ΓΙΑΤΙ ΨΗΦΙΣΑΜΕ ΣΥΡΙΖΑ

Σε παλιότερο κείμενό μας μιλήσαμε για το μοντέλο ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας που θα θέλαμε, όπως επίσης, σε άλλο κείμενο, για την ψυχολογική ανάλυση της ελληνικής κοινωνίας, ειδικά για το κομμάτι αυτής που ψηφίζει. Μπορέσαμε έτσι να βρούμε αυτά τα καθήκοντα, τα οποία έβαλε η Ιστορία στους Έλληνες, τα οποία ούτε καν αξιολογήθηκαν και φυσικά δεν μπήκαν στη σφαίρα του πρακτέου, όπως επίσης και να ξεδιαλύνουμε το «μυστήριο» της μετακίνησης του Έλληνα ψηφοφόρου. Έφτασε λοιπόν ο χρόνος που μπορούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα: «Για ποιο λόγο ψηφίσαμε ΣΥΡΙΖΑ, για ποιο λόγο εμπιστευθήκαμε αυτό το κόμμα ή καλύτερα τον συνασπισμό κομμάτων σε αυτή την κρίσιμη περίοδο για την Ελλάδα;».

Το γεγονός είναι ότι η Ελλάδα έφτασε σε ένα κρίσιμο σημείο: Να ακολουθήσει το δρόμο των δανειστών, άρα να φτάσει στη χρεωκοπία της χώρας, ή να προσπαθήσει να σταθεί στα πόδια της και να μπορέσει να αντιληφθεί την πραγματικότητα, για να χαράξει εθνική στρατηγική.

Απ’τη μία μεριά υπήρχε ο φόβος και ο πανικός, αναμιγμένοι με ελάχιστη ελπίδα, η δαμόκλειος σπάθα να απειλεί τη σωματική μας ακεραιότητα και η εθνική και ατομική απελπισία μέσα στο μαύρο σύννεφο της ενοχής. Η ενοχή ήταν ότι θέλαμε να γευτούμε τις χαρές της ζωής, να πραγματοποιήσουμε τις προσδοκίες μας, μέσα στο πλαίσιο του επιτρεπτού απ’το τραπεζικό κύκλωμα. Η κόλαση ήταν οι παγίδες αυτού του συστήματος και η οδός προς την κόλαση ήταν φτιαγμένη από παλιούς αριστερούς και καλά διαβασμένους αρνητές της απόλαυσης. Ο ελληνικός λαός θα έπρεπε να είναι πάντα με ένα χαλκά στο κεφάλι, υπό το ζυγό του αφεντικού που ορίζει τους υπαλλήλους του στην εκάστοτε κυβέρνηση.

Απ’την άλλη μεριά υπήρχε η ελπίδα. Αυτή η ελπίδα που επιμένει να συμπορεύεται με τη γνώση, με την εμπειρία, με την ηρεμία, με τη χαρά και με τη θέληση για δημιουργία. Ναι, θέλουμε ένα καλύτερο αύριο, αλλά, πλέον, επιθυμούμε να το σχεδιάσουμε εμείς για εμάς, να ακούσουμε τους προγόνους μας και να μάθουμε απ’τα λάθη τους, να γευτούμε τις χαρές τους, να φωτιστούμε απ’τον ήλιο, να χαρούμε την πατρίδα μας. Όλοι μαζί, χωρίς διχόνοιες και διακρίσεις, χωρίς κόμπλεξ και γκρίνιες, να δούμε τον άλλο κατάματα και να βρούμε την αιτία του, να τον αγαπήσουμε και να συνθέσουμε, όπως ο Θεοτοκόπουλος, μία αγιογραφία απ’τα πάθη του. Αυτές οι αγιογραφίες είναι το παζλ της κοινωνίας του αύριο: κομμάτια -φαινομενικά αυτόνομα- που συνδέονται μεταξύ τους και κάνουν μία εικόνα που τη βλέπουν όλοι με τη δική τους ματιά, είναι χαρούμενοι και υπερήφανοι για αυτή τη δημιουργία που ακούει στη λέξη επικοινωνία και κατανόηση. Να φύγουμε από το «εγώ» και να κατακτήσουμε το «εμείς», χωρίς να αρνηθούμε και να καταστρέψουμε αυτό το «εγώ» μας. Αυτή είναι η διαλεκτική των ημερών μας.

Να γιατί ψηφίσαμε ΣΥΡΙΖΑ!

Για να έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε ήρεμα, όμορφα και απλά, έτσι ώστε αυτή η κουβέντα να είναι τόσο απλή, που να λες ότι οποιοσδήποτε μπορεί να την κάνει, και τόσο ουσιώδης, που να λες ότι βγήκε απ’τα χείλη ενός μεγάλου φιλοσόφου.

Για να βρούμε τον πυρήνα του προβλήματος. Να τον ερευνήσουμε και να τον αναλύσουμε, να μελετήσουμε τη δυναμική του και να διδαχτούμε απ’αυτή, να εντοπίσουμε τα λάθη του και να τα διορθώσουμε μαζί.

Για να χαράξουμε, κατόπιν, μία νέα πορεία που θα είναι εθνική, αλλά δεν θα εμποτίζεται απ’τον εθνικισμό, να είναι ταξική, αλλά θα είναι βαθιά δημοκρατική, να είναι ανθρωποκεντρική, αλλά δε θα έχει μονομέρεια.

Για να δημιουργούμε, να δρούμε, να ελέγχουμε και να ελεγχόμαστε, μέσα σε μία αέναη διαδικασία δράσης, εκτίμησης, υπευθυνότητας, ελέγχου και αυτοκριτικής για να μπορούμε να κάνουμε πάντα τις υπερβάσεις μας.

Θα καταλήξουμε στις προτάσεις μας με τις θέσεις μας σε δύο καλλιτεχνικούς τομείς: στον κινηματογράφο και το θέατρο. Θα προσπαθήσουμε να είναι όσο το δυνατόν πιο εμπεριστατωμένες, μέσα απ’τη γνώση μας στα δρώμενα των συλλόγων και των σωματείων του θεάματος, όπου υπηρετήσαμε όλα αυτά τα χρόνια.

Γιάννης Φραγκούλης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved