Jamie Oliver-McDonald’s

JAMIE OLIVER-McDONALD’S

JAMIE OLIVER-McDONALD’S- Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Jamie Oliver-McDonald’s | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Στις 30 Ιανουαρίου 2012, το ABC News, ένα αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο, ανέφερε ότι η McDonald’s είχε ανακοινώσει ότι θα άλλαζε το βόειο κρέας που χρησιμοποιούσε για μπιφτέκια. Αυτή η αναφορά συνέδεσε αυτήν την απόφαση με ένα επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής Jamie Oliver’s Food Revolution. Αυτό είχε προβληθεί εννέα μήνες νωρίτερα.

Το επεισόδιο έδειξε τον Όλιβερ να καταδεικνύει πώς φτιάχτηκαν τα μπιφτέκια των McDonald’s. Πλένοντας τα υπόλοιπα κομμάτια βοείου κρέατος. Τα οποία κανονικά θα είχαν απορριφθεί. Το πλύσιμο έγινε με υδροξείδιο της αμμωνίας για να σκοτώσουν τα βακτήρια. Αυτό αναφέρεται στο κρέας ως «ροζ λάσπη».

Η αναφορά περιελάμβανε ένα κλιπ της παρουσίασης. Σε αυτό ο Όλιβερ λέει: «Αυτό δεν είναι κατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση». Λέει κατόπιν: «Παίρνουμε ένα προϊόν που θα πωλείται ως η φθηνότερη μορφή για σκύλους και αφού το πλύνουμε με αμμωνία μπορούμε να το δώσουμε στους ανθρώπους».

Δείτε την εκπομπή εδώ.

JAMIE OLIVER-McDONALD’S- Η ΔΗΛΩΣΗ

Το ABC News ανέφερε ότι η McDonald’s δημοσίευσε μια δήλωση. Ανέφερε ότι δε θα περιλαμβάνουν πλέον το κρέας που έχει πλυθεί με αμμωνία στα μπιφτέκια τους. Η εταιρεία δήλωσε ότι η απόφαση «δε σχετίζεται με κάποιο συγκεκριμένο γεγονός».

Η αρχική δήλωση των McDonald’s δε φαίνεται να είναι πλέον διαθέσιμη στον ιστότοπό της. Αλλά στην ενότητα των συχνών ερωτήσεων, λέει ότι τα μπιφτέκια είναι κατασκευασμένα από «100% καθαρό βόειο κρέας». «Ορισμένοι καταναλωτές μπορεί να είναι εξοικειωμένοι με την πρακτική της χρήσης άπαχου, λεπτής υφής μοσχαρίσιου κρέατος. Μερικές φορές αντιμετωπίζεται με αμμωνία, η οποία αναφέρεται από κάποιους ως «ροζ λάσπη». Δεν το χρησιμοποιούμε», λέει η εταιρεία.

 

Jamie Oliver-McDonald’s

JAMIE OLIVER-McDONALD’S- Η ΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΜΑΧΗ

Η εταιρεία McDonald’s χάνει τη νομική μάχη με τον σεφ Τζέιμι Όλιβερ. Αυτός απέδειξε ότι τα τρόφιμα που πουλάνε δεν είναι κατάλληλα για κατάποση. Επειδή είναι πολύ τοξικά. Ο σεφ Τζέιμι Όλιβερ κέρδισε τη μάχη ενάντια στη μεγαλύτερη αλυσίδα junk food στον κόσμο. Μόλις ο Όλιβερ απέδειξε πώς φτιάχνονται τα μπιφτέκια, τα McDonald’s, το franchise ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει τη συνταγή.

Σύμφωνα με τον Όλιβερ, τα λιπαρά μέρη του κρέατος «πλένονται» με υδροξείδιο της αμμωνίας και στη συνέχεια χρησιμοποιούνται στη συσκευασία του κρέατος «πίτα» για να γεμίσουν το μπιφτέκι. Πριν από αυτή τη διαδικασία, σύμφωνα με τον παρουσιαστή, αυτό το κρέας δεν ήταν ήδη κατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση. Ο Όλιβερ είναι ριζοσπαστικός ακτιβιστής σεφ. Ενεπλάκη σε έναν πόλεμο κατά της βιομηχανίας τροφίμων. Αναφέρει: μιλάμε για κρέας που θα είχε πουληθεί ως τροφή για σκύλους. Τα ανθρώπινα όντα σερβίρονταν μετά από αυτή τη διαδικασία. Εκτός από την ποιότητα του κρέατος, το υδροξείδιο του αμμωνίου είναι επιβλαβές για την υγεία. Ο Όλιβερ λέει σε αυτό: «Η διαδικασία είναι τα ροζ σκατά.».

JAMIE OLIVER-McDONALD’S-ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

Ποιος λογικός άνθρωπος θα έβαζε ένα κομμάτι κρέας εμποτισμένο με υδροξείδιο του αμμωνίου στο στόμα ενός μωρού;

Σε άλλη παρουσίασή του, ο Όλιβερ απέδειξε πώς φτιάχνονται οι ψήσεις κοτόπουλου. Οι κοτομπουκιές. Επιλέγουμε τα «καλύτερα μέρη». Τα υπόλοιπα: λίπος, δέρμα, χόνδρος, σπλάχνα, κόκκαλα, κεφάλι, πόδια, υποβάλλονται σε μηχανικό διαχωρισμό. Αυτό που ονομάζουν smoothie υποτιμήσεις οι μηχανικοί στα τρόφιμα. Στη συνέχεια τα ζυμαρικά ροδίζουν το αίμα με αποσμητικά. Αποχρωματίζονται, ξαναβρώνονται και θα ξαναβαφτούν. Καλύπτονται με melcocha melcocha flouracea και τηγανίζονται. Αυτό το ξαναβρίσκεται στην κατάσταση μερικώς υδρογονωμένο. Δηλαδή είναι τοξικό.

Στις ΗΠΑ, η Burger King και η Taco Bell έχουν ήδη εγκαταλείψει τη χρήση αμμωνίου στα προϊόντα τους. Η βιομηχανία τροφίμων χρησιμοποιεί υδροξείδιο του αμμωνίου ως αντιμικροβιακό παράγοντα. Αυτό επέτρεψε στη McDonald’s να το χρησιμοποιήσει στα μπιφτέκια κρέατος. Αυτό δεν είναι κατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση.

JAMIE OLIVER-McDONALD’S-Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η κατάσταση. Αυτές οι ουσίες με βάση το υδροξείδιο του αμμωνίου θεωρούνται «νόμιμα συστατικά της διαδικασίας παραγωγής» στη βιομηχανία τροφίμων. Με τις ευλογίες των υγειονομικών αρχών σε όλο τον κόσμο. Οι καταναλωτές δε θα μπορέσουν ποτέ να μάθουν τι ουσίες βάζουν στο φαγητό μας.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει εδώ.

Σχετικά με τον Τζέιμι Όλιβερ εδώ.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved