Επιτάχυνση στις συντάξεις

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΤΑΙ

Επιτάχυνση στις συντάξεις: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Κατά ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα επιταχύνεται η επεξεργασία των συνταξιοδοτικών αιτήσεων. Αυτό που δε θα γίνεται είναι η ακρόαση του ασφαλισμένου. Αυτή αφορούσε την έκδοση διοικητικής πράξης με την οποία απορρίπτεται αίτηση για απονομής σύνταξης.

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΒΗΜΑ

Στο ΦΕΚ Α΄ 103 της 26/5/2022,  δημοσιεύτηκαν οι διατάξεις του Νόμου 4935. Το άρθρο 27 αυτού του Νόμου καταργεί τη διαδικασία του άρθρου 46 που υπήρχε στο Νόμο 2676/1999. Αφορούσε στην ακρόαση του ασφαλισμένου πριν από την έκδοση διοικητικής πράξης. Αυτή μπορούσε να απορρίψει τη συνταξιοδοτική αίτησή του.

Το να αφαιρεθεί ένα βήμα είναι μία πρόοδος. Μπορεί να φανταστεί κάποιος πόσο καθυστερούσε αυτή η ακρόαση: Ραντεβού με τον ασφαλισμένο, λίστα αναμονής, χρόνος χαμένος. Όμως από αυτή τη διαδικασία μπορούσε να επηρεαστεί η έκδοση μιας απόφασης. Ο ασφαλισμένος μπορούσε να εκφέρει τις ενστάσεις του και να επηρεάσει θετικά την εν λόγω απόφαση. Τώρα δεν ξέρουμε ποια θα είναι η άμυνά του έναντι μιας απόφασης αρνητικής από τον ΕΦΚΑ. Αυτό δεν το διευκρινίζει το υπουργείο. Επίσης δε μας λέει αν μπορεί να επανεξεταστεί η υπόθεση και μετά από πόσο χρόνο.

Επιτάχυνση στις συντάξεις

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΡΟΥΝ

Η κατάργηση αυτής της διαδικασίας εφαρμόζεται στις αιτήσεις για απονομής σύνταξης. Πιο συγκεκριμένα: σε αυτές που έχουν υποβληθεί από 1η Μαρτίου 2020 και μετά. Αυτή η απόφαση είναι σύμφωνη με το άρθρο 17 του Νόμου 4670/2020 (Α΄ 43/28-2-2020). Αφορούσε στο ψηφιακό μετασχηματισμό της διαδικασίας απονομής σύνταξης. Όπως ισχύει με τα άρθρα 50 και 64 του Νόμου 4921, του 2022, ο οποίος έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ 75 Α΄, στις 8/4/2022.

«Επιτάχυνση στις συντάξεις: Θα αποδώσει

δικαιοσύνη ή θα αδικήσει μια

σειρά υποψήφιων συνταξιούχων;»

Εφαρμόζεται επίσης και στις αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί σύμφωνα με τις διατάξεις που προαναφέραμε. Αυτές που ήταν εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του άρθρου 27 του Νόμου 4935 του 2022. Δηλαδή κατά την 26η Μαΐου 2022.

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ

Θα δούμε τι θα φέρει αυτή η νέα ρύθμιση. Θα είναι υπέρ του ασφαλισμένου ή υπέρ του κράτους; Θα αποδώσει δικαιοσύνη ή θα αδικήσει μια σειρά υποψήφιων συνταξιούχων;

Αυτά θα τα δούμε στο προσεχές μέλλον. Όπως συνέβη με τις διαδικασίες fax track και εμπιστοσύνης που εφαρμόστηκαν από το υπουργείο για την επεξεργασία συντάξεων. Οι πληροφορίες λένε ότι το μέτρο δε λειτούργησε. Αδίκησε πολλούς συνταξιούχους. Ήταν το θέμα μιας σύσκεψης στο υπουργείο που δεν ξέρουμε τι συμπεράσματα έχει βγάλει. Τα στόματα είναι ερμητικά κλειστά. Φυσικά, λόγω προεκλογικού κλίματος.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved