Ο καιρός-ένα σύνθημα επικίνδυνο

Ο ΚΑΙΡΟΣ-ΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ

Ο καιρός-ένα σύνθημα επικίνδυνο: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Ο καιρός στη Θεσσαλονίκη την Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2021 θα είναι ως εξής:

Στις 12 τα μεσάνυχτα: 21ο, καθαρός, 77% υγρασία, 1 μποφόρ.

Στις 3 μετά τα μεσάνυχτα: 21ο, αραιή συννεφιά, 77% υγρασία, 1 μποφόρ.

Στις 6 π.μ.: 20ο, αραιή συννεφιά, 78% υγρασία, 1 μποφόρ.

Στις 9.00 π.μ.: 21ο, αραιή συννεφιά, 78% υγρασία, 1 μποφόρ.

Στις 12 μεσημέρι: 25ο, αραιή συννεφιά, 55% υγρασία, 1 μποφόρ.

Στις 3.00 μ.μ.: 27ο, συννεφιασμένος, 42% υγρασία, 2 μποφόρ.

Στις 6.00 μ.μ.: 26ο, συννεφιασμένος, 40% υγρασία, 2 μποφόρ.

Στις 9.00 μ.μ.: 24ο, αρκετά σύννεφα, 59% υγρασία, 1 μποφόρ.

Στις 12 τα μεσάνυχτα: 22ο, συννεφιασμένος, 55% υγρασία, 1 μποφόρ.

Ο ΚΑΙΡΟΣ-ΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΙΟΝΟΣΤΙΒΑΔΑ

Στην πολιτική όσα λέγονται και γίνονται είναι πολύ σοβαρά. Οι συνέπειες μιας άστοχης κίνησης είναι μία χιονοστιβάδα που θα έρθει καταπάνω μας. Θα πέσει και θα μας πλακώσει. Ένα πολιτικό σύνθημα έχει ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά.

Αυτές οι σκέψεις δεν πιστεύω να δέχονται αμφισβήτησης. Ξεκινώντας λοιπόν από αυτό το δεδομένο μπορούμε να κρίνουμε την αστοχία ενός πολιτικού συνθήματος. Έχοντας, ακόμη, σα δεδομένο ότι αυτή η κυβέρνηση είναι η χειρότερη της πολιτικής ιστορίας της Ελλάδας, θα μπορέσουμε να σχηματίσουμε την άποψή μας. Το σύνθημα «Μητσοτάκη γαμιέσαι» δεν είναι πολιτικό. Είναι περισσότερο ποδοσφαιρικό και άκρως χυδαίο. Η πολιτική αντιπαράθεση, όμως, δε γίνεται με τέτοιους όρους.

Θα εκφράσω τις ενστάσεις μου. Η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη μόνο κυβέρνηση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Πιο εύκολα θα μπορούσε κάποιος να τη χαρακτηρίσει ως εγκληματική συμμορία, παρά ως κυβερνητικό σχήμα. Συμμετέχει όμως στην πολιτική αρένα. Με όρους πολιτικής μπορούμε να την κριτικάρουμε. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Αν ξεφύγουμε στο χυδαίο και στον άκατο λαϊκισμό, τότε αυτή η πολεμική θα γυρίσει μπούμερανγκ εναντίον μας. Φαντάζομαι ότι δεν το θέλουμε.

Ο καιρός-ένα σύνθημα επικίνδυνο

Ο ΚΑΙΡΟΣ-ΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ |ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

Τι θέλω να πω ακριβώς.

Το «Μητσοτάκη γαμιέσαι» με αρνητικό τρόπο κάνει ήρωα αυτόν που θέλει να λέει ότι είναι πρωθυπουργός. Ακόμη, προσελκύει ένα κύμα συμπάθειας σε έναν άνθρωπο που έχει καταστρέψει ότι έφτιαξαν οι προηγούμενοι. Τέλος, κολλάει αυτούς που το λένε στον τοίχο. Τους απομονώνει. Οι συνέπειές του είναι τραγικές και, σε μακροχρόνια βάση, θετικές για αυτόν που ευτελίζει την πολιτική θεωρώντας ότι είναι πρωθυπουργός.

Η πολιτική αντιπαράθεση όταν χαρακτηρίζεται από υψηλό ήθος και δομημένα επιχειρήματα μόνο θετικά στοιχεία μπορεί να φέρει. Βάζει ερεθίσματα που θα επηρεάσουν με κάποιο τρόπο τη γνώμη του καθενός. Θα δρομολογηθούν ιδεολογικές διεργασίες που θα φέρουν κάποιες αλλαγές. Κατά συνέπεια, ειδικά ο κόσμος της αριστεράς θα πρέπει να γυρίσει την πλάτη του σε τέτοιου είδους πολιτική αντιπαράθεση. Θα να χρησιμοποιήσει άλλα όπλα διαμάχης.

Δείτε τα βίντεο ρεπορτάζ εδώ.


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved