Η στροφή

Η ΣΤΡΟΦΗ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΘ

ή φοβού του Δαναούς και δώρα φέροντες!

Η στροφή: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Ο λόγος για την επίσκεψη του Κυριάκου «Μωυσή» Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη. Αιφνιδιαστικά, αλλά δεν ήταν η πρώτη φορά που ο πρωθυπουργός αυτού του καθεστώτος μας επισκέπτεται, έχοντας στο μυαλό του αυτό που εμείς δεν κατανοούμε με την πρώτη. Έχει μάθει να λειτουργεί σαν πυροσβέστης, όπως, για παράδειγμα, στο Ωραιόκαστρο.

Η στροφή: Η πολιτική στροφή

Μπορεί να μην φημίζεται για τις ικανότητές του, κάτι που δεν κατάφερε να το αποδείξει πριν να γίνει πολιτικός γιατί, απλούστατα δεν είχε δουλέψει ποτέ, αλλά για στέλεχος εταιρείας που σώζει επιχειρήσεις που καταρρέουν, σίγουρα κάνει. Κάτι τέτοιο έγινε με την ΔΕΘ.

Τα μέτρησαν από εδώ, τα ξαναμέτρησαν από εκεί, είδαν ότι δεν έβγαινε το θέμα.. Η μελέτη είναι ακριβή, το έργο έχει γίνει πανάκριβο και, το κυριότερο, ο κόσμος έχει αναστατωθεί. Αυτό δεν συμφέρει μια κυβέρνηση που χάνει συνέχεια τα ποσοστά της. Κάπως θα πρέπει να σταματήσει αυτή η κατρακύλα. Ήρθε μην και σώσει αυτό το κάστρο της παράταξής του.

Η στροφή: Το σωσίβιο

Μέσα στην αναμπουμπούλα βρέθηκε το κατάλληλο σωσίβιο για όλους. Ο Μητσοτάκης ήρθε να καθησυχάσει τον κόσμο: Όλα θα γίνουν όπως πρέπει. Μάλλον! Γιατί στο τέλος έβαλε μια υπόνοια. Θα γίνουν αυτά που ο κόσμος απαιτεί ή, τελικά, στην στροφή θα σερβιριστεί ένα διαφορετικό πιάτο;

Αυτός που ανέλαβε να περιγράψει το «μενού» είναι ο Στέλιος Αγγελούδης. Ως Δήμαρχος αποφάσισε να καθησυχάσει τους δημότες του παντρεύοντας διαφορετικές απόψεις και δείχνοντας μια διαφορετική πραγματικότητα. Το πραγματικό έχει πολλές όψεις, με λίγο ρετουσάρισμα όλα γίνονται.

Το τραβάμε από εδώ, το ξανατραβάμε από εκεί, τελικά θα έχουμε και πράσινο και κτήρια. Όλοι να είναι ευχαριστημένοι. Και οι επενδυτές και οι πολίτες που απαιτούν δέντρα για να αναπνέουν, σε μια πόλη που το καυσαέριο είναι περισσότερο από το οξυγόνο.

Η στροφή: Δύσκολος τοκετός

Όλα είναι θέμα εντυπώσεων. Για αρχή δημιουργείται μια αναστάτωση. Μετά βγαίνουν γνώμες που αναστατώνουν. Ακολουθεί το χάος. Ακολούθως είναι η απειλή για δημοψήφισμα. Αυτό τρομάζει, αφού θυμόμαστε αυτό το δημοψήφισμα για το νερό και τα επακόλουθά του. Το θέμα είναι πως θα τα μαζέψουμε και μετά βλέπουμε.

Η στροφή

Αυτή η «κυβέρνηση» δεν αντέχει άλλα τραύματα. Αυτό το καταλαβαίνουν όλοι στο Μαξίμου. Ήρθε ο «αρχηγός» και, σαν καλός dealer, έβαλε τα πράγματα στην θέση τους. Πέταξε λίγο φούμο, είπε διφορούμενα λόγια, ως Μωυσής, και έφυγε αφήνοντας ένα θολό τοπίο. 

Αυτό που χρειάζεται είναι η ερμηνεία της νέας πραγματικότητας. Αυτό το ανέλαβε ο Δήμαρχος και ακολούθησαν οι άλλες δημοτικές παρατάξεις. Το μπέρδεψαν το πράγμα, το μπάλωσαν και άφησαν μια εντύπωση ότι κάτι θα γίνει. Ναι, αλλά τι;

Η στροφή: Τα δέντρα

Το πιο γελοίο είναι ότι έκανε δηλώσεις ο πρώην Δήμαρχος, ο Ζέρβας, με το ψευδώνυμο Ομέρ Πριόνης. Αντί να δώσει εξηγήσεις για πόσα έβαλαν στην άκρη από την αδικαιολόγητη κοπή εκατοντάδων εύρωστων  δέντρων, επί θητείας του, είπε ότι αυτό το σχέδιο δεν θα βγάλει πουθενά. Τον τρομάζουν τα δέντρα φαίνεται.

Αυτό που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη είναι η δημιουργία πολλών πνευμόνων. Πως αλλιώς θα αναπνεύσει ο κόσμος; Πως αυτή η πόλη θα γίνει φιλική στον πολίτη; Τα πρώτα που θα πρέπει να γίνουν είναι η δημιουργία πράσινων θυλάκων και η λύση του κυκλοφοριακού.

Για το πρώτο ήχησε το καμπανάκι από τους πολίτες, για το δεύτερο όχι ακόμα. Όμως αυτή η στροφή του Μητσοτάκη είναι πολύ περίεργη: Να δούμε σε ποιο πολιτικό πεδίο θα μας βγάλει, θα υπάρχει, σε αυτό, κέρδος για τους πολίτες ή για τους εργολάβους; Ποιος θα κερδίσει περισσότερο; Ας είμαστε σε επαγρύπνηση.

Η στροφή: Ανάποδα

«Για εμάς, ο πραγματικός τόπος συνάντησης είναι η απομάκρυνση των βαριών εκθεσιακών δραστηριοτήτων από το κέντρο της πόλης», είπε η κ. Κέκη, από την δημοτική παράταξη Η Πόλη Ανάποδα.

Τόνισε ότι χρειάζονται  σαφείς διευκρινίσεις για τα δύο προβλεπόμενα κτίρια, και κυρίως για το αν «το ένα εκθεσιακό κέντρο που προτείνεται μπορεί να καλύψει το σύνολο των εκθέσεων που φιλοξενούνται σήμερα στην πόλη». Είπε ότι «αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό» και προειδοποίησε για τον κίνδυνο διολίσθησης σε ένα νέο, συγκαλυμμένο σχέδιο ανάπτυξης.

Αν βάλουμε και τους προβληματισμούς του Μιχάλη Τρεμόπουλου, από την παράταξη «Θεσσαλονίκη για όλους», ο οποίος υπογράμμισε πως δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή στο Προεδρικό Διάταγμα που να κατοχυρώνει τη διεκδίκηση του χώρου του Γ’ Σώματος Στρατού. Πρόσθεσε ότι η πρόταση παραμένει χωρίς θεσμική κατοχύρωση και ζήτησε σαφήνεια για τη χωροταξική υλοποίηση του μητροπολιτικού πάρκου. Τότε τα ερωτηματικά μαζεύονται και είναι πολλά!

Ας κρατάμε, λοιπόν, μικρό καλάθι. Και να φοβούμαστε τους σύγχρονους Δαναούς!

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Πλατεία Αριστοτέλους

Κυκλοφοριακό πρόβλημα

Μαφία Μητσοτάκη



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved