Είστε δολοφόνοι

ΕΙΣΤΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥΣ

Είστε δολοφόνοι: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Θα πρέπει να δούμε πιο προσεχτικά τις δηλώσεις του Παναγιώτη Κουρουμπλή στη Βουλή. Αυτό που θα έπρεπε να κάνουμε είναι να δούμε τι κρύβεται πίσω από τις δηλώσεις του βουλευτή. Όπως επίσης και από τις αντιδράσεις που αυτή προκάλεσε. Έτσι θα έχουμε μία πιο πλήρη εικόνα της πολιτικής σκηνής στην Ελλάδα, στις μέρες μας.

ΕΙΣΤΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ: Η ΔΗΛΩΣΗ

Ας δούμε πρώτο το επίμαχο σημείο της δήλωσής του. Έτσι θα μπορέσουμε να κάνουμε την ανάλυσή μας.

«Τον φίλο μου που χάθηκε, τη μητέρα, τον αδερφό ποιος θα τον φέρει πίσω; Ποιος θα απολογηθεί για αυτό; Ντροπή! Αίσχος! Δολοφονήσατε τους ανθρώπους. Αυτό κάνατε! Και επιμένετε! Ντροπή σας! Δολοφονήθηκαν χιλιάδες άνθρωποι αυτή είναι η πραγματικότητα.»

Η δήλωση του τέως βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ έγινε με αφορμή τη μελέτη των καθηγητών Σωτήρη Τσιόδρα και Θεόδωρου Λύτρα. Το θέμα είναι τα δεδομένα του φόρτου νοσηλείας και η θνητότητα των διασωληνωμένων ασθενών με κορονοϊό. Η μελέτη αυτή είναι υπόψη της Εισαγγελίας που διενεργεί έλεγχο όσον αφορά στις συνθήκες νοσηλείας και στη διαθεσιμότητα των ΜΕΘ. Κατά την επιδημία του covid-19. ΄

ΕΙΣΤΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ: Η ΜΕΛΕΤΗ

Ας δούμε τι αναφέρει η εν λόγω μελέτη που συνοψίζεται στο: είστε δολοφόνοι.

Αποκαλύπτει ποια είναι τα πραγματικά όρια αντοχής του ΕΣΥ. Τόσο στην Αττική όσο και στην επαρχία. Ότι υπάρχει απόλυτη ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης του. Αυτό άλλωστε είναι και το συμπέρασμα της ίδιας της μελέτης. Η αύξηση θνητότητας διασωληνωμένων είναι κατά 40%, 50% ή 57% μέσα στις ΜΕΘ. Αυτά τα ποσοστά δεν είναι εντός των ορίων αντοχής του ΕΣΥ.

Είστε δολοφόνοι

Ο πρωθυπουργός  δήλωσε  στη Βουλή ότι δεν υπάρχουν μελέτες  με «ενδείξεις» για αυξημένη θνητότητα των διασωληνωμένων εκτός ΜΕΘ. Αυτή η μελέτη παρέχει ακριβώς τις συγκεκριμένες «ενδείξεις». Έγινε τον περασμένο Μάιο. Σύμφωνα με τον ένα εκ των δύο συντακτών της, τον κ. Θεόδωρο Λύτρα, αμέσως μετά  ενημερώθηκαν οι αρμόδιοι. Αυτοί που λαμβάνουν αποφάσεις «σε ανώτατο επίπεδο». Σε συνέντευξη του ο κ. Λύτρας τόνισε ότι αν δεν είχε γίνει αυτή η ενημέρωση θα υπήρχε αποτέλεσμα: Τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Τσιόδρας θα ήταν «υπόλογοι». Διότι επρόκειτο για τόσο σημαντικό θέμα Δημόσιας Υγείας.

Ο ένας από τους δύο συντάκτες είναι ο κ. Τσιόδρας. Επικεφαλής της επιτροπής επιστημόνων που συμμετέχει στη διαχείριση της πανδημίας. Τουλάχιστον μέχρι το περασμένο καλοκαίρι. Αλλά είναι, κατά δήλωση του πρωθυπουργού, στενότατος σύμβουλος του.

ΕΙΣΤΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ: Η ΦΩΤΙΑ ΚΑΙΕΙ ΜΕΣΑ

Είναι προφανές ότι τα βέλη έρχονται από το κοντινό περιβάλλον του πρωθυπουργού. Η μελέτη αναγνωρίζει σαφώς ότι θα έπρεπε να είχε γίνει μία άλλη χάραξη πολιτικής από την κυβέρνηση. Πάντως ότι αυτή δε διαχειρίστηκε με τον πιο σωστό τρόπο την επιδημιακή κρίση. Ο κ. Τσιόδρας είναι πανεπιστημιακός. Θα έπρεπε να λειτουργήσει σαν τέτοιος. Οι ευθύνες του είναι μεγάλες όσον αφορά στην επικοινωνιακή λογική της κυβέρνησης. Μιλάμε πάντα για τη διάρκεια της πρώτης πανδημίας, το 2020.

Τι λέει όμως η μελέτη; Τίποτε άλλο από αυτό που έλεγαν οι γιατροί και οι νοσηλευτές, κατά τη διάρκεια της πρώτης πανδημίας. Συνέχιζαν να το φωνάζουν και στη συνέχεια. Αυτό είχε σα συνέχεια το «είστε δολοφόνοι». Γιατί ο κ. Τσιόδρας αποφάσισε τώρα να λειτουργήσει σαν επιστήμονας και όχι σαν κυβερνητικός εκπρόσωπος; Ίσως είδε ότι κινδύνευε το επιστημονικό του κύρος. Κάτι που θα είχε επίπτωση και στη διεθνή καριέρα του. Στην Ελλάδα, τουλάχιστον, αυτό το έχει χάσει προ πολλού.

Βλέπουμε, λοιπόν, ότι τα πορίσματα της μελέτης ταυτίζονται με τις καθημερινές διαπιστώσεις των νοσοκομειακών γιατρών και νοσηλευτών. Γιατί τόσο μένος από τις δηλώσεις Κουρουμπλή;

ΕΙΣΤΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ: ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ

Έχοντας υπόψη μας όλα αυτά μπορούμε να εξετάσουμε που βρίσκεται η ευθύνη. Έστω κατά προσέγγιση, αφού η αλήθεια θα αποδοθεί πολλά χρόνια αργότερα. Η Ιστορία θέλει πολύ χρόνο και έρευνα για να δείξει το τι πραγματικά έχει γίνει.

Αυτό που βλέπουμε είναι ότι κατά την καραντίνα η αντιπολιτευτική στάση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη. Λειτουργούσε υποστηρικτικά στις κινήσεις των εργαζομένων ή των ανέργων. Δεν ασκούσε πολιτική. Άρα δεν μπορούσε να απαντήσει στα γιατί και στα πως που οι ίδιοι οι πολίτες έθεταν.

Είστε δολοφόνοι

Κατά συνέπεια, η δήλωση του Κουρουμπλή. Έπεσε σαν κεραυνός εκεί όπου δεν υπάρχουν σύννεφα. Προμηνούσε εκρήξεις απρόβλεπτες. Πολύ περισσότερο που ο τ. βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε στην πρόκληση του βουλευτή της ΝΔ, κ. Γιώργου Κουμουτσάκου. Αυτός χαρακτήρισε τη δήλωση ως «πρωτοφανή αθλιότητα». Ζήτησε από τον κ. Κουρουμπλή να ανακαλέσει. Από το ΣΥΡΙΖΑ να απολογηθεί άμεσα. Ο κ. Κουρουμπλής όμως είπε: «Ποιος θα απολογηθεί για το φίλο μου που πέθανε εκτός ΜΕΘ;». Άρα έμεινε μόνος του, μετέωρος σε ένα σαθρό πολιτικό πεδίο.

ΕΙΣΤΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ: Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ

Ο ΣΥΡΙΖΑ με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπό του, κ. Πάνο Σκουρλέτη, πήρε αποστάσεις από τη δήλωση Κουρουμπλή. Έθεσε ερωτήματα για την εν λόγω μελέτη και μίλησε για παρεξηγήσεις. Ακολούθως ο κ. Κουρουμπλής διεγράφη από το κόμμα. Το «είστε δολοφόνοι» αιωρείται σα δαμόκλειος σπάθη. Πως όμως να υπάρξουν παρεξηγήσεις αν δεν υπάρχουν εξηγήσεις. Κυρίως από την κυβέρνηση;

Ποιος όμως θα μπορούσε να χαρακτηρίσει αισχρές τις δηλώσεις Κουρουμπλή; Ειδικά αν μπορεί να σκέφτεται και να κρίνει; Αν δεν είναι φανατικός οπαδός; Άρα, ποιος μπορεί να κατακρίνει τον κ. Κουρουμπλή; Μόνο μπορεί να του πούμε ότι άργησε και αυτός χαρακτηριστικά να κάνει κριτική σε ένα σάπιο σύστημα.

Ένα πολιτικό σύστημα που ο λαός του έχει ήδη γυρίσει την πλάτη. Είναι καιρός για μία άλλη πολιτική. Για να υπάρξουν άλλοι πολιτικοί. Αυτή η αλλαγή θα έρθει από τον ίδιο το λαό. Πολύ φοβάμαι, όχι από τα υπάρχοντα κόμματα. Ευχόμαστε να υπάρχουν εξελίξεις που θα δώσουν μία άλλη ρότα στην πολιτική στην Ελλάδα.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved