Το τέλος του Κωστή Χατζηδάκη;

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ;

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΤΡΙΖΕΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ Η ΚΑΡΕΚΛΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ

Το τέλος του Κωστή Χατζηδάκη;: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Έχουμε γράψει στο παρελθόν για τον Κωστή Χατζηδάκη. Τόσο το βιογραφικό του όσο και για τις πολιτικές πράξεις του. Έπεσε όμως στα χέρια μας ένα ενημερωτικό φυλλάδιο της ΔΑΚΕ του ΕΦΚΑ Κεντρικής Μακεδονίας. Τα λόγια εναντίον του υπουργού Εργασίας είναι κάτι παραπάνω από σαφή. Σε τέτοιο σημείο που εμείς δεν χρειάζεται να προσθέσουμε τίποτε.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ;: Η ΕΠΙΘΕΣΗ

Από την αρχή του κειμένου φαίνεται ότι η ΔΑΚΕ έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με τον υπουργό. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή η συνδικαλιστική παράταξη πρόσκειται στη ΝΔ, άλλο αν θέλει να λέει ότι είναι «ανεξάρτητη». Αναφέρεται στις αστοχίες και στον προβληματικό σχεδιασμό του ΕΦΚΑ. Προσθέτει όμως την ελλιπή εκπαίδευση των υπαλλήλων και τον ανεπαρκή εξοπλισμό. Συμπληρώνει: «Στην σκληρή καθημερινότητα ήρθε να προστεθεί η έλευση του νέου υπουργού με την απαξιωτική του στάση απέναντι στους εργαζόμενους. Σε μια συστηματική προσπάθεια μετακύλισης των διαχρονικών ευθυνών των εκάστοτε κυβερνήσεων στις πλάτες μας. Αλλά και με τα νομοσχέδια που έφερε στη Βουλή, μπάζοντας του ιδιώτες εντός του φορέα κοινωνικής ασφάλισης.».

Η επίθεση δεν είναι μόνο στο πρόσωπο του υπουργού, αλλά και στις πολιτικές που αυτός σχεδίασε. Αυτές οι θέσεις του είναι στο πρόγραμμα της ΝΔ. Η ΔΑΚΕ, λοιπόν, θέλει να μας πει ότι η κοινωνική πολιτική της ΝΔ είναι όχι μόνο ανεπαρκής αλλά και επικίνδυνη. Για αυτή όμως η πολιτική στρατηγική περηφανεύεται τόσο ο υπουργός Εργασίας όσο και ο Πρωθυπουργός. Με άλλα λόγια, οι συνδικαλιστές του κυβερνώντος κόμματος έρχονται σε ευθεία αντιπαράθεση με την πολιτική της κυβέρνησης. Στα λόγια όμως, αφού έρχονται εκλογές. Οι πληροφορίες μου λένε ότι σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ δεν είχαν εκδηλώσει μια ανάλογη αντιπαράθεση. Γιατί να την κάνουν τώρα; Γιατί έρχονται συνδικαλιστικές εκλογές, θα μου πείτε.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ;: Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ

Στις θέσεις της ΔΑΚΕ αναφέρεται: Η κατάργηση πρόσφατων νομοθετημάτων που βάζουν ιδιώτες στον φορέα. Δημιουργία Κέντρου Ανακεφαλαίωσης στη Θεσσαλονίκη για να λυθεί το πρόβλημα καθυστέρησης στην απονομή συντάξεων. Νέο μισθολόγιο και αύξηση μισθών, τουλάχιστον στο ύψος του πληθωρισμού. Ομιλεί για «δημόσιο χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης», τη στιγμή που το υπουργείο του Κωστή Χατζηδάκη δρομολογεί την ιδιωτικοποίηση.

Το τέλος του Κωστή Χατζηδάκη;

Φαίνεται ότι κάπου έχει χαλάσει η «σούπα». Ο Χατζηδάκης ίσως δεν είναι πλέον αρεστός και μεθοδεύεται το «φάγωμά» του. Όλα ξεκινούν από την Θεσσαλονίκη. Λίγες μέρες μετά την ΔΕΘ όπου έκανε αιφνιδιαστική επίσκεψη σε υποκατάστημα εισπράττοντας την αδιαφορία από τους υπαλλήλους.

Ίσως αυτό είναι μια κορώνα προεκλογική της ΔΑΚΕ. Πολύ πιθανό όμως να είναι μια επίθεση στον υπουργό από εσωκομματικούς κύκλους της ΝΔ. Ο χρόνος θα δείξει. Η απόσταση είναι μεγάλη και «βγάζει μάτι». Προμηνύει ότι έρχονται εξελίξεις.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ;: ΤΟ ΞΕΣΚΕΠΑΣΜΑ

Ο ΕΦΚΑ δεν είναι εύκολος στόχος για τον Χατζηδάκη. Δεν είναι σαν την Ολυμπιακή, τη ΔΕΗ ή τον ΟΣΕ. Ο ελληνικός λαός ζει αυτές τις μέρες τις συνέπειες της καταστροφής της δημόσιας ΔΕΗ. Ειδικά την απουσία ελέγχου στις τιμές του ηλεκτρικού. Ίσως κάποιοι προβληματίζονται.

Πολύ πιθανόν να έχουν δει στη ΝΔ ότι δεν πάει άλλο με τις πολιτικές του Κωστή Χατζηδάκη. Ο κόσμος δυσαρεστείται. Βλέπει ότι δέχεται κατά μέτωπο επίθεση και αυτό δεν είναι καθόλου ευχάριστο. Το ποσοστό της ΝΔ μπορεί να πληγεί από τις πολιτικές Χατζηδάκη. Ίσως αυτό είδε η ΔΑΚΕ.

Θα αναμένουμε τις εξελίξεις που μάλλον θα είναι ραγδαίες. Θα το ερευνήσουμε και θα σας ενημερώσουμε έγκαιρα.

 

Διαβάστε τα άρθρα στα ρεπορτάζ

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved