Ατυχήματα

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ

Ατυχήματα: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Στην Ελλάδα οι τρεις κυριότερες αιτίες πρόωρων θανάτων και στα δύο φύλα είναι οι εξής: Στο σύνολο των ηλικιών (από 1-69 χρόνια) είναι τα ατυχήματα, οι νόσοι του κυκλοφοριακού συστήματος και τα κακοήθη νεοπλάσματα. Στους άνδρες, ειδικότερα, τα ατυχήματα είναι η κυριότερη αιτία των πρόωρων θανάτων (31%), τα τροχαία ευθύνονται για το 19% των θανάτων. Όσον αφορά στις γυναίκες, τα τροχαία ευθύνονται για το 11% των πρόωρων θανάτων, ενώ το 17,5% των πρόωρων θανάτων έχει να κάνει με τα ατυχήματα. Τέλος, στα παιδιά θάνατοι οφείλονται στα ατυχήματα, οι οποίοι θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ: ΑΠΟΦΥΓΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Τι θα πρέπει να κάνουμε για να αποφύγουμε τα ατυχήματα στη ζωή μας:

Φοράτε πάντα ζώνη ασφαλείας. Ακόμη και αν πρόκειται να διανύσετε και μικρές αποστάσεις με το αυτοκίνητο. Ακόμη και ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο μπορεί να χτυπηθεί από κάποιο άλλο. Αποτέλεσμα μπορεί να είναι ο τραυματισμός των επιβατών σε αυτό. Ακόμη να χτυπήσουν έναν άλλο επιβάτη ή να εκτοξευθούν από το όχημα.

Βάλτε τα παιδιά σε ειδικά καθίσματα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Βεβαιωθείτε ότι φορούν τη ζώνη ασφαλείας.

Αφήνετε απόσταση ασφαλείας από το όχημα που είναι μπροστά από το δικό σας.

Μην οδηγείτε όταν νιώθετε αδιαθεσία. Ακόμη όταν έχετε κάνει αναισθησία, έστω και μικρή, π.χ. για το σφράγισμα ενός δοντιού. Επίσης όταν έχετε πιει αλκοόλ ή δεν έχετε κοιμηθεί καλά την νύχτα. Τέλος, όταν παίρνετε φάρμακα, όπως αντισταμινικά, τα οποία προκαλούν νύστα ή καταστέλλουν τα αντανακλαστικά σας.

Ατυχήματα

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ: ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ

Λαμβάνετε υπόψη σας τις καιρικές συνθήκες. Όπως καύσωνα, καταρρακτώδη βροχή, χιόνι ή δυνατό κρύο. Μην μένετε ποτέ για πολύ σε ένα σταθμευμένο όχημα με ερμητικά κλειστά τα παράθυρα.

Φροντίστε να μην αποσπάτε η προσοχή σας από την ένταση ή το είδος της μουσικής που ακούτε. Ακόμη από κάτι που είδατε στο δρόμο ή από το κινητό σας.

Έχετε πάντα στο αυτοκίνητο νερό, φαρμακείο, φακό, πυροσβεστήρα και αντικείμενα που θα χρησιμοποιήσετε για να σας προσέξουν (π.χ. τρίγωνο) άλλα αυτοκίνητα. Σε περίπτωση που αναγκαστείτε να παρκάρετε σε πολυσύχναστο δρόμο.

Κάνετε συχνά σέρβις στο όχημά σας. Ιδίως αν πρόκειται να ταξιδέψετε. Αυτό ισχύει για αυτοκίνητο, δίκυκλο ή μεγαλύτερη μηχανή.

Όταν οδηγείτε δίκυκλο ή μεγαλύτερη μηχανή να φοράτε κράνος.

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ: ΠΤΩΣΕΙΣ

Οι πτώσεις είναι θανάσιμος κίνδυνος μερικές φορές. Προκαλούνται από αστάθεια στα πόδια, από κακή όραση, από χρόνια νοσήματα και από ζαλάδες.

Για άτομα άνω των 65 ετών είναι επικίνδυνες και μπορεί να επιφέρουν θάνατο. Ανάλογες είναι και οι περιπτώσεις σε παιδιά και ενήλικες, αλλά όχι τόσο συχνές. Ιδιαίτερη προσοχή θέλουν τα μικρά παιδιά ή αυτά που παίζουν και, κατά συνέπεια, βρίσκονται σε ενδεχόμενη αστάθεια.

 

Διαβάστε τα άρθρα για ιατρικά θέματα

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved