Σαν ληστής

ΣΑΝ ΛΗΣΤΗΣ

Η ΡΩΣΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΜΟΝΩΘΕΙ

Σαν ληστής: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Λονδίνο (Reuters): Το Κρεμλίνο δήλωσε το Σάββατο ότι η Δύση συμπεριφέρεται σαν ληστής. Διακόπτοντας τις οικονομικές σχέσεις λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Υποστηρίζει ότι η Ρωσία είναι πολύ μεγάλη για να απομονωθεί. Αυτό συμβαίνει καθώς ο κόσμος είναι πολύ μεγαλύτερος από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.

ΣΑΝ ΛΗΣΤΗΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ έκανε δηλώσεις στους δημοσιογράφους. Είπε ότι η Δύση επιδίδεται σε «οικονομική ληστεία». Ουσιαστικά εναντίον της Ρωσίας. Ακόμη ότι η Μόσχα θα απαντήσει. Δεν διευκρίνισε ποια θα είναι η απάντηση. Όμως είπε ότι θα είναι σύμφωνη με τα ρωσικά συμφέροντα.

«Όπως καταλαβαίνετε, πρέπει να υπάρξει αντίστοιχη απάντηση στην οικονομική ληστεία.», δήλωσε ο Πεσκόφ.

«Αυτό δε σημαίνει ότι η Ρωσία είναι απομονωμένη», δήλωσε ο Πεσκόφ στους δημοσιογράφους. «Ο κόσμος είναι πολύ μεγάλος για την Ευρώπη και την Αμερική για να απομονώσουν μια χώρα. Μάλιστα μια χώρα τόσο μεγάλη όσο η Ρωσία. Υπάρχουν πολύ περισσότερες χώρες στον κόσμο».

«Σαν ληστής: αν οι Ηνωμένες Πολιτείες επιβάλουν

κυρώσεις στις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου

της Ρωσίας: Τότε θα δώσει σημαντικό τράνταγμα

στις παγκόσμιες αγορές ενέργειας.»

ΣΑΝ ΛΗΣΤΗΣ: ΟΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είναι αυτή που την αποκαλεί «ειδική στρατιωτική επιχείρηση». Με στόχο τον αφοπλισμό του γείτονά της. Προκάλεσε μπαράζ κυρώσεων και οδήγησε σε έξοδο μεγάλων εταιρειών από τη ρωσική αγορά.

Ο Πεσκόφ σημείωσε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν δίαυλοι διαλόγου μεταξύ Μόσχας και Ουάσινγκτον.

Είπε ότι αν οι Ηνωμένες Πολιτείες επιβάλουν κυρώσεις στις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ρωσίας: Τότε θα δώσει σημαντικό τράνταγμα στις παγκόσμιες αγορές ενέργειας.

Σαν ληστής

Ρωτήθηκε σχετικά με νόμο που υπέγραψε ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν. Πρόκειται για αυτόν που αυστηροποιεί τις ποινές για την απαξίωση των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων. Ο Πεσκόφ είπε ότι οι νόμοι αυτοί πρέπει να τηρούνται.

Ο νόμος εισήχθη επειγόντως σε μια έκτακτη κατάσταση, είπε. Επειδή η Ρωσία αντιμετωπίζει έναν άνευ προηγουμένου πόλεμο πληροφοριών που εξαπέλυσε η Δύση.

ΣΑΝ ΛΗΣΤΗΣ: ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Οι ξένες εταιρείες, είπε, θα επιστρέψουν μια μέρα στη Ρωσία. Αν και ορισμένες θα διαπιστώσουν ότι άλλες έχουν πάρει τη θέση τους.

«Η Ρωσία  (…) έχει συμφέρον να είναι ελκυστική για επενδύσεις. Ναι, τώρα είναι δύσκολα. Δεν είναι μια εποχή που μπορούμε να μιλάμε για ελκυστικότητα για επενδύσεις. Αλλά οι καιροί αλλάζουν γρήγορα.», δήλωσε ο Πεσκόφ.

«Μια εποχή ραγδαίας οικονομικής ανάπτυξης θα αντικαταστήσει αυτή την εποχή. Και μια εποχή κατά την οποία οι ίδιες αυτές εταιρείες θα επιστρέψουν και πάλι στην αγορά. Τότε θα ενδιαφερθούν περισσότερο από όσο πρέπει να καλύψουν αυτά που έχασαν. Όπως και να αποκαταστήσουν τις θέσεις τους.

«Σαν ληστής: αυτό το καθεστώς

ελάχιστη διαφορά έχει από ένα άλλο ιμπεριαλιστικό.»

«Σε ορισμένους τομείς, θα τους περιμένουμε πραγματικά. Σε άλλες περιοχές θα τις περιμένουμε λιγότερο. Καθώς τις θέσεις τους θα καταλάβουν εταιρείες από άλλες χώρες».

ΣΑΝ ΛΗΣΤΗΣ: ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΚΕΛΟΣ

Όπως είναι φανερό πλέον η κυρίαρχη πλευρά του πολέμου είναι η οικονομική. Η Ρωσία θέλει να εξασφαλίσει το άνοιγμα που έχει κάνει στις διεθνείς αγορές. Βασικό είναι να μην απειλείται εδαφικά από κανένα. Οι αγορές θέλουν να υπάρχει ένα κλίμα σταθερότητας. Αυτό επιθυμεί.

Σε αυτό το θέατρο που σκηνοθετεί ο Πούτιν τρίτο ρόλο στη διανομή έχουν οι πολίτες της Ουκρανίας. Μικρή σημασία δίνουν στο αν θα πεθάνουν κάποιοι. Οι αριθμοί είναι αυτοί που μιλούν για κάτι το πραγματικό. Και ο Πούτιν ξέρει καλά να χειρίζεται τη μάζα. Και το λαό το βλέπει σα μάζα.

Καταλαβαίνουμε ότι αυτό το καθεστώς ελάχιστη διαφορά έχει από ένα άλλο ιμπεριαλιστικό. Και αυτό όπως και τα άλλα προτάσσουν το κέρδος πάνω στις ανθρώπινες ζωές. Η αγορά μιλάει. Λέει ότι όλα θα πρέπει να γίνουν έτσι ώστε να είναι γόνιμο το έδαφος για τους επενδυτές. Η Ρωσία και η Bridge το ξέρουν καλά. Τα θύματά τους είναι τα μόνο που μπορούν να τονίσουν την τραγικότητα του θέματος.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε γράψει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved