Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

«Τζον Λένον & Γιόκο Όνο: Η τελευταία συνέντευξη»

Ντέιβιντ Σεφ

Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης

Είδος: Μαρτυρία
Εξώφυλλα: Σκίτσο της Αικατερίνης Κασσίμη
Σελίδες: 104
Χρονολογία έκδοσης: Δεκέμβριος 2016
ISBN: 978-618-5144-92-0

Τιμή: 12,72 €

«Όλοι είμαστε σχετικά νέοι. Το παιχνίδι δεν τελείωσε ακόμα. Κι άμα το καλοεξετάσεις, απ’ ό,τι φαίνεται θα πατήσω τα 40 και η ζωή αρχίζει στα 40 -έτσι υπόσχονται. Κι εγώ το πιστεύω. Νιώθω υπέροχα και δε βλέπω την ώρα. Είναι να πούμε σα να πατάς τα 21, σαν: «Πω πω, τι θα γίνει μετά άραγε;». Μόνο που τούτη τη φορά είμαστε μαζί», ανέφερε ο Τζον Λένον στον δημοσιογράφο Ντέιβιντ Σεφ λίγους μήνες πριν την τραγική δολοφονία του.

Η τελευταία συνέντευξη του διάσημου «Σκαθαριού» δόθηκε στο περιοδικό Playboy, λίγο πριν δολοφονηθεί από έναν θαυμαστή του στις 8 Δεκεμβρίου 1980 στη Νέα Υόρκη. Στο πλάι του η Γιόκο Όνο, σε μία συζήτηση-ποταμό που κράτησε 20 ώρες (!) και αποκαλύπτονται πολλά και σημαντικά: η γένεση και η διάλυση των Μπιτλς, ο γάμος του Λένον με την Όνο, οι σχέσεις του εκείνη την εποχή με τα άλλα μέλη του συγκροτήματος, η προσωπική διαδρομή του και οι υπαρξιακές του αναζητήσεις, αλλά και για τους φαν του συγκροτήματος οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από τα σημαντικότερα τραγούδια των Μπιτλς.

Όπως σημειώνει ο δημοσιογράφος στον επίλογο της αμερικανικής έκδοσης: «Μίλησα μαζί του στο τηλέφωνο, μία ακόμη φορά μετά τη συνέντευξη. Tον κάλεσα στο σπίτι του, αν και ήξερα ότι ποτέ δεν απαντούσε ο ίδιος ούτε έβγαινε στο τηλέφωνο. Σε εκείνο το τηλεφώνημά μου όμως ο ψίθυρός του τον πρόδωσε. “Είσαι έξυπνος”, μου είπε. Μετά τις συνηθισμένες ερωτήσεις, ο Τζον μού θύμισε ότι πρέπει να συναντηθούμε τον Δεκέμβριο για να γράψω για το περιοδικό όσα τραγούδια δεν πρόλαβα κατά τη συνέντευξή μας».

Ευχηθήκαμε ο ένας στον άλλον τα καλύτερα, μου είπε ότι ανυπομονεί να με ξανασυναντήσει κι εγώ τον ευχαρίστησα. Στις 7 Δεκεμβρίου, με κάλεσε η Γιόκο για να μου πει ότι ήταν πολύ ευχαριστημένη από τη συνέντευξή μας, το ίδιο και ο Τζον. Είχαμε αγγίξει τα standards που είχαν θέσει για το αποτέλεσμα. Μια μέρα μετά, στις 8 Δεκεμβρίου, ο Λένον “έφυγε”».

Ο David Sheff γεννήθηκε το 1955 στη Βοστώνη. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ και ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία. Έχει συνεργαστεί με την εφημερίδα The New York Times, τα περιοδικά Rolling Stone, Wired, Playboy, Observer Magazine, The New York Times Magazine, Los Angeles Times Magazine, Outside, Esquire, κ.ά., με ειδίκευση στις συνεντεύξεις προσωπικοτήτων όπως οι Φρανκ Ζάπα, Τζακ Νίκολσον, Στιβ Τζομπς, Τζον Λένον και πολλοί άλλοι. Έχει γράψει, επίσης, σενάρια για ραδιοφωνικές εκπομπές και ντοκιμαντέρ που έχουν βραβευτεί, όπως για Τα σταφύλια της οργής του Στάινμπεκ. Το 2008, το βιβλίο του «A beautiful boy» έγινε μπεστ-σέλερ στις Η.Π.Α. και βραβεύτηκε ως το βιβλίο της χρονιάς από το Entertainment Weekly, τους Barnes & Nobles και την Amazon. To 2009, ο Sheff αναδείχθηκε ως ένας από τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους της χρονιάς από το περιοδικό Time. Το 2013, το νέο του βιβλίο «Clean» έγινε μπεστ-σέλερ από τους The New York Times. Άλλα βιβλία του: «China dawn» (2002), «All we are saying.the last interview of John Lennon and Yoko Ono» (2000), «Video games» (1994), «Game over» (1993).

Γιάννης Ιωαννίδης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved