Safe or not

SAFE OR NOT?

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Safe or not?: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Η Myro Gallery φιλοξενεί την ατομική έκθεση της Μαριάνας Ρωσσιάδου. «Safe or not?» στο Show Room. Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί κομμάτι της διπλωματικής της εργασίας στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022 στις 18:00. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και Σάββατο 23 Ιουλίου.

SAFE OR NOT?: Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ

Η Μαριάνα Ρωσσιάδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Ασχολήθηκε με τα εικαστικά από την παιδική της ηλικία. Τα τελευταία χρόνια μέσω της φοίτησης της στο 3ο εργαστήριο ζωγραφικής, υπό την εποπτεία του Γιώργου Τσακίρη.

Επίσης και μέσω δικών της πρωτοβουλιών έχει πραγματοποιήσει πολλές ομαδικές εκθέσεις καθώς και εικαστικές δράσεις. Έχει συμμετοχή σε εθελοντικά προγράμματα, τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με τα εικαστικά. Όπως εκμάθηση ζωγραφικής στο 3ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του Σωφρονιστικού καταστήματος Διαβατών. Αλλά και διακόσμηση ΚΑΦΑΟ του Δήμου Καστορίας. Παράλληλα με τις σπουδές της έχει διοργανώσει ομαδικές εκθέσεις στις οποίες συμμετείχαν νέοι καλλιτέχνες.

SAFE OR NOT?: ΜΕ ΔΙΚΑΤΗΣ ΛΟΓΙΑ

Συνοδευτικό κείμενο διπλωματικής εργασίας:

Ζώντας σε έναν ανασφαλή κόσμο έφτιαξα ένα σύμπαν πολύ προσωπικό. Έχοντας ένα αμφίβολο παρόν, μεταβαλλόμενο σαν κινούμενη άμμο. Εκεί η αίσθηση της ασφάλειας είναι το ζητούμενο.

Συμβολικά, αυτό δημιουργείται από τη χρήση γαντιών latex. Αυτά επιτρέπουν οποιαδήποτε χειρονομία να γίνει με ασφάλεια. Συγχρόνως, τα γάντια εξαπλώνονται σε καθημερινά αντικείμενα μιας άλλης εποχής. Κουβαλάνε τις δικές τους ρωγμές και φθορές. Η πατίνα του χρόνου καλύπτει αυτές τις φθορές. Δεν τις γιατρεύει, τις ενσωματώνει και στο τέλος τις κάνει αποδεκτές.

Safe or not

Τα αντικείμενα αποκτούν έναν αποστειρωμένο χαρακτήρα. Καθώς και μία νέα γλυπτική εικόνα. Αλλοιώνοντας πολλές φορές τελείως την αρχική φόρμα. Τα γάντια χρησιμοποιούνται σε μεγάλο αριθμό δημιουργώντας μια πληθώρα αντικειμένων. Αυτά που ασφυκτιούν από αυτά. Η τέλεια υπερβολή της χρήσης τους υποδηλώνει ότι τελικά, προστασία δεν υπάρχει.

Μήπως πρέπει να προστατευτούμε από την υπερβολή της προσπάθειας να είμαστε ασφαλείς;

SAFE OR NOT?: ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2016-2017

  • «58 – 26», Γενι Τζαμί, Ομαδική έκθεση, 3ο εργαστήριο Ζωγραφικής Σ.Κ.Τ. ΑΠΘ.
  • «Με τα απολύτως απαραίτητα», Bensousan Han, Ομαδική έκθεση, 3ο εργαστήριο Ζωγραφικής Σ.Κ.Τ. ΑΠΘ.
  • «Η τέχνη Ζωγραφίζει την Τρέλα», Ζώγια, Ομαδική έκθεση, 3ο εργαστήριο Ζωγραφικής Σ.Κ.Τ. ΑΠΘ.

2017-2018

  • «Έγινε η σπίθα πυρκαγιά», Bensousan Han, Ομαδική έκθεση, 3ο εργαστήριο Ζωγραφικής Σ.Κ.Τ. ΑΠΘ – Δήμος Θεσσαλονίκης, Επέτειος 100 χρόνων πυρκαγιάς Θεσσαλονίκης.
  • Βασιλικό θέατρο, Ομαδική έκθεση, 3ο εργαστήριο Ζωγραφικής Σ.Κ.Τ. ΑΠΘ.
  • «Γραφή και Εικόνα», Δημοτική Πινακοθήκη Γόννων – Ζήση & Κριστιάνε Παπαδημητρίου, Ομαδική έκθεση, X. Sachinis Printmaking Studio.
  • «Τέχνη + Τέχνη», Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Ομαδική έκθεση, 3ο εργαστήριο Ζωγραφικής Σ.Κ.Τ. ΑΠΘ – Καλλιτεχνικό Εργαστήρι του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκη.

2018-2019

  • Novarte Project, Arts and Crafts Festival by Capsis Hotel and Myró Gallery, Ομαδική έκθεση, συμμετοχή και επιμέλεια.
  • Novarte Project at Myró Gallery, συμμετοχή και επιμέλεια.
  • «Bedtime stories», OPEN ART LAB – HELEXPO, Ομαδική έκθεση, X. Sachinis Printmaking Studio – Πρόδρομη εκδήλωση 4th ART THESSALONIKI 2019.
  • YEDI KULE PROJECT « Μνήμη – Δίκαιο – Τέχνη – Γιατί είναι οικογενειακή μας υπόθεση», Γεντί Κουλέ, Ομαδική έκθεση, 3ο εργαστήριο Ζωγραφικής Σ.Κ.Τ. ΑΠΘ – SKG Bridges Festival 2019 Uprising Art & Culture Festival.

Safe or not

SAFE OR NOT?: ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ

2019-2020

  • Novarte Project «Emilia», Γαλλικό Ινστιτούτο, Ομαδική έκθεση, Myró Gallery – Προώθηση ταινίας «Emilia», συμμετοχή και επιμέλεια.
  • 216η Κατάκρυψη – Δημήτρης Αληθεινός, Σχολή Καλών Τεχνών Θέρμη

2020-2021

  • «Together, so Far so Close», MOMus – Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, Ομαδική έκθεση.
  • Novarte Project at Myró Gallery, Επιμέλεια ομαδικής έκθεσης.
  • «Λουτρά Παράδεισος», Μπέη Χαμάμ, Ομαδική έκθεση, 3ο εργαστήριο Ζωγραφικής Σ.Κ.Τ. ΑΠΘ.

2021-2022

  • «Safe Space» Myró Gallery, Ατομική έκθεση.

           «Safe or Not?» Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ – Τμήμα Εικαστικών &

           Εφαρμοσμένων Τεχνών, Παρουσίαση διπλωματικής εργασίας.

 

Διαβάστε για τις εικαστικές εκθέσεις

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved