Προστασία υγείας

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΥΓΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΥΓΙΕΙΣ

Προστασία υγείας: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Περισσότερα από πέντε χιλιάδες χρόνια πέρασαν από αυτή τη στιγμή που ο άνθρωπος έκανε την πρώτη σκέψη: Αισθάνθηκε ότι ίσως μπορεί να κερδίσει τον αγώνα της επιβίωσης. Στηριζόμενος αρχικά στο θησαυρό των εμπειρικών γνώσεων. Αυτών που είχε αποκτήσει και διερεύνησε. Ακόμη σε κάποιους τρόπους βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΥΓΕΙΑΣ: ΟΙ ΑΠΕΙΛΕΣ

Αυτά μπορεί να μην του εξασφαλίζουν την αθανασία. Τον προστατεύουν τουλάχιστον από τον πόνο και ορισμένα προβλήματα υγείας. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα ο άνθρωπος συνεχίζει να αρρωσταίνει. Παρά τις τεράστιες επιστημονικές και τεχνολογικές προόδους. Το χειρότερο είναι ότι αγνοεί τη φωνή του σώματός του. Όπως κάποια απλά σημάδια. Για παράδειγμα έναν επίμονο, χρόνιο βήχα. Σημάδια μιας επερχόμενης απειλής-νόσου. Ακόμη αγνοεί τις συμβουλές πρόληψης που η επιστημονική εμπειρία του προσφέρει. Γιατί;

«Προστασία υγείας: Και θα πάρουμε την υγεία μας

στα χέρια μας μόνο εφόσον ακολουθήσουμε τους κανόνες πρόληψης.»

Παρόλα αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οργανισμός βρίσκεται σε συνεχή πόλεμο. Από τη στιγμή της γέννησης μέχρι το θάνατο του ανθρώπου. Ο πόλεμος αυτός γίνεται με τα βακτήρια, τους ιούς, τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Από κάθε είδος κινδύνους που απορρέουν από την τεχνολογική εξέλιξη. Το στρες και τις ψυχικές νόσους. Τις καταχρήσεις, όπως το κάπνισμα και το αλκοόλ. Τις κακές διατροφικές συνθήκες και την καθιστική ζωή.

Προστασία υγείας

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΥΓΕΙΑΣ: ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΜΑΣ

Για να ξεφύγουμε από τους κινδύνους που μας απειλούν δε φτάνει να πηγαίνουμε στο γιατρό. Δε φτάνει να ακολουθούμε τη φαρμακευτική αγωγή που μας προτείνει. Πρέπει επίσης να είμαστε καλά πληροφορημένοι. Προπαντός να πάρουμε την υγεία μας στα χέρια μας. Και θα πάρουμε την υγεία μας στα χέρια μας μόνο εφόσον ακολουθήσουμε τους κανόνες πρόληψης. Αυτοί προκύπτουν από την επιστημονική εμπειρία. Όπως και από την έρευνα που οι ειδικοί δεν κουράζονται να μας ζητούν να τους εφαρμόζουμε.

«Προστασία υγείας: Το κλειδί της πρόληψης είναι

η διατήρηση ενός υγιούς τρόπου ζωής.

Το ίδιο ισχύει και για τη μακροζωία.»

Τα προληπτικά μέτρα θα μπορούσαν να καταταγούν σε δύο κατηγορίες. Σύμφωνα με το κάθε άτομο.

Τα μέτρα πρωτογενούς πρόληψης. Κυρίως αφορούν τους υγιείς. Αποσκοπούν στην αποφυγή έναρξης των παθογενετικών διεργασιών. Μπορούν τελικά να οδηγήσουν στην κλινική εκδήλωση κάποιας νόσου.

Τα μέτρα δευτερογενούς πρόληψης. Αυτά δηλαδή που εφαρμόζονται μετά την υποχώρηση κάποιας παθολογικής κατάστασης. Για παράδειγμα ένα έμφραγμα, μία πνευμονία ή ένα άσθμα. Ακόμη τα μέτρα που λαμβάνονται για την αποφυγή υποτροπής. Ουσιαστικά για την απομάκρυνση της επανεμφάνισης μιας ασθένειας.

Προστασία υγείας

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΥΓΕΙΑΣ: Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Το κλειδί της πρόληψης είναι η διατήρηση ενός υγιούς τρόπου ζωής. Το ίδιο ισχύει και για τη μακροζωία. Αρκεί να τηρεί κανείς κάποιους χρυσούς κανόνες. Αυτοί αφορούν στην προσωπική υγιεινή, στη διατροφή, στον έλεγχο του βάρους. Το στρες, η άσκηση, η πρόληψη των μολύνσεων, των ασθενειών και των τραυματισμών είναι από αυτά που είναι αναγκαία.

Ο άνθρωπος έχει ανάγκη να καταλάβει αυτή τη θεώρηση. Θα το βοηθήσει σε όλη του τη ζωή. Ακόμη θα βοηθηθεί και στην ψυχική του υγεία. Αφού το υγιές σώμα έχει άμεση σύνδεση με την απουσία ψυχικών διαταραχών. Όπως και το αντίστροφο.

 

Διαβάστε τα άρθρα για την ιατρική

Δείτε τα βίντεο που ετοιμάσαμε


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved