Εικαστική έκθεση της Ομάδας Scupa

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ SCUPA

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εικαστική έκθεση της Ομάδας Scupa: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Η Myró Gallery φιλοξενεί την εικαστική έκθεση της ομάδας «SCUPA». Θα γίνει στο χώρο του Main Hall. Η «SCUPA» αποτελείται από τους τρείς εικαστικούς, Γαβριήλ Ανδρονικίδη, Νίκο Κουλακιώτη και Σωκράτη Γιοσμά. Θα παρουσιάσουν έργα ζωγραφικής και γλυπτικής. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022 στις 6:00 μμ. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 23 Ιουλίου 2022.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ SCUPA: Η ΟΜΑΔΑ

Από το Sculpture και το Painting. Από την ένωση των αρχικών συλλαβών των δύο λέξεων προήλθε το όνομά της.

Μια ονομασία και ονοματοδότηση που επέλεξαν οι τρεις δημιουργοί, για να σηματοδοτήσουν την εικαστική τους συνένωση.

Η νέα λέξη, στο ελληνικό της άκουσμα, ηχεί σκωπτική. Σατυρική, περιπαιχτική, κάποτε καυστική και θυμηδική.

Μέσα και κάτω από αυτήν θα αντιμετωπίσουν ο καθένας, αλλά και οι τρεις μαζί, την προσωπική τους εικαστική αντίληψη. Διαπραγματευόμενοι το ορατό και το αόρατο, το προφανές και το υπαινικτικό.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ SCUPA: ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΝΔΡΟΝΙΚΙΔΗΣ

Αναζήτηση διαχρονικής αρμονίας. Συμπαγείς μορφές, δουλεμένες με τεχνικά άρτιο τρόπο, πνευματικότητα που αναδύεται.

«Εικαστική έκθεση της Ομάδας Scupa: Οργανώνεται

σε ρέουσες καμπύλες, ανοίγματα, οπές και στροβίλους.»

Η πρώτη ύλη μεταμορφώνεται. Το σκληρό ξύλο, προβάλλει μια γοητευτική αντίσταση. Ο Ανδρονικίδης το χειραγωγεί μέσα από μία λεπτή και επίπονη εργασία. Εξαντλεί τα όρια των δυνατοτήτων του. Θα επιφέρει τελικά, ισοτέλεια και ακέραια ομορφιά, την δεξιοτεχνική εκμετάλλευση της υφής του.

Η θεματολογία του επικεντρώνεται στην ανθρώπινη μορφή, με αναφορές και έμπνευση αρχαιοελληνική, θρησκευτική ή σύγχρονη. Οι τίτλοι των έργων είναι χαρακτηριστικοί: Ίκαρος, Άτλας, Προφήτης, Πιετά, Δεσμοί…

Η φόρμα τους, ολοένα και πιο αφαιρετική, απομακρύνεται από τα φυσιοκρατικά δεδομένα και στερεότυπα. Ενεργοποιώντας την οργανική της υπόσταση. Οργανώνεται σε ρέουσες καμπύλες, ανοίγματα, οπές και στροβίλους, εσοχές και εξοχές. Οδηγείται σε μία έξαρση, σε μία υπερρεαλιστική κατάθεση.

Το υλικό, απαλλαγμένο από το περιττό βάρος, ανάλαφρο, ακροβατεί στο χώρο. Αναπτύσσει σε αυτόν και με αυτόν μία νέα δυναμική σχέση.

Το φως συνεπικουρεί. Ρέει πάνω στις επιφάνειες, κινείται προς όλες τις κατευθύνσεις, μειώνει το βάρος, σμιλεύει τον όγκο.

Εικόνες μιας μνήμης που ταξιδεύει στο παρελθόν, αναπλάθει στο παρόν, αλλά ουσιαστικά στοχεύει στο μέλλον.

Εικαστική έκθεση της Ομάδας Scupa

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ SCUPA: ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΛΑΚΙΩΤΗΣ

Έργο πυκνό και αποτελεσματικό. Η μορφή και η υφή.

Στα πρόσωπα μια αναζήτηση αρχετυπικής δήλωσης. Μαύρο περίγραμμα, κόκκινο, ώχρα, εμπειρική αντίληψη του τρισδιάστατου χώρου. Μας υπενθυμίζει την αντίληψη των βυζαντινών καλλιτεχνών για αυτόν.

Ο Κουλακιώτης χειρίζεται τις παραδοσιακές αξίες της ζωγραφικής, τη σχέση της φόρμας με το χρώμα. Στοιχειοθετεί το προσωπικό του δείγμα γραφής, όπου το πρόσωπο, μοναχικό και σχηματοποιημένο, ανάγεται σε αρχέγονο ίχνος γραφής.

Περιβάλλεται από χώρο απροσδιόριστο και ασαφή, αποδίδεται με γαιώδεις, λεπτές τονικές διαβαθμίσεις. Αποπνέει ηρεμία, πνευματικότητα. Φέρνει στο νου τοιχογραφία, με φαινομενικά απλή, αλλά έντεχνη σχεδίαση. Φθαρμένη στο χρόνο.

Τα «τοπία» του, και πάλι, συγκερασμός αρχετυπικών στοιχείων μιας πρωτόλειας τέχνης και αναζητήσεων της σύγχρονης. Οι χρωματικοί του τόνοι, η γραμμικότητα των τύπων και η έμφαση στο υλικό, είναι τα στοιχεία που προσδίδουν εσωτερικότητα και ποιητικότητα στο ιδίωμά του.

Τα ανεικονικό, σε πρώτη ανάγνωση σύνολο, είναι τοποθετημένο πάνω σε ένα κρυμμένο, εικονικό θέμα. Σπαράγματα κτιρίων, τείχη και δέντρα, ανασύρονται μέσα από το βάθος. Σύμβολα που γεννούν συνειρμούς σχετικούς με ιστορικές αναφορές, μνήμες και γεγονότα, που ο καλλιτέχνης μελετά σταθερά, και αυτά υπαινίσσεται.

Το υλικό της γραφής του είναι σημαίνον. Επιδιώκει να οικειοποιηθεί πρωτογενή, φυσικά υλικά. Ως στοχαστής του ζωγραφικού μέσου, χρησιμοποιεί τα κονιορτοποιημένα πετρώματα, τον σοβά, τα παλιά μέταλλα. Ζωγραφίζει με ύλη απτή, και αυτή η δράση δίνει στα έργα του μια διαπραγμάτευση πλαστικο-ζωγραφική και μία γλυπτότητα.

Θίγει τη γενικότερη  θεώρηση της ζωγραφικής του καβαλέτου. Απεγκλωβίζει τη γραφή του από την ισχύουσα διάταξη. Προεκτείνει το μονοδιάστατο αποτέλεσμα, και εν τέλει, παραδίδει ένα έργο  πλούσιο, σε υφή εξωτερική και εσωτερική μεστότητα .

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ SCUPA: ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΙΟΣΜΑΣ

Παραμονή και εμμονή στο πορτρέτο.

Δημοφιλέστατη κατηγορία της ζωγραφικής, ανά τους αιώνες, η προσωπογραφία, διατηρεί πάντα την πολλαπλή της σημασία, που είναι η αναδημιουργία του ειδώλου ενός προτύπου και η μετατροπή της σε καλλιτεχνική εικόνα.

«Εικαστική έκθεση της Ομάδας Scupa: η δύναμη

της αφήγησης του, ορίζεται με το χρώμα

και τον τρόπο που το χρησιμοποιεί.» 

Την εικόνα, ο Σωκράτης Γιοσμάς, δεν την συνδέει με το όνομα του εικονιζόμενου. Την ατομική του υπόσταση, το χώρο και τον χρόνο. Παρά μόνο με την έκφραση και τον ψυχισμό, που εκείνος ανασύρει από το είναι τους. Της δίνει υπόσταση, την εκθέτει απέναντί μας, αναμένοντας τη συνέργεια και την εμπλοκή μας.

Και επιδιώκει να αποκαλύψει, με πάθος, εντός του, και στη ζωγραφική επιφάνεια τα πρόσωπα. Με τέτοια δριμύτητα, ώστε εκείνα μεταμορφωμένα, να κερδίσουν τη δική τους αλήθεια. Οι μορφές του εξελίσσονται σε σύμβολα σε παράταξη και ξετυλίγουν το εύρος των συναισθηματικών τους εκφάνσεων.

Δεν περιγράφει, αλλά υποβάλλει.

Η δύναμη της αφήγησης του, ορίζεται με το χρώμα και τον τρόπο που το χρησιμοποιεί. Η λειτουργία του είναι δομική. Με πινελιές, που άλλοτε είναι ήπιες και συχνότερα, μεστές, αδρές και σχεδόν βίαιες, χτίζει τα πρόσωπά του, με τόνους που κυμαίνονται από τις ήρεμες έως τις σκούρες αποδόσεις μιας εξπρεσιονιστικής αυθαιρεσίας.

Αντανακλά το φως σε σημεία διάσπαρτα και με ένα ανεπαίσθητο στίγμα κόκκινου ή πράσινου. Επεμβαίνει καίρια, για να ενεργοποιήσει και να σφραγίσει το σύνολο.

Για να διαμορφώσει εν τέλει, μια αφήγηση που έχει τη θέση της, όχι στο χρονικό, αλλά στο διαχρονικό*.

Εικαστική έκθεση της Ομάδας Scupa

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ SCUPA:

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΝΔΡΟΝΙΚΙΔΗ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1958, διατηρεί καλλιτεχνικό εργαστήρι γλυπτικής στα Ψακούδια Χαλκιδικής. Σπούδασε ζωγραφική, αγιογραφία, σχέδιο και γλυπτική κοντά σε καλλιτέχνες της πόλης, Κώστα Τσιλσαβίδη, Κυριάκο Καμπαδάκη, Σάββα Πουρσανίδη.

Είναι μέλος του ΣΚΕΤΒΕ, του ΟΣΔΕΕΤΕ και της Greek Marble Initiative. Παρουσίασε το έργο του σε 12 ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη. Ενδεικτικά σε Αλατζά Ιμαρέτ, Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, Casa Bianca, Melenia Art Gallery, Ρουμανία, Βουκουρέστι. Συμμετείχε σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις.

Πήρε μέρος σε δύο Συμπόσια: Το 2013: Greek Marble Initiative Camp και το 2015: Συμπόσιο Γλυπτικής Δήμου Πολυγύρου.

Απέσπασε διακρίσεις : 1ο βραβείο γλυπτικής στην 3η Πανελλαδική Έκθεση Ζωγραφικής-Γλυπτικής της ΑΔΕΔΥ. Το 2006 1ο βραβείο γλυπτικής στην Λ΄ Πανελλήνια Έκθεση Εικαστικών Τεχνών 2010 του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιους χώρους και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Εικαστική έκθεση της Ομάδας Scupa

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ SCUPA:

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΛΑΚΙΩΤΗ

Ο Νίκος Κουλακιώτης σπούδασε βυζαντινή ζωγραφική και γραφικές τέχνες. Δίδαξε ζωγραφική και σχέδιο στο Δημόσιο Πολιτιστικό ΙΕΚ Θεσσαλονίκης από το 1998 έως το 2006. Εργάστηκε στο Κρατικό θέατρο βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) στο σκηνογραφικό τμήμα με τους σημαντικότερους σκηνογράφους της χώρας. Ασχολήθηκε με εικονογράφηση βιβλίων και ετικέτες προϊόντων. Είναι μέλος του ΕΕΤΕ, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, καθώς και του ΟΣΔΕΕΤΕ, Πνευματικά Δικαιώματα Εικαστικών Τεχνών. Έργα του υπάρχουν στην Ελλάδα καθώς και στο εξωτερικό.

Σήμερα διδάσκει στο Λαϊκό Πανεπιστήμιο που εδράζει στα πρότυπα εκπαιδευτήρια ΚΑΛΑΜΑΡΙ-Αδαμάντιου Κοραή. Τα τελευταία χρονιά ασχολείται με την ανάθεση έργων ζωγραφικής, καθώς και με την συγγραφή του βιβλίου του-μελέτη για την περιπέτεια της ζωγραφικής ανά τους αιώνες.

Ατομικές εκθέσεις: Δημιουργία 2002, Πολυχώρος Μίλητος Ελληνιστική και Ρωμαϊκή Ζωγραφική 2004, Παλαιό αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης 2008, Παρθεναγωγείο Έδεσσας 2010, Gallery MYRO Renaissance RUBRICA.2013, Winery Dalamaras 2016.

«Εικαστική έκθεση της Ομάδας Scupa: ασχολήθηκε

με τη διακόσμηση επαγγελματικών

χώρων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κύπρο.»

Ομαδικές εκθέσεις: Φωτογραφικό κέντρο Θεσσαλονίκης, Gallery MORFES, Gallery Ρωμανού7, Institut Francais de Salonique. Bienale Santorini, Gallery Melena Βουκουρέτι-Ρουμανία, Big White Gallery, Μύκονος. Gallery Έψιλον Ρόζη Οικονομίδου, ΣΚΕΤΒΕ, Μουσείο εικαστικών τεχνών Ηράκλειου, τιμή στον EL GRECO. Πύλη Παντοκράτορα, Gallery VLASSIS, Gallery Ρω, Institut Francais de Salonique, ΣΚΕΤΒΕ.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ SCUPA: ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ ΓΙΟΣΜΑ

Ο Σωκράτης Γιοσμάς γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1952. Από το 1976-79 μαθήτευσε στα εργαστήρια Α. Αβραμίδη και Αφοί Βαρδαξή, στη κεραμική και αγγειοπλαστική τέχνη.

Υπήρξε μέλος του Σ.Α.Κ.Β.Ε (Σύλλογος Αγγειοπλαστών Κεραμιστών Β. Ελλάδος). Από το 1980-85 συμμετείχε σε εκθέσεις κεραμικής και αγγειοπλαστικής στις αίθουσες τέχνης και εκδηλώσεων, Ε.Ο.Μ.Μ.Ε.Χ. Παρακολούθησε ελεύθερα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής. Ασχολήθηκε με τη διακόσμηση επαγγελματικών χώρων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κύπρο. Αλλά και σε διαφορά άλλα μέρη της Ελλάδος.

Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.

Κάποιες από τις εκθέσεις του: Μάιος-Ιούνιος 2005 (Hymman machines) Γλυπτική και κατασκευές, αίθουσα τέχνης PORTA Ανδριανού 9 Θησείο, Αθήνα. Νοέμβριος -Δεκέμβριος 2010 Readymade γλυπτική και κατασκευές, Art and Design Decorama Γ. Παπανδρέου 39, Θεσσαλονίκη, Φεβρουάριος-Μάρτιος 2014 Ζωγραφική (Πρόσωπα σε…έκθεση), Αίθουσα τέχνης Myro Gallery N. Φωκά 8, Θεσσαλονίκη

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Myró Gallery

Διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, 546 21, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

Ημέρες- ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή, 5:00 – 9:00 μμ, Σάββατο, 10:00 πμ-2:00 μμ.

Τηλέφωνο: 2310269187 / 6971890213

Emai: gallerymyro@gmail.com – mvr@myroauctions.gr

*Αναφορά στο κείμενο της Χαράς Θεοχάρους, ιστορικό τέχνης.

 

Διαβάστε για τις εικαστικές εκθέσεις

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved