Αεροδρόμιο Μακεδονία ατύχημα

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ FRAPORT

Αεροδρόμιο Μακεδονία ατύχημα: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Εκτός από την ένταση μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει και άλλο θέμα. Ποια είναι η λειτουργία της Fraport στο διεθνές αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης; Όλα λειτουργούν καλώς ή υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας;

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑ: ΤΟ ΘΕΜΑ

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Γιαννούλης και Παππάς, έκαναν επερώτηση στη Βουλή για το ατύχημα που έπαθε εργαζόμενος της Fraport. Το θέμα έχει ως εξής: Κατά την άφιξη του αεροσκάφους, μετέβησαν δυο υπουργικές λιμουζίνες συνοδεία οχήματος Follow-Me. Ανήκε σον ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα Fraport. Έφτασαν στη σκάλα του αεροσκάφους, εντός του πεδίου στάθμευσης αεροσκαφών, για να παραλάβουν τον υπουργό.

Σταμάτησε το όχημα Follow Me της Fraport. Ο οδηγός του, υπάλληλος (airside supervisor) της Fraport-Greece κατέβηκε από το όχημα και κατόπιν ο οδηγός της μιας λιμουζίνας. Κατά την προσπάθειά του να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τη σκάλα του αεροσκάφους, πιθανότατα από υπερβάλλοντα ζήλο, κινήθηκε αυτόβουλα. Αλλά και ανεξέλεγκτα. Αποτέλεσμα ήταν να συγκρουστεί και να εκτινάξει τον υπάλληλο (airside supervisor) της Fraport-Greece και να τον τραυματίσει σοβαρά. Όλα αυτά έγιναν στις 10 Σεπτεμβρίου 2022.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑ: Η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Ερωτούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ:

Οι ενέργειες της Fraport, στη διαχείριση του συγκεκριμένου ατυχήματος ήταν σύμφωνες με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας;

Είναι ασφαλισμένες οι λιμουζίνες για ατυχήματα εντός του ελεγχόμενου χώρου του αερολιμένα;

Πως επετράπη να κινούνται σε ελεγχόμενο χώρο δύο πολυτελείς λιμουζίνες;

«Αεροδρόμιο Μακεδονία ατύχημα: ποια

διαδικασία θα έπρεπε να ακολουθήσει

ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου στην περίπτωση αυτή;»

Ποια είναι η Κρατική Αρχή του αερολιμένα, που ελέγχει τυχόν αυθαιρεσίες και επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα και σε τι ποσό ανέρχονται αυτά;

Πως μπορεί να διενεργηθεί ουσιαστική προανάκριση για το συμβάν χωρίς την άμεση συγκέντρωση προανακριτικού υλικού από τον τόπο του συμβάντος;

Πόσο αξιόπιστη μπορεί να είναι μια προανακριτική διαδικασία από την Αθήνα, αφού τρεις ημέρες μετά το συμβάν, η προανακριτική αρχή δεν έχει παρουσία στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης;

Ποια διαδικασία θα έπρεπε να ακολουθήσει ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου στην περίπτωση αυτή;

Αεροδρόμιο Μακεδονία ατύχημα

Έχουν ενημερωθεί τα αστυνομικά τμήματα αεροδρομίων, ότι προανάκριση για οποιοδήποτε συμβάν θα διενεργείται από την ΑΠΑ με έδρα την Αθήνα;

Τι γίνεται με τα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την περίοδο γιορτών και διακοπών;

Γνωρίζει η Fraport, ότι συνδρομή θα πρέπει να ζητείται μόνο από την ΑΠΑ;

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑ: ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΥΠΕΞ

Η απάντηση πηγών του ΥΠΕΞ έχει ως εξής:

«Ο Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας μετέβη στη Θεσσαλονίκη. Προκειμένου να παραστεί στις εκδηλώσεις της ΔΕΘ, το Σάββατο 10/9/2022. Κατά την άφιξη της πτήσης είχε προγραμματισθεί η μεταφορά του από υπηρεσιακό αυτοκίνητο. Αυτό θα εισερχόταν στον χώρο της πίστας, όπως είχε ενημερωθεί η διοίκηση του Αεροδρομίου. Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.

»Το υπηρεσιακό αυτοκίνητο εκινείτο προς τον χώρο προσγείωσης του αεροσκάφους, σύμφωνα με τις οδηγίες των υπαλλήλων της Fraport. Σημειώθηκε ατύχημα, από το οποίο τραυματίσθηκε ελαφρά ο οδηγός του οχήματος Follow me του αεροδρομίου. Ο οδηγός μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου της Θεσσαλονίκης. Από αυτό εξήλθε αυθημερόν, μετά τη διάγνωση για θλάση στον ώμο. Χωρίς να χρειαστεί η νοσηλεία του.

«Αεροδρόμιο Μακεδονία ατύχημα: πως λειτουργεί

το αεροδρόμιο και κατά πόσο, τελικά, είναι ασφαλές;»

»Με την άφιξή του στο αεροδρόμιο Μακεδονία, ο Υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, ενημερώθηκε για το περιστατικό που είχε προηγηθεί. Έδωσε εντολή να μεταβεί άμεσα στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» ο υπεύθυνος της προσωπικής του ασφάλειας. Επικοινώνησε ο ίδιος με τον εργαζόμενο που τραυματίσθηκε, για να πληροφορηθεί την κατάσταση της υγείας του. Εξέφρασε παράλληλα τη συμπάθειά του. Ο εργαζόμενος τον ευχαρίστησε θερμά για το ενδιαφέρον του και τον ενημέρωσε ότι δεν τραυματίσθηκε σοβαρά.

»Συνεπώς, καλό είναι στον βωμό της πολιτικής αντιπαράθεσης να μη θυσιάζεται η αλήθεια, με τη διαστρέβλωση των πραγματικών γεγονότων.»

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑ: ΟΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ

Τα ερωτήματα που έθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μόνο ασήμαντα δεν είναι. Αν θεωρήσουμε ότι η ασφάλεια ενός υπουργού είναι σημαντική, τότε τι γίνεται σε άλλες περιπτώσεις; Θα θέλαμε να ξέρουμε ποια είναι η απάντηση της υπηρεσίας του αεροδρομίου. Βέβαια, τέτοια δεν μπορεί να υπάρξει αφού δεν έγινε ακόμα ΕΔΕ για αυτό το θέμα. Άρα μια γρήγορη απάντηση μόνο εικασίες θα μπορούσε να εκφράσει.

Τι όμως γίνεται σε περιπτώσεις απλών πολιτών; Πως λειτουργεί το αεροδρόμιο και κατά πόσο, τελικά, είναι ασφαλές; Λειτουργεί με σωστό τρόπο η Frapport; Οι πολίτες δικαίως αναρωτιούνται. Ο αρμόδιος υπουργός δεν έχει ακόμα αντιδράσει. Είναι χαρακτηριστική η αδράνεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη σε θέματα που είναι σοβαρά αλλά η ουσία τους «πονάει» τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Ευτυχώς, βέβαια, που αυτό το ατύχημα έγινε προς το τέλος της τουριστικής περιόδου. Ένα ανάλογο περιστατικό εντός αυτής της περιόδου θα ήταν δραματικό για τις αφίξεις σε αυτό το αεροδρόμιο.

Περιμένουμε τις απαντήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί οι σχετικές ενέργειες άργησαν τόσο πολύ. Ελπίζουμε να μην υπάρχει σοβαρή δυσλειτουργία στο αεροδρόμιο.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved