ΥΠΟΠΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΕ ΠΤΗΤΗ ΤΗΣ AIR FRANCE

Μια πτήση της Air France απ’τον Άγιο Μαυρίκιο προς το Παρίσι αναγκάστηκε να προσγειωθεί μετά από μια ύποπτη βόμβα που βρέθηκε στην τουαλέτα, αναφέρει η αστυνομία. Το Boeing 777  μετέφερε 459 επιβάτες και 14 μέλη του πληρώματος τα οποία διοχετεύτηκαν στη Μομπάσα, στην Κένυα, μετά την ύποπτη συσκευή που ανακαλύφθηκε.

Ο εκπρόσωπος της αστυνομίας της Κένυας Charles Owino είπε ότι η πτήση της Air France 463 κατευθυνόταν στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle όταν οι πιλότοι ζήτησαν αναγκαστική προσγείωση στο Διεθνές Αεροδρόμιο Moi στις 12.37, μετά τα μεσάνυχτα. Ανέφερε ότι «μια συσκευή που πιθανόν υπήρχε ύποπτο εκρηκτικό υλικό είχε βρεθεί στην τουαλέτα».

Ο επιβάτης Benoit Lucchini, στο Παρίσι περιέγραψε την προσγείωση: «Το αεροπλάνο μόλις έπεσε αργά-αργά, για αυτό ακριβώς αντιληφθήκαμε ότι μάλλον κάτι δεν πήγαινε καλά. Το προσωπικό της Air France ήταν απλά εξαιρετικό, ήταν όλοι πολύ καλοί. Έτσι ήμασταν όλοι ήρεμοι. Δεν ξέραμε τι συνέβαινε. Ασφαλίσαμε τη ζώνη ασφαλείας για να προσγειωθεί στη Μομπάσα γιατί πιστεύαμε ότι ήταν ένα τεχνικό πρόβλημα, αλλά στην πραγματικότητα δεν ήταν ένα τεχνικό πρόβλημα. Ήταν κάτι στην τουαλέτα. Κάτι λάθος στην τουαλέτα, θα μπορούσε να είναι μια βόμβα.».

Οι επιβάτες απομακρύνθηκαν απ’το αεροσκάφος με τσουλήθρες έκτακτης ανάγκης και είναι τώρα σε ξενοδοχεία του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο έκλεισε κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, αλλά τώρα λειτουργεί κανονικά. Ένας Κενυάτης αξιωματούχος της αστυνομίας, είπε ότι είχε ανακαλύψει κάτι που έμοιαζε με «ένα χρονόμετρο τοποθετημένο σε ένα κουτί», αλλά δεν έχουν ακόμη βρεθεί εκρηκτικά σε αυτό. Οι αρχές των αεροδρομίων της Κένυας είπαν αρχικά ότι δεν είχε γίνει μία «απόπειρα βομβιστικής επίθεσης» και η βόμβα είχε τοποθετηθεί σε μια «ασφαλή τοποθεσία» για να απενεργοποιηθεί το πρωί.

Θα αλλάξει αργότερα η δήλωσή τους για να ονομάσουν τη συσκευή «ύποπτο αντικείμενο», αφαιρώντας τη λέξη «βόμβα». Ένας εκπρόσωπος της Air France δήλωσε: «Εμείς ακόμα δεν γνωρίζουμε τι είδους αντικείμενο ήταν. Σε αυτό το στάδιο δεν έχουμε καμία επιβεβαίωση απ’τις αρχές της Κένυας αν είναι ένα είδος εκρηκτικού μηχανισμού», είπε, προσθέτοντας ότι «οι έρευνες συνεχίζονται.».

Ο υπουργός Εσωτερικών Joseph Nkaissery δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι ένας άγνωστος αριθμός επιβατών που επέβαιναν στην πτήση είχαν «ανακριθεί» για την ύποπτο συσκευή, αλλά δεν είπε αν είναι υπό κράτηση. Το Associated Press αργότερα είπε ένας Κενυάτης αξιωματούχος είχε πει ότι έξι επιβάτες ανακρίνονταν.

Γιάννης Ιωαννίδης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved