Παγκόσμια ημέρα αφήγησης

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

20 Μαρτίου 2022, Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης

Παγκόσμια ημέρα αφήγησης: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Από την Action Art στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης. Μία σημαντική εκδήλωση που έχει να κάνει με την αφήγηση της ζωής. Ή με την ζωή της αφήγησης.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΦΗΓΗΣΗΣ: Ο ΣΥΝΔΕΤΙΚΟΣ ΚΡΙΚΟΣ

Παραμύθια, οι πρεσβευτές της Ελευθερίας και της Ειρήνης!

H Action Αrt γιορτάζει σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης την Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης. Επίσης και τη Γιορτή Γαλλοφωνίας με αφηγήσεις παραμυθιών!

Η Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης είναι μια  αφορμή  να συνδεθούμε με την καρδιά μας. Τη συλλογική μνήμη, την ιστορία της ανθρωπότητας, τη σοφία της ανθρώπινης ύπαρξης. Επικοινωνώντας  με τον αρχαιότερο τρόπο επικοινωνίας, την αφήγηση. Αυτή που ενώνει  ανθρώπους και πολιτισμούς ανά τους αιώνες. Αναδεικνύει τις  διαφορές, της ομοιότητές τους , την μοναδικότητά τους, την ομορφιά τους.

Ημέρες γιορτής  για μικρούς και μεγάλους.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΦΗΓΗΣΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ

Η Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης έχει τις ρίζες της σε μια εθνική ημέρα αφήγησης. Δημιουργήθηκε στη Σουηδία, γύρω στο 1991-1992. Η προσπάθεια υποτόνισε τα επόμενα χρόνια. Αλλά λάτρεις της αφηγήσεις συνέχιζαν να συγκεντρώνονται και να αφηγούνται. Το 1997, στο Περθ της  Δυτικής Αυστραλίας οργανώθηκε ο εορτασμός που είχε διάρκεια πέντε εβδομάδες. Από τότε η  20η Μαρτίου καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLg16Tfe32w_WggVn4FdZ2p_F9-gUZyr8T

Το σκανδιναβικό δίκτυο Ratatatosk γύρω στο 2001  άρχισε διαδικτυακές αφηγήσεις. Τελικά το 2003  εξαπλώθηκε από τη Σουηδία στη Νορβηγία, τη Δανία, τη Φινλανδία και την Εσθονία . Η ιδέα εξαπλώθηκε γρήγορα στον Καναδά και σε άλλες χώρες. Στη Νότια  Αμερική και σταδιακά σε όλες τις ηπείρους . Σήμερα, η εκδήλωση είναι διεθνώς γνωστή ως Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΦΗΓΗΣΗΣ: ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Κυριακή  20 Μαρτίου, 12:00 το μεσημέρι.

Τρεις αφηγητές αφηγούνται παραμύθια του κόσμου!

Σε ζωντανή διαδικτυακή αφήγηση. Τρεις αφηγητές  από την Ελλάδα και τη Γαλλία, η Ροδάνθη Δημητρέση, ο Jean Porcherot και Claire Rousseau  αφηγούνται παραμύθια που ταξιδεύουν μέσα στο χρόνο. Από στόμα σε στόμα από χώρα σε χώρα και φωλιάζουν σαν τα πουλιά στις καρδιές των ανθρώπων.

Σας περιμένουν! Συνδεθείτε  μαζί τους  με τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://zoom.us/j/97342908128?pwd=U0xGczM4anNsLzRlNUEwS0RZd1Bmdz09

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΦΗΓΗΣΗΣ: ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ

Σάββατο 19 Μαρτίου, 18:00, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, αίθουσα Αλλατίνη. «Το μαγικό ταμπούρλο, ο Κβάκου Ανάνσε, και ο γενναίος κόκκορας!».

Παράσταση αφήγησης δια ζώσης στο Γαλλικό Ινστιτούτο για μικρούς και μεγάλους!

Η Ροδάνθη Δημητρέση και η Ασημένια Ταμπάκη, ξετυλίγουν το νήμα της αφήγησης. Αυτής που ενώνει τους ανθρώπους όλου του κόσμου. Παραμύθια από διάφορες χώρες αποκαλύπτουν μαγικά τοπία. Ήρωες και κατορθώματά,  κρυμμένους θησαυρούς και παράξενες συναντήσεις γεμάτες εκπλήξεις!

Για  μεγάλους και μικρούς από 6 χρονών και άνω!

Είσοδος δωρεάν!

Μπορείτε να δηλώσετε τη συμμετοχή σας , συμπληρώνοντας τη φόρμα:

https://forms.gle/CpvFdTpdQxZEcaCZ9.

 

Διαβάστε τα άρθρα για τον πολιτισμό

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved