FRONTPAGE

ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2015

(Α΄ ΜΕΡΟΣ)

Ιανουάριος

Ποδαρικό στο Μέγαρο Μαξίμου κάνει ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης. Αμέσως μετά, ο Αντώνης Σαμαράς με λιτή δήλωσή του ανακοινώνει την αποχώρησή του από την πρωθυπουργία, παραδίδει τη Νέα Δημοκρατία στην Ντόρα και αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον του. Δέχεται πρόταση από τη Sirinaνα γυρίσουν σε ταινία την περίφημη φράση του (θυμίζω: «Γ@μώ το κεφάλι μου μέσα, παλιομ@λ@κ@») αλλά εντέλει γίνεται σκάουτερ για τον Παναθηναϊκό στο ποδόσφαιρο. Από εκείνη τη στιγμή η ομάδα του Αλαφούζου παίρνει την κατηφόρα, τερματίζει τελευταία στο πρωτάθλημα και υποβιβάζεται για πρώτη φορά στην ιστορία της. Οι εκλογές προγραμματίζονται για τις 14 Φεβρουαρίου και όλοι στον ΣΥΡΙΖΑ διαβιούν εν μέσω ευφορίας και ευθυμίας. Ακόμα και τα κοκόρια του Αλέξη Τσίπρα γεννούν αβγά.

Φεβρουάριος

Ο μεγάλος νικητής των εκλογών είναι το άκυρο, καθώς στα περισσότερα ψηφοδέλτια υπάρχει γραμμένη η φράση «Άγαμοι Θύται» (στα ποντιακά: «κι πάτε γαμίουστουν»). Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πρώτο κόμμα αλλά όχι με την απαραίτητη αυτοδυναμία. Γίνονται διερευνητικές επαφές με στελέχη από το «Ποτάμι» και τους «Ανεξάρτητους Έλληνες», μιας που τόσο το ΠΑ.ΣΟ.Κ. όσο και η ΔΗΜ.ΑΡ. δεν κατορθώνουν να πιάσουν το 3% που απαιτείται για να μπούνε στη Βουλή. Ρυθμιστές των εξελίξεων γίνονται νεότευκτα κόμματα όπως η «Τελεία» του Απόστολου Γκλέτσου, «PlanB» του Αλαμάνου και «Ένωση Κεντρώων» του Βασίλη Λεβέντη. Εντέλει, πετυχαίνεται συμφωνία: Πρωθυπουργός ο Αλέξης Τσίπρας, υπουργός Εξωτερικών ο Πάνος Καμμένος, υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου (αλλά σακιδίου) ο Σταύρος Θεοδωράκης, υπουργός Οικονομικών η Γιάννα Αγγελοπούλου και υπουργός Σεξουαλικής Αγωγής και φετίχ (μυρίζω το σακάκι του άλλου) ο Πέτρος Τατσόπουλος. Για Πρόεδρος της Δημοκρατίας υποστηρίζεται η Ελένη Λουκά, που παίρνει τις απαραίτητες 151 ψήφους στην 6η ψηφοφορία. Για πρώτη φορά γυναίκα ανεβαίνει στο ανώτατο αξίωμα. Εντωμεταξύ, 9 μήνες μετά, καταγράφεται απότομη αύξηση των γεννήσεων: όλοι γ@μούν, άλλοι από χαρά, άλλοι από λύπη.

Μάρτιος

Το ΚΚΕ ξεκινά σκληρή αντιπολίτευση και η χώρα παραλύει από τις συνεχείς απεργίες σε όλους τους τομείς. Ξεθαρρεύουν και οι Αναρχικοί. Δημιουργούνται Εναέρια Τάγματα Εφόδου Παρκούρ με την επωνυμία «Ίκαρος και Δαίδαλος» και πετάνε γλάστρες και παρτέρια στα κεφάλια ανύποπτων μελών των Σωμάτων Ασφαλείας. Πάντως, πλέον, τα μέλη των ΜΑΤ πληρώνουν κανονικά τα νερά που αγοράζουν για να ξεδιψάσουν και αφήνουν και πουρμπουάρ (κάτι για νερό δηλαδή!!!). Ο κόσμος νιώθει ήδη καλύτερα. Τα πρώτα μέτρα τον ανακουφίζουν. Σε όποιο σπίτι κι αν περάσεις απ” έξω ακούς ένα «άααχ» αγαλίασης – σχεδόν ηδονής. Το πρώτο μέτρο είναι να κρατικοποιηθεί η Μερέντα. Επίσης, αποποινικοποιούνται τα ναρκωτικά – το χασίς συγκεκριμένα – και τα μπαλκόνια μοσχομυρίζουν εκτός από τριαντάφυλλο και γαρδένιες, μπάφους και τρίφυλλα!

Απρίλιος

Δημιουργείται bankrunκαθώς εφοπλιστάδες και λεφτάδες, που βλέπουν με κακό μάτι την κυβέρνηση, αποφασίζουν να βγάλουν στο εξωτερικό τα χρήματά τους. Ο λαός όμως δεν πτοείται. Υπάρχει ελεύθερη Παιδεία, φτηνή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ποδόσφαιρο χωρίς λαμόγια – εννοείται ότι τα μέλη της ένοχης ΕΠΟ ξηλώνονται εν μία νυκτί. Το πρωτάθλημα πλέον παίζεται επί ίσης όρης (βγάζει μάτι αυτό, ε;) και στο στοίχημα βγαίνουν τόσο φυσιολογικά αποτελέσματα που όλοι κερδίζουν, με αποτέλεσμα να χρεωκοπήσει ο ΟΠΑΠ. Η κυβέρνηση αποφασίζει να καταργήσει τις παρελάσεις – τη θέση τους παίρνουν γυμνιστικές επιδείξεις, γιατί οι αριστεροί είναι και αμφιβόλου ηθικής. Καταργείται η Μεγάλη Εβδομάδα και γιορτάζουμε κατευθείαν το Πάσχα, σουβλίζοντας πατάτες, ραπανάκια και μπρόκολα, καθότι είμεθα και οικολόγοι.

Μάιος

Αποκαλύπτεται πως η εικόνα που κουβαλά συνέχεια μαζί του ο Άγγελος Αναστασιάδης δεν είναι της Παναγίας αλλά του κρυφού του πόθου, της Έλλης Παπαγγέλη, η οποία μετά την ήττα της Νέας Δημοκρατίας στις εκλογές αποφάσισε να γίνει καλόγρια. Ο Σαλπιγγίδης για πρώτη φορά στη ζωή του ντριμπλάρει αντίπαλο και ο ΠΑΟΚ κερδίζει το πρωτάθλημα (αυτό το γράφω εδώ και χρόνια σε κάθε Καζαμία – ελπίζω αυτήν τη φορά να βγει αληθινό). Οι γεωτρήσεις στις ΑΟΖ δείχνουν πως εκτός από υδρογονάνθρακες και αέριο το υπέδαφος της χώρας μας είναι πλούσιο σε αλάτι των Ιμαλαϊων, κάνοντας τους επιστήμονες να ξύνουν το κεφάλι τους από αμηχανία. Στο φεστιβάλ των Καννών μεγάλος νικητής αναδεικνύεται ο Κωνσταντίνος Σαμαράς με τη νέα του ταινία, που έχει τον τίτλο μακρυνάρι «ΠΑΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ξερό ψωμί ρε πούσις»: εκτός από τον Χρυσό Φοίνικα τιμάται και με το νεοσύστατο βραβείο Γκοντάρ, για ταινία που αμφισβητεί την αλφαβήτα του κινηματογράφου.

Ιούνιος

Ξεκινούν τα μπάνια του λαού. Η «Ελληνικός Χρυσός» φεύγει από τις Σκουριές, ο μισθός των δικαστών εξισώνεται με εκείνον του οδηγού απορριματοφόρου – οι δικαστές κατεβαίνουν σε απεργία, καμία υπόθεση δεν εκδικάζεται και αντί να πτοηθεί η κυβέρνηση ανοίγει τις φυλακές! Δεν γίνονται πλέον εγκλήματα και όλοι στη χώρα είναι αγαπημένοι και μονιασμένοι. Η ΝΕΡΙΤ καταργείται, επανέρχεται η ΕΡΤ αλλά χωρίς μέσα και στρεβλώσεις, καθώς οι προσλήψεις γίνονται αξιοκρατικά. Επίθεση χάκερ βγάζει στη φόρα έγγραφα στα οποία αποκαλύπτεται πως ο Κώστας Καραμανλής δεν προχώρησε τις συμφωνίες με τη Ρωσία επειδή οι Αμερικάνοι τον απείλησαν πως θα του πάρουν το playstationκαι πως δεν θα τον άφηναν να ξαναφάει γαρδούμπα.

Χρόνια Πολλά, Καλές Γιορτές, Ευτυχισμένος ο Καινούργιος Χρόνος και… η συνέχεια στο επόμενο!

Θόδωρος Γιαχουστίδης


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

Η ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

MAGICAL GIRL

 

SERENA

Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑΛΟΜ: Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ

Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΗ

FOXCATCHER

Η ΠΡΩΤΗ ΑΓΑΠΗ

ΧΟΜΠΙΤ: Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΣΤΡΑΤΩΝ

Η ΕΞΟΔΟΣ: ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ

ΛΕΥΚΟΣ ΘΕΟΣ

 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

ΣΙΝΕΦΙΛ ΑΤΖΕΝΤΑ

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΝΤΟΡΑ ΒΑΛΚΑΝΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΚΟΥΒΙΤΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΣΛΑΜ

ΧΕΙΛΙΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

 

ΘΕΑΤΡΟ

ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 

ΜΟΥΣΙΚΗ

ΔΕΚΑ ΔΙΣΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ 2014

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

 

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΧΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΓΕΥΣΙΓΝΩΣΙΑ

 

 



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved