός θα υπάρχει μόνο σε όποιον κανόνα συμφωνεί. Εκείνους με τους οποίους διαφωνεί δεν τους δέχεται και δε θα τους σέβεται.

«Νέα Αυτοδιοίκηση-Ιούνιος 2022: Οι κανόνες

λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου γίνονται σκουπίδι.»

Για ποια δημοκρατία και ποιος κανόνες να μιλάμε! Αυτά είναι άγνωστες λέξεις γιατί η «λαϊκή δημοκρατία» δεν έχει πλειοψηφίες και μειοψηφίες. Δεν έχει συμπολίτευση και αντιπολίτευση. Δεν έχει λόγο και αντίλογο.

Έτσι κάπως, αυτό το σκηνικό επαναλαμβάνεται σε κάθε σχεδόν συνεδρίαση. Έτσι κάπως αποκαλύπτεται η σημασία που δίνει η «λαϊκή παράταξη» στην έννοια της δημοκρατίας.

ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2022:

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2 ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ Η ΑΠΟΨΗ

ΤΗΣ «ΠΡΩΤΗΣ ΦΟΡΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ»; ΤΟΤΕ ΦΕΥΓΟΥΝ!

Είναι γνωστό σε όλους ότι η πανδημία οδήγησε την κοινωνία σε περιορισμούς. Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτών των περιορισμών η κυβέρνηση αποφάσισε. Η λειτουργία των συλλογικών Οργάνων θα γίνεται: Είτε με τηλεδιάσκεψη είτε με ένα μεικτό σύστημα. Κάποιοι θα βρίσκονται στην αίθουσα συνεδριάσεων και κάποιοι άλλοι θα συμμετέχουν με τηλεδιάσκεψη.

Στο Δήμο μας επιλέχτηκε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου να γίνεται με τηλεδιάσκεψη. Για τεχνικούς λόγους, αλλά και για λόγους διασφάλισης της δημόσιας υγείας.

Το Συμβούλιό μας, λοιπόν, τον τελευταίο ενάμισι χρόνο συνεδριάζει με αυτόν τον τρόπο. Συζητάει τα θέματα και παίρνει κανονικά αποφάσεις.

Όμως, από τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς η παράταξη της «πρώτης φοράς Αριστερά» ζητούσε συνεχώς να συνεδριάζει το Συμβούλιο δια ζώσης και όχι με τηλεδιάσκεψη. Ενώ το… κύμα της πανδημίας έπληττε τη χώρα και μετρούσαμε δεκάδες χιλιάδες κρούσματα ημερησίως.

Τι κι αν ο νόμος όριζε διαφορετικά. Τι κι αν έθετε πολύ συγκεκριμένες αυστηρές προϋποθέσεις. Τι κι αν προτεραιότητα παντού ήταν η ανακοπή της διασποράς του κορωνοϊού. Αυτοί απειλούσαν με αποχώρηση εάν δε γίνει το δικό τους. Έλεγαν πως η διοίκηση λέει ψέματα. Πως ο νόμος επιτρέπει τις δια ζώσης συνεδριάσεις.

Νέα Αυτοδιοίκηση-Ιούνιος 2022

ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2022:

ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Αμφισβητούσαν τους κανόνες. Αρνούνταν να αποδεχτούν την πραγματικότητα του νόμου. Την ενημέρωση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου: Κατά το Υπουργείο Εσωτερικών ο τρόπος συνεδριάσεων είναι αυτός που ίσχυε στις ειδικές διατάξεις για την αποτροπή του covid-19.

«Νέα Αυτοδιοίκηση-Ιούνιος 2022: Η στάση

αυτή είναι προφανώς προσχηματική,

επιπόλαια και υποκριτική.»

Έτσι, λοιπόν, με αυτή την πρόφαση επέλεξαν την απουσία από το Δημοτικό Συμβούλιο της 9ης Μαΐου. Το τελευταίο από τη μέρα της σύνταξης του κειμένου αυτού. Τα σοβαρά θέματα που αφορούν στην πόλη και συζητήθηκαν στο Συμβούλιο, φαίνεται δεν τους ενδιέφεραν. Γιατί αυτό είναι το ζήτημα και όχι ο τρόπος συνεδρίασης.

Η στάση αυτή είναι προφανώς προσχηματική, επιπόλαια και υποκριτική. Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι εάν ο επικεφαλής της «πρώτης φοράς» μέτρησε ποτέ πόσοι σύμβουλοι της παράταξής του συμμετείχαν στα Συμβούλια, όταν αυτά γίνονταν δια ζώσης.

Όταν γράφονται αυτές οι σειρές η κυβέρνηση κατέθεσε νομοθετική ρύθμιση. Σύμφωνα με αυτήν επανέρχονται οι δια ζώσης συνεδριάσεις των Οργάνων της Αυτοδιοίκησης. Εάν, λοιπόν, κατά τους ισχυρισμούς του επικεφαλής της «πρώτης φοράς», δεν υπήρχε κανένα νομικό κώλυμα στο να γίνονται συνεδριάσεις δια ζώσης, τότε για ποιο λόγο η προαναφερόμενη νομοθετική ρύθμιση; Αποδεικνύεται, λοιπόν, πως πάνε περίπατο τα επιχειρήματά τους. Για ακόμη μία φορά εκτέθηκαν!

Νέα Αυτοδιοίκηση-Ιούνιος 2022

Και τώρα θα μετρήσουμε τις παρουσίες τους. Μετά τη νομοθετική ρύθμιση. Επιστρέφουμε στην κανονικότητα αφού ήρθε η ώρα της δια ζώσης συνεδριάσεων. Για να δούμε ποιοι και πόσο ενδιαφέρονται για τα πραγματικά προβλήματα της πόλης και του Δήμου. Ή εάν όλο αυτό το σκηνικό που έστησαν ήταν προσχηματικό.

ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2022:

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3 ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Μια τρίτη περίπτωση είναι η επιλογή της στάσης της δημοτικής παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης. Να αποχωρήσει από συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου διαμαρτυρόμενη για την ημέρα σύγκλισης του Οργάνου!

Αυτό συνέβη επειδή η συνεδρίαση ορίστηκε εκτάκτως ημέρα Δευτέρα, και όχι Τετάρτη. Όπως είχε συναποφασιστεί για την επαγγελματική διευκόλυνση των δημοτικών συμβούλων. Καθότι την ημέρα αυτή σύμβουλοι αδυνατούσαν να συμμετάσχουν λόγω αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων.

«Νέα Αυτοδιοίκηση-Ιούνιος 2022: μερικά,

μόνο, περιστατικά που καταγράφουν

τη στάση της αντιπολίτευσης.»

Αυτό, όμως, μπορεί να δικαιολογήσει την ομαδική αποχώρηση της παράταξης από τη συνεδρίαση του Συμβουλίου; Ή ήταν ένα απλό πρόσχημα για να καλυφθούν οι απουσίες των μελών της; Δε θα μπορούσε η παράταξη να συμμετάσχει στη συνεδρίαση με την υπόλοιπη δύναμή της; Εκτός και αν ήταν όλοι απόντες…

ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2022:

ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ

Όλα τα παραπάνω είναι μερικά, μόνο, περιστατικά που καταγράφουν τη στάση της αντιπολίτευσης απέναντι στα προβλήματα του τόπου. Αποδεικνύουν πως και πόσο σέβονται τους πολίτες και τις δημοκρατικές διαδικασίες…

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved