Επεισόδια στο Νεπάλ

Επεισόδια στο Νεπάλ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΟ ΝΕΠΑΛ;

Επεισόδια στο Νεπάλ: Επιμέλεια Γιάννης Πετρόπουλος

Άλλη μια κυβέρνηση έπεσε στη γειτονιά της Ινδίας. Αυτή τη φορά, πρόκειται για το Νεπάλ, έναν ιστορικό φίλο του Νέου Δελχί. Οι διαμαρτυρίες με επικεφαλής τη Gen Z κατέληξαν σε αιματηρές συγκρούσεις, αναγκάζοντας τον Κ.Π. Σάρμα Ολί να παραιτηθεί από την πρωθυπουργία. Οι παραμεθόριες περιοχές της Ινδίας με το Νεπάλ βρίσκονται σε κατάσταση συναγερμού, καθώς οι αναταραχές συνεχίζονται. Τι σημαίνει για την Ινδία η αναταραχή που επικρατεί στο Νεπάλ;

Επεισόδια στο Νεπάλ: Επιτήρηση

Το Νεπάλ βιώνει μια πολιτική κρίση. Οι εκτεταμένες διαμαρτυρίες κατά της διαφθοράς, του νεποτισμού και των περιορισμένων οικονομικών ευκαιριών, που πυροδοτήθηκαν από την απαγόρευση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, οδήγησαν στην πτώση της κυβέρνησης του Κ.Π. Σάρμα Όλι.

Καθώς η αναταραχή κυριεύει τη χώρα των Ιμαλαΐων, η Ινδία, η οποία μοιράζεται ένα διαπερατό σύνορο με το Νεπάλ, βρίσκεται σε επιφυλακή. Οι κεντρικές υπηρεσίες έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις προς την αστυνομία του Μπιχάρ, την αστυνομία του Ουτάρ Πραντές και τη Sashastra Seema Bal (SSB) να διατηρήσουν αυστηρή επιτήρηση στα σύνορα.

Ας ρίξουμε μια προσεκτική ματιά στο τι σημαίνει η κρίση στο Νεπάλ για την Ινδία. Υψηλή επιφυλακή στα σύνορα Ινδίας-Νεπάλ.

Επεισόδια στο Νεπάλ: Επιφυλακή

Οι περιοχές της Ινδίας που συνορεύουν με το Νεπάλ βρίσκονται σε κατάσταση υψηλής επιφυλακής μετά τις διαμαρτυρίες στη χώρα που οδήγησαν σε πολιτική αναταραχή. Τουλάχιστον 19 άτομα σκοτώθηκαν και περισσότερα από 300 τραυματίστηκαν, καθώς η κυβέρνηση αντέδρασε με βία εναντίον των διαδηλωτών της Gen Z.

Η θανατηφόρα αναταραχή που ξεκίνησε τη Δευτέρα ώθησε τον Όλι να άρει την απαγόρευση των κοινωνικών μέσων και τελικά να παραιτηθεί από την πρωθυπουργία του Νεπάλ.

Ομάδες της αστυνομίας και τα σώματα της SSB πραγματοποιούν κοινές περιπολίες, ενώ οι δυνάμεις ασφαλείας παρακολουθούν στενά κάθε διασυνοριακή κίνηση.

Ένα αστυνομικό φυλάκιο έχει στηθεί στα σύνορα Ινδίας-Νεπάλ, στην πόλη Panitanki στο Darjeeling, της Δυτικής Βεγγάλης.

Επεισόδια στο Νεπάλ: Η ηρεμία

«Όσον αφορά την κατάσταση στα σύνορα, επικρατεί απόλυτη ηρεμία στα διεθνή σύνορα και στην ινδική πλευρά των συνόρων. Ωστόσο, από το πρωί έχουν αναφερθεί ορισμένα βίαια επεισόδια από την άλλη πλευρά των συνόρων, στο Νεπάλ. Είμαστε σε εγρήγορση και έχουμε ενισχύσει την παρουσία μας στην περιοχή.

Έχει γίνει επιπλέον ενίσχυση από το αρχηγείο της αστυνομίας. Έχουμε ενισχύσει τους μηχανισμούς πληροφοριών μας ενόψει της κατάστασης. Θα συνεργαστούμε στενά με την SSB. Η SSB έχει επίσης αυξήσει την παρουσία της στην περιοχή.

Το Γραφείο Μετανάστευσης και Τελωνείων πέρα από τα σύνορα έχει δεχτεί επίθεση. Η διακίνηση ατόμων πέρα από τα σύνορα έχει σταματήσει.», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής και Επιθεωρητής της Αστυνομίας της Βόρειας Βεγγάλης, Rajesh Kumar Yadav, στο πρακτορείο ειδήσεων ANI.

Την Τρίτη (9 Σεπτεμβρίου 2025), τα σύνορα Ινδίας-Νεπάλ στο Jogbani, στην Araria του Bihar, τέθηκαν σε κατάσταση υψηλής επιφυλακής, καθώς ξέσπασαν βίαιες διαμαρτυρίες στο Κατμαντού.

Η κυβέρνηση του Uttar Pradesh έδωσε εντολή στην αστυνομία να παραμείνει σε κατάσταση υψηλής επιφυλακής στις συνοριακές περιοχές με το Νεπάλ. Έχει επίσης εκδώσει αριθμούς τηλεφωνικής γραμμής βοήθειας για να βοηθήσει τους Ινδούς που έχουν αποκλειστεί στη γειτονική χώρα.

(πηγή: https://www.firstpost.com)

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

ΔΕΘ 2025

Ζελένσκι-Πούτιν

Δονούσα

Αυτοί που έμειναν ζωντανοί



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved