Mia Khalifa

MIA KHALIFA

ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΠΟΥ ΒΙΩΣΕ

Mia Khalifa: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Το It Figures είναι η σειρά του Yahoo Life για την εικόνα του σώματος. Αυτή  αναζητά τις διαδρομές σημαντικών και εμπνευσμένων προσωπικοτήτων. Αυτές που εξερευνούν τι σημαίνει για αυτές η αυτοπεποίθηση, η ουδετερότητα του σώματος και η αυτοαγάπη.

Η δημόσια ταυτότητα της Mia Khalifa έχει συνδεθεί εδώ και καιρό με το σώμα της. Εμφανίστηκε σε ένα βίντεο του Pornhub το 2014. Έγινε η ηθοποιός με τις περισσότερες προβολές στον ιστότοπο. Αφού μίλησε για το τραύμα που βίωσε ως αποτέλεσμα και για το πώς προσπαθεί να προχωρήσει στη ζωή της. Η 29χρονη διεκδικεί το σώμα της. Τη σχέση της με αυτό μέσα από την τελευταία της δουλειά με το Playboy Centerfold.

Η Khalifa μοιράζεται την περίπλοκη ιστορία της με το Yahoo Life. Εξηγεί πώς ακριβώς το σώμα της επηρέασε την αυτοεκτίμησή της κατά τη διάρκεια της ανατροφής της. Την έκανε μάλιστα να νιώθει πιο απομακρυσμένη από τους Αμερικανούς συμμαθητές της. Όταν μετανάστευσε από το Λίβανο ως παιδί. Της επέτρεψε να αναζητήσει την προσοχή με άλλα μέσα.

MIA KHALIFA: ΥΠΕΡΣΞΟΥΑΛΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

«Μεγάλωσα πολύ υπέρβαρη και δεν άρχισα να χάνω βάρος μέχρι τα 18, 19, 20 μου», λέει. «Αυτό με έκανε ανασφαλή, με έκανε να συμπεριφέρομαι υπερσεξουαλικά. Όταν μου παρουσιαζόταν η ευκαιρία. Επίσης, διαρκώς επιθυμούσα την επιβεβαίωση».

«Mia Khalifa: Σύμφωνα με την εμπειρία της,

την έκαναν να νιώσει εντελώς εκτός ελέγχου.»

Θυμάται ότι αναζητούσε την προσοχή των ανδρών. Ειδικά ως μέσο για να νιώθει καλά με τον εαυτό της στις πιο άσχημες στιγμές της. «Δεν ένιωθα καλά με τον εαυτό μου, οπότε άφηνα τον καθένα να έχει πρόσβαση σε αυτόν», θυμάται. «Πίστευα ότι άξιζα να υπάρχω απλώς όταν κάποιος άλλος με επιθυμούσε. Ή φαινόταν ότι με επιθυμούσε».

Παρόλα αυτά, δεν θα καταλάβαινε αυτά τα πράγματα μέχρι να έχει μια συνάντηση που άλλαξε τη ζωή της. Με έναν άνδρα που την έφερε στο πεδίο της σεξουαλικής εργασίας. Σύμφωνα με την εμπειρία της, την έκαναν να νιώσει εντελώς εκτός ελέγχου. Όχι μόνο του σώματός της αλλά και της αντίληψης που είχαν οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο για εκείνη.

Mia Khalifa

«Απλώς με βύθισε σε κατάθλιψη και με βύθισε σε ένα σπιράλ ντροπής». Λέει αναλογιζόμενη το βιτριόλι που αντιμετώπισε στο διαδίκτυο. Όπως και στην πραγματική ζωή αφού εμφανίστηκε σε ένα βίντεο του PornHub φορώντας χιτζάμπ. «Ακόμα δεν είχα την αυτοπεποίθηση να διεκδικήσω πραγματικά το σώμα μου».

MIA KHALIFA: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑ

Στα χρόνια που ακολούθησαν, ωστόσο, κατέβαλε προσπάθεια να κάνει ακριβώς αυτό.

Η Khalifa εξηγεί ότι η σχέση της με το σώμα της έγινε καλύτερη με την πάροδο του χρόνου. Σημειώνει ότι η ηλικία έκανε τεράστια διαφορά στην εμπειρία της. «Απλά μεγαλώνοντας και συνειδητοποιώντας τι έχει σημασία και τι όχι», λέει. «Αγαπώ τις ατέλειές μου. Αισθάνομαι ότι έχω κάνει τις τροποποιήσεις στο σώμα που ήθελα για πολύ καιρό και τις σκεφτόμουν πολύ. Είμαι ευτυχισμένη. Μου αρέσει ο τρόπος που γερνάω, μου αρέσει ο τρόπος που μεγαλώνω. Μου αρέσει ο τρόπος που αυξομειώνεται».

«Mia Khalifa: Είναι αφιερωμένη στη δημιουργική

ελευθερία, την καλλιτεχνική έκφραση

και τη σεξουαλική θετικότητα.»

Συνειδητοποίησε μάλιστα ότι θα μπορούσε να εξακολουθεί να μοιράζεται εικόνες του σώματός της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως και σε άλλες πλατφόρμες. Με τρόπο που να της επιτρέπει να γιορτάζει τη σιλουέτα της. Τη νέα προσέγγιση που έχει στην εικόνα του σώματος. Αντί να ντρέπεται για αυτήν.

MIA KHALIFA: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

«Ο ελιγμός μου εξαρτάται πραγματικά από την αυτοπεποίθησή μου. Γύρω από την αντίφαση του να αισθάνομαι ότι ήμουν ανίσχυρη. Όταν βρισκόμουν σε εκείνη την περίοδο της ζωής μου. Σε σχέση με το να το κάνω τώρα με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο.», εξηγεί. «Η διαφορά είναι ότι τώρα, όλα είναι για μένα. Το μόνο πράγμα που προβάλλεται στο κοινό ή βγαίνει στη δημόσια σφαίρα είναι κάτι που με κάνει να νιώθω δυναμική ή σέξι ή σίγουρη ή άνετη».

Mia Khalifa

Τώρα, συνεργάζεται με το Playboy Centerfold. Μια ψηφιακή πλατφόρμα που καθοδηγείται από δημιουργούς. Είναι αφιερωμένη στη δημιουργική ελευθερία, την καλλιτεχνική έκφραση και τη σεξουαλική θετικότητα. Είναι κάτι που βλέπει ως κάτι όμορφο και ενδυναμωτικό και όχι ως κάτι ντροπιαστικό.

«Mia Khalifa: Όσο αγνοείς όλες τις φωνές

που σου λένε ότι δεν μπορείς, κυριολεκτικά

τίποτα δεν σε σταματάει.»

«Δε θα έλεγα ότι ξεπέρασα απαραίτητα τον φόβο μου να βγάλω το σώμα μου προς τα έξω. Αυτό που θα έλεγα είναι ότι οι συνθήκες πίσω από το πώς συνέβαινε αυτό έγιναν περισσότερο υπό τον έλεγχό μου.», εξηγεί η Khalifa. «Το αγαπημένο μου κομμάτι σε αυτό που κάνω τώρα με το Centerfold είναι ότι σχεδιάζω τα πάντα. Αποφασίζω τι θα φορέσω, αποφασίζω τι φωτογραφίες θα τραβηχτούν. Αποφασίζω τα πάντα, μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Και αυτό είναι που το κάνει διασκεδαστικό και αυτό είναι που το κάνει ενδυναμωτικό».

MIA KHALIFA: Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

Το πιο σημαντικό είναι ότι μπορεί να επιδείξει προσοχή όσον αφορά το μήνυμα. Με αυτό που έρχονται αντιμέτωπες οι νεαρές γυναίκες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Καθώς η Khalifa χρησιμοποιεί τη φωνή της και τις ατέλειές της. Για να ξεκινήσει μια σημαντική συζήτηση σχετικά με την εικόνα του σώματος. Παράλληλα με την επίδειξη της σχετικά νεοαποκτηθείσας αποδοχής του σώματος της.

«Ένα μέρος μου ανησυχεί για τη σημερινή γενιά με όλη την εποχή του FaceTune. Με όλη την πλαστική χειρουργική που τους επιβάλλεται. Αλλά ένα άλλο κομμάτι μου βλέπει επίσης και τη θετική πλευρά αυτού. Είναι περισσότερες συζητήσεις γύρω από τη θετικότητα και την αποδοχή του σώματος. Και μια καλύτερη σχέση με το φαγητό και τον εαυτό σου», λέει.

Τελικά, θέλει οι άνθρωποι να μάθουν από τα λάθη του παρελθόντος της. Αποδεχόμενοι αυτά ως μέρος του ταξιδιού της.

«Ελπίζω ότι το μόνο πράγμα που θα μάθουν οι άλλοι από εμένα είναι ότι δεν είναι θανατική καταδίκη. Μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε, ό,τι θέλετε», λέει. «Όσο αγνοείς όλες τις φωνές που σου λένε ότι δεν μπορείς, κυριολεκτικά τίποτα δεν σε σταματάει».

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved