ΠΕΤΑΜΕΝΟΙ ΚΑΔΟΙ

στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά

του Γιάννη Φραγκούλη

Η ποιότητα ζωής του πολίτη έχει να κάνει όχι μόνο με τη διατροφή του, αλλά και με τις καθημερινές ασχολίες του, όπως είναι η βόλτα και το παιχνίδι, κάτι που είναι ευεργετικό για τον ενήλικα και για τα παιδιά. Αυτή η βόλτα και το παιχνίδι υποβαθμίζονται στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, στη Θεσσαλονίκη, στη Σταυρούπολη. Η έκπληξη είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν διαπιστώνουμε ότι οι εστίες μόλυνσης προέρχονται από το Δήμο Παύλου Μελά, ο οποίος προτρέπει τους δημότες στο να διατηρούν την πόλη τους καθαρή!

Αν κάποιος μπει στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, από την πύλη που είναι απέναντι από το Δημαρχείο, στη Λαγκαδά, και ανηφορίσει το δρομάκι, το οποίο είναι συνέχεια της Καραολή και Δημητρίου, θα παρατηρήσει την τάξη που υπάρχει στα κτίρια του πρώην στρατοπέδου και στον ενδιάμεσο χώρο. Όμως στο χώρο ανάμεσα στην τρίτη  και στην τέταρτη γραμμή των κτιρίων, θα δούμε πλειάδα κάδων ανακύκλωσης και απλής συλλογής απορριμμάτων, όπως και παλιά και αχρηστεμένα οχήματα που έχουν κρυφτεί εκεί, έτσι ώστε να μην είναι ορατά από τον διαβάτη που δε θα περάσει από εκεί. Όλος αυτός ο «θησαυρός» όχλησης του περιβάλλοντος έρχεται αποκλειστικά και μόνο από το Δήμο Παύλου Μελά!

Αυτό που κάνει, τελικά, εντύπωση είναι ότι ο Δήμος θα μπορούσε κάλλιστα να τα δώσει όλα στην ανακύκλωση και να μη μολύνει το περιβάλλον. Κάποια, έστω λίγα, χρήματα θα έπαιρνε ο Δήμος, το περιβάλλον δε θα μολυνόταν, ο χώρος θα ήταν καθαρός από τοξικές ουσίες και από τρωκτικά, ποντίκια κ.ά., που κάνουν μία βόλτα επικίνδυνη, ιδίως για τα μικρά παιδιά που δεν ξέρουν να πάρουν τις προφυλάξεις τους. Αντί, λοιπόν, ο Δήμος να συμμαζέψει το πρώην στρατόπεδο και να το κάνει πάρκο και χώρο συνεύρεσης, ψυχαγωγίας και πολιτισμού, όπως έχει εξαγγείλει, προσθέτει και άλλη μόλυνση στο ήδη επιβεβαρυμμένο περιβάλλον του πρώην στρατοπέδου, για το οποίο έχει πει ότι θέλει να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο!

Με αυτή τη λογική ούτε Μητροπολιτικό ούτε πάρκο μπορεί να γίνει κύριε Δήμαρχε. Το βίντεο που ακολουθεί αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Ελπίζουμε να επιληφθούν άμεσα μέτρα για να γίνει, τουλάχιστον, το περιβάλλον όπως ήταν πριν. Το ρεπορτάζ θα γίνει σε εύθετο χρονικό διάστημα για να διαπιστώσει αν έχει και κατά πόσο καλυτερεύσει η κατάσταση, σε αυτό το χώρο. Για το Μητροπολιτικό Πάρκο θα μιλήσουμε αργότερα.


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved