Φάρμακα κορονοϊού σοβαρά προβλήματα

ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΓΙΑ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

Φάρμακα κορονοϊού σοβαρά προβλήματα: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Ποιες θεραπείες θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα άτομα με σοβαρό πρόβλημα Covid; Πριν από τη νοσηλεία τους σε νοσοκομείο. Τον Νοέμβριο του 2020, ο FDA χορήγησε άδεια επείγουσας χρήσης σε δύο θεραπείες μονοκλωνικών αντισωμάτων (bamlanivimab. Παρασκευάζονται από την Eli Lilly. Είναι ένας συνδυασμός casirivimab και imdevimab, που παρασκευάζεται από τη Regeneron.

ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΜΕΙΩΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Και οι δύο θεραπείες εγκρίθηκαν για μη νοσηλευόμενους ενήλικες και παιδιά άνω των 12 ετών. Με ήπια έως μέτρια συμπτώματα COVID-19. Αυτά που διατρέχουν κίνδυνο να αναπτύξουν σοβαρό Covid ή να νοσηλευτούν γιa αυτό. Σε αυτούς τους ασθενείς, οι εγκεκριμένες θεραπείες μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο νοσηλείας και επισκέψεων στα επείγοντα περιστατικά. Αυτές οι θεραπείες πρέπει να χορηγούνται ενδοφλεβίως, με ενδοφλέβια χορήγηση. Αμέσως μετά την εμφάνιση των συμπτωμάτων.

«Φάρμακα κορονοϊού σοβαρά προβλήματα:

η συνολική ημερήσια δόση από όλα τα προϊόντα

δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 3.000 χιλιοστόγραμμα.»

Εάν αναρρώνετε στο σπίτι, αυτά τα μέτρα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συμπτωμάτων: Ενώ δε χρειάζεται να μείνετε στο κρεβάτι, θα πρέπει να ξεκουράζεστε αρκετά. Παραμείνετε καλά ενυδατωμένοι.

Για να μειώσετε τον πυρετό και να απαλύνετε τους πόνους, πάρτε ακεταμινοφαΐνη. Βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε τις οδηγίες. Εάν παίρνετε κάποιο συνδυαστικό φάρμακο για το κρυολόγημα ή τη γρίπη, να παρακολουθείτε όλα τα συστατικά και τις δόσεις. Για την ακεταμινοφαΐνη, η συνολική ημερήσια δόση από όλα τα προϊόντα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 3.000 χιλιοστόγραμμα.

Φάρμακα κορονοϊού σοβαρά προβλήματα

ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΟΗΣΛΕΙΑ

Δεξαμεθαζόνη

Πολλοί γιατροί αντιμετωπίζουν τους βαριά άρρωστους ασθενείς με Covid με κορτικοστεροειδή από την έναρξη της πανδημίας. Sυμπεριλαμβανομένων εκείνων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό έχει βιολογικό νόημα για εκείνους τους ασθενείς που έχουν αναπτύξει υπερανοσολογική απόκριση (καταιγίδα κυτταροκινών) στην ιογενή λοίμωξη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η υπερβολική αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος είναι αυτή που βλάπτει τους πνεύμονες και άλλα όργανα. Πολύ συχνά οδηγεί στο θάνατο.

Η δεξαμεθαζόνη και άλλα κορτικοστεροειδή (πρεδνιζόνη, μεθυλπρεδνιζολόνη) είναι ισχυρά αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Είναι άμεσα διαθέσιμα και φθηνά.

Οι κατευθυντήριες γραμμές του NIH για τη θεραπεία του Covid-19 συνιστούν τη χρήση δεξαμεθαζόνης. Σε ορισμένα άτομα που νοσηλεύονται με σοβαρό Covid-19. Η σύσταση βασίστηκε στα αποτελέσματα της μελέτης Recovery.

«Φάρμακα κορονοϊού σοβαρά προβλήματα:

Ορισμένοι ασθενείς με Covid αρρωσταίνουν περισσότερο

λόγω της υπερβολικής αντίδρασης

της ανοσολογικής απάντησης του οργανισμού.»

Στη μελέτη, περισσότεροι από 6.000 ασθενείς που νοσηλεύτηκαν με Covid-19 έλαβαν τυχαία είτε δεξαμεθαζόνη είτε τυπική θεραπεία. Οι ασθενείς που χρειάστηκαν συμπληρωματικό οξυγόνο ή αναπνευστήρες και οι οποίοι έλαβαν δεξαμεθαζόνη είχαν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν εντός 28 ημερών από εκείνους που έλαβαν την τυπική θεραπεία. Η δεξαμεθαζόνη δεν είχε όφελος στους ασθενείς που δε χρειάζονταν αναπνευστική υποστήριξη.

Φάρμακα κορονοϊού σοβαρά προβλήματα

ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: TOCILIZUMAB

Ο FDA χορήγησε άδεια επείγουσας χρήσης (EUA) για την τοκιλιζουμάμπη (Actemra). Για τη θεραπεία νοσηλευόμενων ενηλίκων και παιδιών ηλικίας 2 ετών και άνω. Αυτών που λαμβάνουν συστηματικά κορτικοστεροειδή όπως η δεξαμεθαζόνη και χρειάζονται συμπληρωματικό οξυγόνο, μηχανικό αερισμό ή μηχάνημα παράκαμψης καρδιάς-πνευμόνων. Γνωστό και ως εξωσωματική οξυγόνωση με μεμβράνη (ECMO). Η τοκιλιζουμάμπη είναι ένα μονοκλωνικό αντίσωμα. Έχει ήδη εγκριθεί από τον FDA για τη θεραπεία διαφόρων αυτοάνοσων νοσημάτων.

Ορισμένοι ασθενείς με Covid αρρωσταίνουν περισσότερο λόγω της υπερβολικής αντίδρασης της ανοσολογικής απάντησης του οργανισμού. Καταιγίδα κυτταροκινών στην ιογενή λοίμωξη. Όταν συμβαίνει αυτό, ο οργανισμός υπερπαράγει ιντερλευκίνη-6 (IL-6). Μια πρωτεΐνη που εμπλέκεται στη φλεγμονή, στα κύτταρα των πνευμόνων. Η τοκιλιζουμάμπη εμποδίζει τη δράση της IL-6 και έτσι αμβλύνει την υπερβολική αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η EUA βασίστηκε σε τέσσερις κλινικές δοκιμές σε νοσηλευόμενους ασθενείς με Covid-19. Συνέκριναν τη χρήση του tocilizumab συν τη συνήθη φροντίδα για Covid-19. Συμπεριλαμβανομένης της θεραπείας με κορτικοστεροειδή. Με τη συνήθη φροντίδα και μόνο. Μέσω 28 ημερών παρακολούθησης, η tocilizumab συν τη συνήθη φροντίδα μείωσε τον κίνδυνο θανάτου. Αλλά και τον κίνδυνο τοποθέτησης σε αναπνευστήρα. Μείωσε το χρόνο παραμονής των ασθενών στο νοσοκομείο. Σε σύγκριση με τη συνήθη φροντίδα.

Η τοσιλιζουμάμπη δεν έχει εγκριθεί για χρήση σε μη νοσηλευόμενους ασθενείς με Covid-19.

 

Διαβάστε τα άρθρα για ιατρικά θέματα

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved