Μακεδονία

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΤΑΞΙΔΙΑ

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ

Μακεδονία: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είναι γνωστά τα γεωγραφικά σύνορα στο χώρο που ονομάζουμε Μακεδονία. Εμείς θα οριοθετήσουμε τον χώρο με διαφορετικό τρόπο. Το σημείο εκκίνησής μας θα είναι η Θεσσαλονίκη. Κατά συνέπεια, οι περιηγήσεις μας θα έχουν γνώμονα την ευκολία του περιηγητή. Με άλλα λόγια, είναι εύκολο να πάει κάποιος από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Λάρισα ή μέχρι την Καβάλα. Άρα ο γεωγραφικός χώρος που εκτείνεται ανάμεσα σε αυτά τα δύο σημεία θα είναι αυτός που θα ερευνήσουμε.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: Ο ΣΚΟΠΟΣ

Αυτό που έχουμε στο μυαλό μας είναι οι διαφορετικοί τόποι που υπάρχουν μέσα σε αυτή τη μεγάλη γεωγραφική έκταση. Μακεδονία: η γεωγραφία «μπλέκεται» με την ιστορία και το αντίστροφο. Μπορούμε να δούμε τόσο τα ιστορικά στοιχεία όσο την ομορφιά του τοπίου, τις συνήθειες των κατοίκων, τη λαογραφία τους, τον πολιτισμό.

Αυτά θα ψάξουμε από το ένα μέρος στο άλλο. Με αυτό τον τρόπο θα προσθέτουμε ψηφίδες για να φτιάξουμε ένα μεγάλο ψηφιδωτό που θα είναι μια ολοκληρωμένη εικόνα αυτού του τόπου. Αυτός που θα θέλει να περιηγηθεί θα έχει ένα πρώτο υλικό για να επιλέξει.

Μακεδονία

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: Η ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Αναφερόμαστε σε περιήγηση και όχι σε ταξίδια. Μιλάμε για περιηγητή και όχι για τουρίστα. Κάνουμε αυτή τη διάκριση επειδή ο περιηγητής είναι αυτός που δεν βλέπει μόνο. Παρατηρεί και μελετά τον τόπο στον οποίο ταξιδεύει. Φτάνει ξέροντας περίπου τι θέλει. Φεύγει έχοντας στις αποσκευές του αυτά τα στοιχεία που βρήκε. Πιο πλούσιος, πιο γεμάτος.

Τον ενδιαφέρει να διασκεδάσει και, συγχρόνως να μάθει. Αυτά τα χαρακτηριστικά πιστεύουμε ότι έχει και ο αναγνώστης αυτών των κειμένων. Εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο από το να προτείνουμε κάποιες διαδρομές στην Μακεδονία. Κάποια σημεία που πιστεύομε ότι θα τον ενδιαφέρουν.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Υπάρχει μια πρόταση. Είναι αυτά τα στοιχεία που εμείς του προτείνουμε. Αφού επιλέξει μπορεί να εμπλουτίσει αυτές τις πληροφορίες. Να βάλει τις δικές του ψηφίδες σε αυτό το ψηφιδωτό που έχουμε ετοιμάσει.

Αν θέλει μπορεί να μας τα κοινοποιήσει. Εμείς θα τα προσθέσουμε.  Με αυτή την έννοια αυτή η εικόνα θα σχηματίζεται και θα αναπτύσσεται συνεχώς. Γιατί ποτέ στη ζωή δεν σταματά η εξέλιξη. Το ίδιο και στο ταξίδι μας. Καλή περιήγηση σας ευχόμαστε στη Μακεδονία!

 

ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΤΟΙΜΑΣΕΙ



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved