ΕΥΧΕΣ-ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ

Το φιλμ νουάρ ήταν και είναι ο καθρέφτης της πόλης

Από την Εύα Κουσιοπούλου

Με μεγάλη μας χαρά μιλήσαμε με τον αγαπημένο τραγουδοποιό Παύλο Παυλίδη, ύστερα από τη συναυλία στο ΜΥΛΟ στη Θεσσαλονίκη, όπου έπαιξε με τους Β-Movies. Αυτήν τη φορά το έναυσμα στάθηκε η επιστροφή του στο clubμετά από χρόνια, όπου παρουσίασε παλαιότερα τραγούδια, αλλά κυρίως το νέο υλικό από το δίσκο που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει. 

Μετά τα συνεχόμενα sold out των χειμερινών σας εμφανίσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, παίξατε χθες στο clubτου Μύλου. Σε λίγο όμως κυκλοφορείτε και νέα δισκογραφική δουλειά. Τι περιλαμβάνει;

Μόλις τελείωσε ο καινούριος δίσκος, με τίτλο Στο διπλανό ουρανό, που θα κυκλοφορήσει τον Απρίλιο από την InnerEarRecords. Τα τραγούδια είναι  κυρίως μπαλάντες. Αυτός ο δίσκος δεν έχει πολλή ένταση, αλλά μια ήρεμη ατμόσφαιρα. Πολλά από τα κομμάτια τα παίζουμε ήδη στις συναυλίες μας. Μαζί μου, όπως και στα live, είναι οι B- Movies (Τόλης Δεληγιάννης (μπάσο), Αλέκος Σπανίδης (τύμπανα), Ορέστης Μπενέκας (πλήκτρα), Σάκης Αζάς (κιθάρα) και στην παραγωγή βρίσκεται ο CotiK. Αυτή η συνεργασία με έκανε πολύ χαρούμενο. Τώρα έχουμε τη συναυλία στο Gagarin205 στην Αθήνα στις 3 Απριλίου και μετά από μια σειρά συναυλιών με ήσυχες ατμόσφαιρες, νιώθουμε ότι ήρθε η στιγμή για πάρτι, για χορό, για ένταση στα live.

Παρακολουθείς ό,τι νέο συμβαίνει μουσικά στην πόλη; Τι θα έλεγες για το «νέο αίμα» της Θεσσαλονίκης;

Η αλήθεια είναι ότι τώρα που ζω στην Αθήνα δεν μπορώ και δεν έχω το χρόνο να παρακολουθήσω τι συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη. Θα ήθελα να έχω χρόνο να το ψάξω περισσότερο, γιατί μου λένε συνεχώς ότι γίνονται πράγματα. Τους τελευταίους μήνες ήμουν «κλεισμένος», εντελώς αφοσιωμένος στην ηχογράφηση και τη μίξη του νέου δίσκου και σε όλη αυτή τη διαδικασία. Ό, τι είναι καλό γενικά κυκλοφορεί, το μαθαίνουν όσοι ενδιαφέρονται. Αν πρέπει να σου αναφέρω ένα γκρουπ όμως… όλο μου λένε για τους ChineseBasement!

Το Φιλμ Νουάρ συμπλήρωσε 100 τεύχη και συνεχίζουμε! Τι θα ευχόσουν στην συντακτική του ομάδα;

Να τα χιλιάσετε και να συνεχίσετε να εκφράζεστε μέσα από αυτό, έτσι ώστε να υπάρχει μία συνέχεια. Η αγάπη σας για το φιλμ νουάρ και όσα παρουσιάζετε μου θυμίζει λίγο τις προηγούμενες δεκαετίες και αυτό είναι πάντα πολύτιμο. Νιώθω ότι ήταν και είναι ο καθρέφτης της πόλης…



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved