Αναβάθμιση των ΚΕΠΑ

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ

ΝΕΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΚΕΠΑ;

Αναβάθμιση των ΚΕΠΑ: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος*

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, επισκέφτηκε τα ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης. Στο πρόγραμμα ήταν τα εγκαίνια των ΚΕΠΑ στην πόλη. Με μία μικρή λεπτομέρεια: Τα ΚΕΠΑ στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν από το 2011. Τότε προς τι τα εγκαίνια; Μήπως για νέες λειτουργίες; Διαβάστε το κείμενο και θα ανακαλύψετε το μέγεθος της πολιτικής απατεωνιάς. Ακόμα και οι εν λόγω λειτουργίες προϋπήρχαν. Μήπως «μύρισαν» εκλογές κ. Χατζηδάκη;

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ: ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ

Ένα ακόμη βήμα προς τη βελτίωση της καθημερινότητας χιλιάδων πολιτών με αναπηρία έγινε σήμερα (σ.σ. την Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022), αναφέρει το υπουργείο. Με τα εγκαίνια των νέων σύγχρονων εγκαταστάσεων του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) στη Θεσσαλονίκη. Παρουσία του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη.

«Αναβάθμιση των ΚΕΠΑ: πλήρης

εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων των ΚΕΠΑ.»

Το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης καλύπτει όλο τον νομό και δυνητικά το σύνολο του τοπικού πληθυσμού (1.150.000κάτοικοι). Μέχρι πρότινος λειτουργούσε σε δυο ξεχωριστούς χώρους με ελλιπή εξοπλισμό και ακατάλληλες συνθήκες εργασίας: Συνεχείς βλάβες στον κλιματισμό, έλλειψη υποδομών προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία, εξαιρετικά μικροί χώροι αναμονής των ασφαλισμένων. Όμως, προσθέτουμε εμείς, υπήρχε ασανσέρ που παρείχε επαρκή πρόσβαση στο χώρο.  Σήμερα παραδίδεται ένας σύγχρονος χώρος με αυστηρές προδιαγραφές προσβασιμότητας των Ατόμων με Αναπηρία. Πλήρη υλικοτεχνικό εξοπλισμό για τους εργαζόμενους. Αυτός όμως ο εξοπλισμός δεν προσδιορίζεται ακριβώς από το υπουργείο.

Ο πλήρης εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων των ΚΕΠΑ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία. Προς αυτή τη κατεύθυνση έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη δημιουργία νέων υποδομών ΚΕΠΑ. Στην Αττική, στις εγκαταστάσεις του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας στο Φάληρο, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ: Ο ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Υπενθυμίζεται επίσης πως πριν από λίγους μήνες θεσπίστηκε ο πρώτος Κανονισμός για τα ΚΕΠΑ. Μέσω του οποίου καταργήθηκε η υποχρέωση επανεξέτασης χιλιάδων ασφαλισμένων για μη αναστρέψιμες παθήσεις. Με την θέσπιση του Κανονισμού όλοι οι πολίτες με μη αναστρέψιμες παθήσεις κατοχυρώνουν το ποσοστό αναπηρίας τους για πάντα.. Ασχέτως αν είναι κύριες ή δευτερεύουσες.

Μέχρι πρότινος αυτό αφορούσε μόνο την κύρια μη αναστρέψιμη πάθηση. Όσοι είχαν ως δευτερεύουσα πάθηση έναν ακρωτηριασμό ή μια άλλη μη αναστρέψιμη πάθηση έπρεπε να περνούν από επιτροπές ξανά και ξανά. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία. Βέβαια, απλά το υπουργείο βελτίωσε την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης.

«Αναβάθμιση των ΚΕΠΑ: μέχρι τ

ώρα η αίτηση γινόταν από το διαδίκτυο.»

Προ των πυλών είναι η Ενιαία Ηλεκτρονική Αίτηση ΚΕΠΑ και η Ενιαία Ιατρική Γνωμάτευση. Άμεσα δρομολογείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης η εφαρμογή της Ενιαίας Ηλεκτρονικής Αίτησης ΚΕΠΑ και της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης.

Πρόκειται για μια σημαντική ψηφιακή μεταρρύθμιση που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των Ατόμων με Αναπηρία. Της υποχρέωσης να παρίστανται αυτοπροσώπως για να υποβάλλουν αίτημα πιστοποίησης αναπηρίας. Παράλληλα καταργείται και η διακίνηση με φυσικό τρόπο του Ιατρικού Εισηγητικού Φακέλου.

Αναβάθμιση των ΚΕΠΑ

Συγκεκριμένα, ο φάκελος θα καταρτίζεται πλέον ηλεκτρονικά από τον θεράποντα ιατρό και στη συνέχεια, αφού εξεταστεί ο πολίτης από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή του ΚΕΠΑ, θα εκδίδεται η γνωμάτευση. Αυτή ο πολίτης θα βρίσκει στη θυρίδα του σε ηλεκτρονική μορφή. Έτσι, από το Φθινόπωρο, όλη η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας μέσω των ΚΕΠΑ θα γίνεται ηλεκτρονικά. Οι ασφαλισμένοι θα χρειάζεται να επισκεφθούν μια μόνο φορά τα ΚΕΠΑ, την ημέρα της εξέτασης τους. Να υπενθυμίσουμε όμως ότι μέχρι τώρα η αίτηση γινόταν από το διαδίκτυο. Επίσης ο ιατρός έστελνε, με ηλεκτρονικό τρόπο, τη γνωμάτευσή του, απλά τώρα επισημοποιήθηκε η διαδικασία.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ: ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

Παράλληλα, αποσυνδέεται η πιστοποίηση αναπηρίας από την παροχή. Όπως επιδόματος ασθενείας, σύνταξη αναπηρίας κ.λπ. Με τη νέα διαδικασία πρώτα θα πιστοποιείται η αναπηρία και στη συνέχεια θα αιτείται ο πολίτης την όποια παροχή επιθυμεί. Η αναπηρία θα πιστοποιείται με την έκδοση της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης, η οποία θα είναι σε ψηφιακή μορφή. Όπως ακριβώς συνέβαινε μέχρι τώρα, συμπληρώνουμε εμείς.

Τα εγκαίνια του ΚΕΠΑ της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, του Υφυπουργού Πάνου Τσακλόγλου. Τoυ Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή και του αρμόδιου Υποδιοικητή Νίκου Παγώνη.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ: ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:
«Σήμερα εγκαινιάζουμε το νέο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για σύγχρονες εγκαταστάσεις, φιλικές προς τα άτομα με αναπηρία. Σέβονται τον πολίτη και τις ανάγκες του. Αποτελεί δε κομμάτι του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για Άτομα με Αναπηρία.

Θυμίζω πως ήδη έχουμε προχωρήσει στη κατάργηση της υποχρέωσης επανεξέτασης για μη αναστρέψιμες παθήσεις τερματίζοντας την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών. Παράλληλα, προχωρούμε από κοινού με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη δημιουργία μιας πλήρως ψηφιακής διαδικασίας όπου η Αίτηση για Πιστοποίηση ΚΕΠΑ, η διακίνηση του Εισηγητικού Φακέλου και η έκδοση της Ιατρικής Γνωμάτευσης θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Με αυτόν τον τρόπο, από το φθινόπωρο, καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα ΚΕΠΑ. Απλοποιείται το σύνολο της διαδικασίας απαλλάσσοντας χιλιάδες συμπολίτες μας από την ταλαιπωρία της καθημερινότητας. Επιπλέον δρομολογείται και η δημιουργία ενός νέου σύγχρονου ΚΕΠΑ στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ικανό να εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες πολίτες. Η βελτίωση της καθημερινότητας των αναπήρων συμπολιτών μας είναι υποχρέωση και καθήκον μας. Και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε μέσα από δράσεις όπως η σημερινή».

«Αναβάθμιση των ΚΕΠΑ: πρόκειται

για ευρωπαϊκό πρόγραμμα,

άρα για παροχή σε ημέτερους εταίρους.»

Βλέπουμε, βέβαια, πόσο ωραία ο υπουργός σερβίρει ένα ξαναζεσταμένο φαγητό. Πίσω από αυτό όμως κρύβονται κάποιες παροχές σε ιδιώτες, εργολάβους και εταιρίες;

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ: Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

Ο Υφυπουργός Εργασίας Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, δήλωσε: «Το πλήρως ανακαινισμένο υποκατάστημα του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας της Πύλης Αξιού (σ.σ. πρόκειται μόνο για μέρος του ισογείου του κτηρίου) τίθεται σήμερα σε λειτουργία. Θα συμβάλει καθοριστικά στην βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων της περιοχής της Θεσσαλονίκης. Αλλά και στην αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας των υπαλλήλων των ΚΕΠΑ.

Αναβάθμιση των ΚΕΠΑ

Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού των πάσης φύσεως υπηρεσιών και λειτουργιών του e-EFKA είναι διαρκής. Η συγκεκριμένη αναβάθμιση εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία (σ.σ. πρόκειται για ευρωπαϊκό πρόγραμμα, άρα για παροχή σε ημέτερους εταίρους). Η ύπαρξη ενός αξιόπιστου μηχανισμού πιστοποίησης της αναπηρίας είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ομαλή λειτουργία του κράτους πρόνοιας.

Το ρόλο αυτό στη χώρα μας έχουν τα ΚΕΠΑ. Με σειρά ενεργειών της Κυβέρνησης, οι οποίες έχουν να κάνουν τόσο με το θεσμικό πλαίσιο όσο και με την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής. Προσπαθούμε
διαρκώς να βελτιώνουμε συνολικά την εικόνα του φορέα, αλλά και την εξυπηρέτηση
των πολιτών».

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ: Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ

Ο Διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής δήλωσε: «Τα εγκαίνια των νέων υποδομών στο ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης σηματοδοτούν την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης. Στην πράξη για τους ασφαλισμένους με προβλήματα υγείας. Η διασφάλιση της προσβασιμότητας και της εξέτασής τους σε αξιοπρεπείς χώρους δεν είναι μόνον στοιχειώδης υποχρέωσή μας.

Αποτελεί δείγμα πολιτισμού. Στον e-ΕΦΚΑ θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των διαδικασιών ώστε κάθε συναλλαγή με τον Φορέα να αποτελεί υπόθεση λίγων «κλικς» στον υπολογιστή».

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ: ΤΟ ΚΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Επιπλέον στοιχεία για το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης:
Το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης στεγάζεται στην Οδό Πολυτεχνείου 1, στην Πύλη Αξιού, στο ισόγειο. Καλύπτει ολόκληρο τον νομό Θεσσαλονίκης και δυνητικά το σύνολο του πληθυσμού που κατοικεί σε αυτόν (1.150.000 κάτοικοι).

Κατά μέσο όρο συνεδριάζουν 2-3 επιτροπές την ημέρα. Με μέσο αριθμό εξεταζόμενων τα 60 άτομα. Από Τετάρτη έως Παρασκευή (3 φορές εβδομαδιαίως) διενεργείται κατ’οίκον επιτροπή, για πολίτες με αδυναμία μετακίνησης, με μέσο όρο εξεταζόμενων τα 15 άτομα.

«Αναβάθμιση των ΚΕΠΑ: εγκαινιάζει

τον μηχανισμό που ήδη υπάρχει.»

Οι ιατρικές ειδικότητες που καλύπτονται από τις επιτροπές ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης είναι συγκεκριμένα:
Νευρολογική, ψυχιατρική, καρδιολογική, χειρουργική, παθολογική. Οφθαλμολογική. ΩΡΛ, ουρολογική, ρευματολογική, δερματολογική, πνευμονολογική και ορθοπεδική.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΠΑ: ΕΠΙΜΥΘΙΟ

Βλέπουμε, λοιπόν, ότι ο υπουργός και το επιτελείο του δεν εγκαινίασαν κάτι καινούργιο. Απλά ήθελαν να δηλώσουν ότι υπάρχουν. Αυτό το ξέραμε και το είχαμε πιστοποιήσει με τις διάφορες ενέργειές τους που είναι θέμα συζήτησης αν αν έχουν διαφάνεια.

Τι κάνει, λοιπόν, ο κ. Χατζηδάκης; Εγκαινιάζει τον μηχανισμό που ήδη υπάρχει. Βάζει νέα ονόματα, λειτουργεί επικοινωνιακά. Παίζει με τον πόνο των ασφαλισμένων. Δεν έχει σκεφτεί καθόλου την ουσιαστική αναβάθμιση του οργανισμού: Τεχνολογικός εξοπλισμός, νέες υπολογιστικές δομές, αναβάθμιση του δικτύου. Αυτά που υπολείπονται είναι πολλά.

Δυστυχώς τα ΜΜΕ δεν αναδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος. Εστιάζουν στους κακούς υπαλλήλους. Δεν βλέπουν την ουσία του θέματος. Προφανώς επειδή έχουν «πουληθεί» στην Κυβέρνηση, με τις επιδοτήσεις που έχουν πάρει. Αλλά υπάρχουν και αδέσμευτες φωνές…

*Φιλική συμβουλή: τα Δελτία Τύπου ας τα προσέχουν οι αρμόδιοι λίγο παραπάνω. Τα λάθη είναι, πραγματικά, πάρα πολλά.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved