Ταχύτερη εξάπλωση της covid ΒΑ.2

ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ COVID BA.2

Η ΥΠΟΠΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΟΜΙΚΡΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑ.2

Ταχύτερη εξάπλωση της covid ΒΑ.2: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δημοσίευσε μια νέα έκθεση σχετικά με την υποπαραλλαγή BA.2 της Όμικρον. Αυτή δείχνει ότι το στέλεχος αυτό αντιπροσώπευε το 21,5% όλων των νέων κρουσμάτων Όμικρον. Αναλύθηκαν παγκοσμίως την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου. Η Όμικρον, με τη σειρά της, αντιπροσώπευε σχεδόν όλες τις παραλλαγές που εντοπίστηκαν παγκοσμίως (98,3%). Στα δείγματα που υποβλήθηκαν με γονιδιωματική αλληλουχία στον κόμβο ανταλλαγής δεδομένων GISAID. Τις προηγούμενες 30 ημέρες.

ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ COVID BA.2: ΤΑΧΕΙΣ ΡΥΘΜΟΙ

Η BA.2 εξαπλώνεται με ταχείς ρυθμούς. Αν και δεν είναι σαφές με ποιο αποτέλεσμα.

Η BA.2 μερικές φορές αποκαλείται «Stealth Omicron». Αντιπροσώπευε την πλειοψηφία των νέων κρουσμάτων που εντοπίστηκαν σε 10 χώρες από τη Δευτέρα. Αυτές περιλαμβάνουν τη Δανία, την Ινδία, την Κίνα, το Μπαγκλαντές, το Μπρουνέι Νταρουσαλάμ, το Γκουάμ, το Μαυροβούνιο, το Νεπάλ, το Πακιστάν και τις Φιλιππίνες.

Η έκθεση σημειώνει, ωστόσο, ότι υπάρχουν τεράστιες διαφορές στην εξάπλωσή της σε όλο τον κόσμο. Η Περιφέρεια της Νοτιοανατολικής Ασίας αναφέρει τον υψηλότερο επιπολασμό του BA.2. Μεταξύ των ακολουθιών  Όμικρον (44,7%) και την Περιφέρεια της Αμερικής να αναφέρει τον χαμηλότερο επιπολασμό (1%).

«Ταχύτερη εξάπλωση της covid ΒΑ.2:

Έγινε η κυρίαρχη παραλλαγή στη χώρα

αυτή από την τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου,

στο 66% των αλληλουχημένων δειγμάτων.»

Αυτά είναι καλά νέα για τις ΗΠΑ. Το μεγαλύτερο μέρος των οποίων καταργεί τους περιορισμούς μετά το χειμερινό κύμα Όμικρον. Ο επιπολασμός της BA.2 έχει τριπλασιαστεί από 1,2% κατά την εβδομάδα που έληξε στις 29 Ιανουαρίου 2022 σε 3,6% κατά την εβδομάδα που έληξε στις 5 Φεβρουαρίου 2022. Αλλά εξακολουθεί να αποτελεί πολύ μικρό ποσοστό των νέων κρουσμάτων.

Ταχύτερη εξάπλωση της covid ΒΑ.2

ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ COVID BA.2: ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ

Αντίθετα, ο επιπολασμός του νέου στελέχους Όμικρον στη Νότια Αφρική αυξήθηκε από 27% στις 4 Φεβρουαρίου σε 86% στις 11 Φεβρουαρίου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο εξαπλασιάστηκε από τις 17 έως τις 31 Ιανουαρίου, από 2,2% σε 12%.

Η Δανία είδε τους αριθμούς BA.2 να διπλασιάζονται από την τελευταία εβδομάδα του 2021 έως τα μέσα Ιανουαρίου 2022: Από 20% σε 45%. Έγινε η κυρίαρχη παραλλαγή στη χώρα αυτή από την τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, στο 66% των αλληλουχημένων δειγμάτων.

ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ COVID BA.2: Η ΕΚΘΕΣΗ

Ακολουθούμε μια έκθεση στα τέλη Ιανουαρίου από το Statens Serum Institut. Αυτό λειτουργεί υπό την αιγίδα του ολλανδικού Υπουργείου Υγείας. Διαπίστωσε ότι η BA.2 πιθανότατα θα αντιπροσωπεύει «σχεδόν το 100% όλων των περιπτώσεων μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου 2022».

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι «η BA.2 μπορεί να είναι περίπου 30% πιο μεταδοτική από τον BA.1 (την αρχική Όμικρον). «Κατά συνέπεια», συνεχίζει η αξιολόγηση, «έχουμε μια γρήγορη αύξηση της BA.2. Μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο απότομη επιδημική καμπύλη με υψηλότερη κορυφή. Μπορεί να μεταθέσει το χρόνο κατά τον οποίο τα ποσοστά μόλυνσης μειώνονται μέχρι το Φεβρουάριο».

«Ταχύτερη εξάπλωση της covid ΒΑ.2: Συγκριτικά,

το 65% των πολιτών των ΗΠΑ είναι εμβολιασμένοι.

Ωστόσο, δεν έχουν βιώσει το είδος της ανάπτυξης που είχε η Δανία.»

Ο ΠΟΥ ήταν από τους πρώτους εξέχοντες φορείς που εξέφρασαν την ανησυχία τους για το νέο στέλεχος. Δημιούργησε ένα διάγραμμα που περιγράφει τις τρέχουσες σκέψεις του σχετικά με τη BA.2. Αυτό δείχνει ότι η πραγματική της απόκλιση από άλλες παραλλαγές είναι, πράγματι, η μεταδοτικότητα.

Ταχύτερη εξάπλωση της covid ΒΑ.2

ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ COVID BA.2: WHO

Οι λόγοι για τις διαφορές στα ποσοστά εξάπλωσης μεταξύ των χωρών δεν είναι σαφείς. «Η διαφορά στο δυναμικό ανάπτυξης μεταξύ των χωρών μπορεί να συνδέεται με τις διαφορές στην εμβολιαστική κάλυψη. Όπως και με τα πρότυπα επαφής που προκύπτουν λόγω περιορισμών, πυκνότητας του πληθυσμού κ.λπ.». Προτείνει η έκθεση του ΠΟΥ. Αλλά η ανάλυση αυτών των παραγόντων δεν παρέχει σαφήνεια.

Η Δανία έριξε πρόσφατα σχεδόν όλους τους περιορισμούς της. Αλλά οι πολίτες της είναι ιδιαίτερα εμβολιασμένοι, σε ποσοστό άνω του 80%. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins. Συγκριτικά, το 65% των πολιτών των ΗΠΑ είναι εμβολιασμένοι. Ωστόσο, δεν έχουν βιώσει το είδος της ανάπτυξης που είχε η Δανία. Παρόλο που μόλις τώρα αίρονται ευρέως οι περιορισμοί συγκάλυψης.

Στη Νότια Αφρική εντοπίστηκε για πρώτη φορά η Όμικρον και η BA.2 είναι πλέον κυρίαρχη. Έχει μόλις το 29% του πληθυσμού της πλήρως εμβολιασμένο. Εξακολουθεί να απαιτεί μάσκες σε κλειστούς δημόσιους χώρους.

ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ COVID BA.2: ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΧΩΡΕΣ

Όσον αφορά στην πυκνότητα του πληθυσμού: Η Δανία συνολικά είναι πολύ πιο συγκεντρωμένη από τη Νότια Αφρική ή τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτές, φυσικά, έχουν πολύ πυκνά αστικά κέντρα.

Ένα πράγμα είναι σαφές: Τα κρούσματα μειώθηκαν και στις τρεις χώρες. Παρά την αύξηση της ΒΑ.2. Επίσης, σε καθοδική πορεία, ωστόσο, βρίσκεται και ο αριθμός των εξετάσεων. Γεγονός που θολώνει την ανάλυση.

Η θετικότητα των εξετάσεων και στις τρεις χώρες είναι επίσης ανάμεικτη. Με τη Δανία να κινείται ανοδικά στο 35% την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου. Τις ΗΠΑ να πέφτουν στο 8,7% σήμερα. Η Νότια Αφρική παρουσιάζει τάση μείωσης στο 11,3% την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου.

 

Διαβάστε τα άρθρα ιατρικού ενδιαφέροντος

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved