Τέταρτη δόση

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΟΣΗ

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΟΣΗ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΟΥ;

Τέταρτη δόση: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Μπορεί να χρειαστεί μια τέταρτη δόση εμβολίου αυτό το φθινόπωρο, λέει ο διευθύνων της Moderna.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΟΣΗ: ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ

Περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να χρειαστούν μία τέταρτη δόση εμβολίου. Αυτό θα ισχύει για τον Covid-19 για αυτόν το χειμώνα. Αυτό δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Moderna. Ο Stephane Bancel ανέφερε ότι οι αναμνηστικές δόσεις είναι πιθανό να γίνουν λιγότερο αποτελεσματικές. Με την πάροδο του χρόνου. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι θα χρειαστούμε ενισχυτικές δόσεις το φθινόπωρο του 2022 και μετά», δήλωσε ο Bancel σε ένα συνέδριο της Goldman Sachs.

Μία προκαταρκτική ισραηλινή μελέτη διαπίστωσε ότι μια τέταρτη δόση του εμβολίου Pfizer/BioNTech αυξάνει τα αντισώματα του κορονοϊού. Πενταπλασιάζονται σε διάστημα μιας εβδομάδας. Δικαιούνται την τέταρτη δόση: Άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω. Εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτά συμβαίνουν στη χώρα του Ισραήλ.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΟΣΗ: ΑΛΛΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ

Η καναδική επαρχία του Οντάριο θα προσφέρει τέταρτες δόσεις. Θα τις κάνουν άτομα σε περιβάλλοντα όπως οίκους μακροχρόνιας φροντίδας και οίκοι ευγηρίας.

Ο ιατρικός διευθυντής της Pfizer, Paul Burton, προειδοποίησε τον περασμένο μήνα: «Θα πρέπει να περιμένουμε μερικούς μήνες ακόμη. Μέχρι να δούμε πώς αναπτύσσονται και ωριμάζουν αυτά τα δεδομένα. Για να καταλάβουμε πότε θα γίνει αυτή η πρόσθετη αναμνηστική δόση. Εάν χρειαστεί θα πρέπει να δοθεί.», είπε.

Τέταρτη δόση

Άλλοι ειδικοί της ιατρικής συνέστησαν επίσης προσοχή. Σχετικά με την επέκταση των προγραμμάτων εμβολίων.

«Δεν μπορούμε να εμβολιάζουμε τον πλανήτη κάθε τέσσερις έως έξι μήνες. Δεν είναι βιώσιμο ή οικονομικά προσιτό». Δήλωσε στην Daily Telegraph ο καθηγητής Andrew Pollard της Ομάδας Εμβολίων της Οξφόρδης. Είναι επικεφαλής της Επιτροπής Εμβολιασμού και Ανοσοποίησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι αυτός που βοήθησε στη δημιουργία του εμβολίου Oxford-AstraZeneca. Μίλησε σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε την Τρίτη.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΟΣΗ: Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ

Σε μία διαφορετική συνέντευξη στο Sky News, την Τρίτη, μίλησε ο Pollard. Ανέφερε επίσης την κραυγαλέα ανομοιομορφία της κυκλοφορίας των εμβολίων σε όλο τον κόσμο.

Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Και να θυμάστε ότι, σήμερα, λιγότερο από το 10% των ανθρώπων σε χώρες χαμηλού εισοδήματος έχουν πάρει ακόμη και την πρώτη τους δόση. Επομένως η όλη ιδέα των τακτικών τέταρτων δόσεων παγκοσμίως δεν είναι λογική», κατέληξε.

Εν τω μεταξύ, στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Δρ. Anthony Fauci, διευθυντής του Εθνικού Ινστιτούτου Αλλεργιών και Λοιμωδών Νοσημάτων, δήλωσε στις 24 Δεκεμβρίου: Ήταν πολύ νωρίς για να συζητήσουμε μία πιθανή τέταρτη δόση για τους περισσότερους ανθρώπους.

«Ένα από τα πράγματα που θα ακολουθήσουμε πολύ προσεκτικά είναι η ανθεκτικότητα της προστασίας. Μετά την τρίτη δόση ενός εμβολίου mRNA». Αυτά ανέφερε ο Fauci στους Michael Wallace και Steve Scott του WCBS Newsradio 880.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΟΣΗ: ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

«Υπάρχει η περίπτωση η προστασία να είναι πολύ πιο ανθεκτική από την ομάδα δύο δόσεων. Χωρίς ενίσχυση. Τότε μπορεί να περάσουμε ένα σημαντικό χρονικό διάστημα χωρίς να απαιτήσουμε την τέταρτη δόση», είπε ο ο Δρ. Anthony Fauci. «Έτσι, νομίζω ότι είναι πρόωρο. Αυτό ισχύει τουλάχιστον από την πλευρά των Ηνωμένων Πολιτειών. Όταν μιλάμε για μία τέταρτη δόση».

Η Moderna αναπτύσσει επίσης ενισχυτές Covid-19. Στοχεύουν ειδικά στις παραλλαγές του κορωνοϊού. Όπως η Delta και η Omicron.

 

Διαβάστε τα άρθρα ιατρικής

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved