Τέταρτη διάσταση

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ

ΟΙ ΥΦΕΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Τέταρτη διάσταση: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Οι υφές του χρόνου, μία εικαστική αποτύπωση της «Τέταρτης διάστασης». Στη Chili Art Gallery, Δημοφώντος 13-15, Θησείο, στην Αθήνα.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ

Ο επιμελητής Πάρης Καπράλος σε συνεργασία με  εικαστικούς καλλιτέχνες  μας προσκαλούν να επισκεφτούμε την έκθεση «Οι υφές του χρόνου». Τα έργα παρουσιάζονται με φυσική παρουσία. Στην αίθουσα τέχνης των Αθηνών Chili Art Gallery, Δημοφώντος 13-15, Θησείο. Παράλληλα, διαδικτυακά, διαθέσιμη διεθνώς στη διεύθυνση artgrid.gr.

«Τέταρτη διάσταση: Στις εικαστικές τέχνες

θεωρείται η τέταρτη διάσταση ως ζωή της διανόησης.

Ως ένα είδος «μεταφυσικής της τέχνης.»

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022, ώρες 16:00-21:00. Για λόγους αποφυγής συνωστισμού. Ο χώρος τέχνης θα τηρήσει όλα τα μέτρα περιορισμού της διάδοσης της πανδημίας. Όπως επιβάλει η πολιτεία. Η αίθουσα μπορεί να δεχτεί μέχρι 10 επισκέπτες συγχρόνως. Πέραν των συντελεστών της. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, σχεδίου, φωτογραφίας, κολλάζ.

Τέταρτη διάσταση

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

Ο κ. Καπράλος επισημαίνει στο κείμενο τεκμηρίωσης της έκθεσης: «Από τα λιωμένα ρολόγια του Salvador Dali, και την απεικόνιση των ρολογιών στα έργα του Πωλ Σεζάν. Του Ανρι Ματίς, και του Εντβαρτ Μουνκ. Στο dripping του Jackson Pollock και των τεχνικών του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Η σύγχρονη τέχνη συνδιαλέγεται ατέρμονα με την τέταρτη διάσταση: το χρόνο. Οι περισσότεροι ιστορικοί κατατείνουν ότι το ταξίδι του χρόνου στην τέχνη ξεκίνησε από την έμπνευση που προκάλεσε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα ο Γάλλος φιλόσοφος-φυσικομαθηματικός Ανρί Πουανκαρέ. Επηρέασε τόσο τον Αϊνστάιν όσο και τον Πάμπλο Πικάσο με το βιβλίο του «Επιστήμη και υπόθεση», το 1902. Στις εικαστικές τέχνες θεωρείται η τέταρτη διάσταση ως ζωή της διανόησης. Ως ένα είδος «μεταφυσικής της τέχνης».

«Τέταρτη διάσταση: Η τέταρτη διάσταση

σχετίζεται με το άπειρο και την ενότητα.»

Η τέταρτη διάσταση σχετίζεται με το άπειρο και την ενότητα. Καλλιτέχνες όπως ο Wassily Kandinsky, ο Kazimir Malevich και ο Piet Mondrian, διερεύνησαν τον χρόνο και τη κίνηση. Αλλά και την απόδοση αυτού καθαυτό του χρόνου με μοναδικούς τρόπους στους αφηρημένους πίνακες τους. Tη σκυτάλη πήρε ο Jackson Pollock και το «Action Painting». Ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά από τον κριτικό τέχνης Harold Rosenberg. Για να χαρακτηρίσει τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό των καλλιτεχνών. Αυτοί αφαίρεσαν από τα έργα τους την αναμενόμενη αισθητική υπέρ της αποτύπωσης της αδιαμεσολάβητης ενέργειας και του ασυνείδητου του καλλιτέχνη. Μέσω της φυσικής χειρονομίας.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

Το σώμα είναι στοιχείο αλληλένδετο με την αντίληψη του ατόμου για το χώρο και ως σύνδεση ανάμεσα στην σκέψη (πνεύμα) και το φυσικό κόσμο. Αποτυπώνει με τον πιο ειλικρινή και αυθόρμητο τρόπο τα συναισθήματα. Σήμερα εικαστικοί καλλιτέχνες απεικονίζουν το χρόνο στα έργα τους. Συνδιαλεγόμενοι εξίσου με το φιλοσοφικό σκέλος των παραπάνω υποθέσεων. Ακόμη και με το αισθητικό, ιστορικό και προσωπικό στοιχείο της μνημοσύνης.».

Συμμετέχουν με έργα τους οι εικαστικοί καλλιτέχνες: Σπυριδούλα Ζαβιτσάνου, Μαρία Καρκαβίλλα, Εβίνα Μακρή, Μανώλης Πέντες. Μάγδα Αστέρη, Φωτεινή Καβαλάρη, Έλενα Αρσενίδου. Βασίλειος Παλιός, Αθανάσιος Ζτούπας, Μιχαέλα Λιόλιου. Άννα Γιαλλελή, Ελένη Σιβρίδου, Σταμάτης Τσακλάνος. Κατερίνα Λιόλιου, Τάσος Ρεπούσκος, Χρήστος Χαλάτσης. Φαίη Σκαρδη, Νατάσσα Μαντζιώρου.

Τέταρτη διάσταση

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ώρες / Μέρες: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή 11:00 – 18:00, Πέμπτη 12:00 – 19.00, Σάββατο 11:00 – 15:00. Δευτέρα, Κυριακή Κλειστά. Είσοδος Ελεύθερη.

«Τέταρτη διάσταση: Αποτελεί έναν πολιτιστικό χώρο.

Εκεί οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν

να έρχονται σε επαφή με όλες τις μορφές της σύγχρονης τέχνης.»

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: Η CHILI ART GALLERY

Η Chili Art Gallery ιδρύθηκε το 2010. Bρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα Μερκούρη». Μία ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι. Αποτελεί έναν πολιτιστικό χώρο. Εκεί οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή με όλες τις μορφές της σύγχρονης τέχνης: Ζωγραφική, γλυπτική, κολάζ-συνθέσεις, εγκαταστάσεις-κατασκευές, χαρακτική, φωτογραφία. Μαζί με εφαρμογές σχεδιασμού και αισθητικής, που αφορούν σε λειτουργικά αντικείμενα και αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Όπως κεραμικά, ύφασμα, κόσμημα, γυαλί, έπιπλο. Παρουσιάζονται σε μηνιαία βάση με ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και events.

 

Διαβάστε για τις εικαστικές εκθέσεις

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved