ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Καζαμίας 2015 (β” μέρος)

Ιούλιος: Έχουμε φτάσει στο μέσον του θέρους, αλλά δεν βρίσκεται στα ύψη μόνο το καλοκαιρινό θερμόμετρο αλλά και το πολιτικό. Ο Γιωργάκης ξαναγίνεται πρόεδρος στο ΠΑ.ΣΟ.Κ., αφού ο Βενιζέλος, αφήνοντας μούσι και βάφοντας τα μαλλιά του ξανθά, το έχει σκάσει από τη χώρα προς άγνωστη κατεύθυνση. Ο Χριστόδουλος Ξηρός του κάνει μήνυση καθώς θεωρεί πως αντέγραψε την πρωτοποριακή κουπ του. Ο Θεόδωρος Πάγκαλος, αντί να αυτοκτονήσει, όπως είχε δηλώσει πριν τις εκλογές σε περίπτωση νίκης του ΣΥΡΙΖΑ, ξεκινά απεργία πείνας, γίνεται στυλάκι και διαφημίζει μασαζοκαλσόν.

Αύγουστος: Η Ελλάδα βιώνει ημέρες κρασιού και λουλουδιών, περίοδο παχιών αγελάδων, οι μύγες είναι -επιτέλους!- τετράπαχες και οι κολιοί είναι όπως κάθε πράγμα στον καιρό του. Οι Έλληνες, έχοντας πλέον τη δραχμή ως εθνικό νόμισμα, εκδράμουν μαζικά σε νησιά, βουνά και λαγκάδια της πατρίδας μας, συμβάλλοντας στην τόνωση της τοπικής οικονομίας. Πλούσιοι Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι προσπαθούν να εκμαυλίσουν το άνθος της νιότης της χώρας μας με μπλου τζιν και οδοντόκρεμες, αλλά εμείς αντιστεκόμαστε. Και δικαίως γιατί με τις εξαγωγές άλατος Ιμαλάϊων γινόμαστε αυτάρκεις σε αλάτι και σε όλα τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα. Στη δεύτερη, μεγάλη, πανσέληνο του Αυγούστου, σημειώνεται η μεγαλύτερη παρτούζα –στη Σαμοθράκη– από καταβολής ανθρωπότητας. Λέγεται πως οι αναθυμιάσεις του αλατιού μαζί με την τσίκνα από τα αγριοκάτσικα του νησιού συμβάλλουν στην εκδήλωση του φαινομένου.

Σεπτέμβριος: Η Ελένη Μενεγάκη γεννάει ένα υγιέστατο μωράκι και τη θέση της στην εκπομπή της «Ελένη» παίρνει ο Άδωνις Γεωργιάδης, που εγκαταλείπει μια πολλά υποσχόμενη καριέρα ως πωλητής τάπερ. Αποκαλύπτεται πως στον Τύμβο Καστά βρίσκονται μεταξύ των άλλων θαμμένα τα αρχιτεκτονικά σχέδια του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που από τότε, στην αρχαιότητα, όταν οι άλλοι ακόμα έτρωγαν ακόμα βελανίδια, ήταν έτοιμος να φτιάξει μετρό στη Θεσσαλονίκη -και την υποθαλάσσια. Νέα μόδα σαρώνει τους χίπστερ: κυκλοφορούν με το βρακί έξω από το παντελόνι. Ο Σούπερμαν τους βλέπει και αυτοκτονεί καταπίνοντας γκοτζαμάν πιατέλα με κρυπτονίτη.

Οκτώβριος: Πρόεδρος της Ε.Π.Ο. εκλέγεται παμψηφεί ο εκπληκτικός πρώην πρόεδρος του Εδεσσαϊκού, αφού έχει γυρίσει από παγκόσμια τουρνέ στην οποία ανακηρύσσεται άρχων του διαλεκτισμού και του ασυνεχούς συντακτικού. Ο Νικόλας που πρωταγωνιστούσε στην πολιτική διαφήμιση της Νέας Δημοκρατίας παίρνει μεταγραφή από τον Ατρόμητο στον μεγάλο ΑΡΗ μας, που πλέον αγωνίζεται στη Β” Εθνική –και πληρώνει και όλους του τους παίκτες! Η συγκεκριμένη διαφήμιση κερδίζει το βραβείο της καλύτερης αυτόκλητης τρολιάς, καθώς ανακαλύπτονται τόσες παραλλαγές της όσες και εκείνες της ακολουθίας Φιμπονάτσι. Οι εικόνες κατεβαίνουν από δικαστικά μέγαρα και σχολεία και Ορθόδοξοι Τζιχαντιστές καταλαμβάνουν το Άγιον Όρος, φωνάζοντας «ή ταν ή πασκιτάν» (είναι Πόντιοι γαρ).

Νοέμβριος: Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης γίνεται θεματικό. Πρώτο… θέμα είναι ο Αλέξης Τσίπρας. 13 σκηνοθέτες από όλες τις χώρες του κόσμου, γυρίζουν, άλλοι σε ντοκιμαντέρ, άλλοι σε μυθοπλασία, ιστορίες που έχουν ως επίκεντρο τον Μεγάλο Τιμονιέρη της πατρίδας μας. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Μπουτάρης, κηρύσσει την έναρξη του φεστιβάλ, αναφέροντας λακωνικά «καλός ο Βενιζέλος, καλό και το Ποτάμι, αλλά σαν τη Χαλκιδική δεν έχει». Ο Μύρτσος τίθεται επικεφαλής της Πολιτιστικής Επανάστασης και διδάσκει στους πάντες τι εστί ΞΩΦΑΛΤΣΑ. Ο Σταύρος Κόλκας μπαίνει μεταμφιεσμένος στο στάδιο Καραϊσκάκη και βλέπει τον Π.Α.Ο.Κ. να ρίχνει 4 τεμάχια στο Γάβρο, δεν αντέχει τη συγκίνηση και παντρεύεται την Ελεονώρα Μελέτη, με την οποία γυρίζουν για τη SIRINAτο εκπληκτικά ρεαλιστικό «Ο παοκτσής και η γαβρίνα», που ξεπερνάει σε επιτυχία την πρώτη ταινία της Τζούλιας Αλεξανδράτου. Ο Τζαντζαράς τραγουδάει στα ελληνικά μεγάλες επιτυχίες του Μπάρι Γουάιτ και κάνει χρυσό δίσκο. Ο Ραγκάτσης κερνάει 1 1/2 (μιάμιση!) ολόκληρη μπουγάτσα στους φίλους του, σε μια κρίση απλοχεριάς. Ο Ραπτόπουλος αλείφεται με έναν τόνο Μερέντα και, τέλος, ο Ασλαμάς μετακομίζει στη Μεγάλη Βρετανία τραγουδώντας σε λούπα όλα τα τραγούδια από το σάουντρακ της σουηδικής ταινίας «Wearethebest» -κερδίζει μια θέση στο μουσείο Τισό και στο βραβείο Γκίνες ταυτόχρονα!

Δεκέμβριος: Ένας καταξιωμένος κριτικός κινηματογράφου, που επιχείρησε –αποτυγχάνοντας παταγωδώς– να βγάλει φράγκα στο χώρο της εστίασης, ολοκληρώνει το πρώτο του συγγραφικό πόνημα με τίτλο «Ο μεγάλος αυνάνας: μια αυτοτελής αυτοβιογραφία». Γνωστός, ταλαντούχος και σεξουλιάρης γραφίστας παίρνει το βιβλίο με αφιέρωση και όταν τελειώνει την ανάγνωση αναφωνεί: «εντάξει, είναι μ@λ@κ@ς». Μια εφαρμογή στο appstoreμεταλλάσσεται και τα δισεκατομμύρια χρηστών του ουσιαστικά οδηγούν τον περήφανο ηγέτη της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν να «πατήσει το κουμπί» και να εξαφανίσει τον κόσμο. Τόσα χρόνια πολιτισμού γίνονται στάχτη, όχι με κρότο, αλλά με ένα λυγμό. Εντέλει, είμαστε όλοι νεκροί και όχι Σαρλί…

Θόδωρος Γιαχουστίδης


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΑΝΩΤΕΡΑ ΒΙΑ

 

ΜΕΓΑΛΑ ΜΑΤΙΑ

ΑΛΥΓΙΣΤΟΣ

BELLE

ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΩΝ ΛΥΚΩΝ

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΜΙΜΗΣΗΣ

BLACKHAT

Η ΑΡΠΑΓΗ

ΠΑΡ’ΤΟ ΑΠ’ΤΗΝ ΑΡΧΗ

Ο Κος ΤΕΡΝΕΡ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ

ΣΙΝΕΦΙΛ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΘΕΑΤΡΟ

ΘΕΑΤΡΟ ΣΟΦΟΥΛΗ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΘΒΕ-ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

ΒΙΒΛΙΟ

ΠΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΟΥΔΗΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΪΤΣΑΡΑΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

ΤΟ 2014 ΤΗΣ INNER EAR

MECHANIAL

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

15η ΕΚΘΕΣΗ COMICS ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

TV SCREEN



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved