Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Βαγγέλης Παπαδόπουλος

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: γράφει η Εύα Μαρά

Επαγγελματίας δημοσιογράφος, μέλος της Ένωσης Συντακτών, (ΕΣΗΕΑ) και από τα πιο παλιά στελέχη της ΕΡΤ. Εργάστηκε ως ρεπόρτερ, συντάκτης γραφείου, αρχισυντάκτης, αρθρογράφος και διευθυντής στις εφημερίδες και περιοδικά: Ταχυδρόμος, Ελληνικός Βορράς, Ημερησία, Ελεύθερος Κόσμος, Απογευματινή, Ελεύθερη Ώρα, Ακρόπολη, Χώρα, Επίκαιρα, Πολιτικά Θέματα.

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Ο δημοσιογράφος

Ίδρυσε τις εφημερίδες και τα περιοδικά: Ημερολόγιο, Δραμηνά, Σκύλος, Πειραϊκή, Επαρχιακοί Αντίλαλοι, Δημοσιογραφία, Πορτραίτα βιογραφίες, Αλάρμ.

Εργάστηκε στα γραφεία τύπου: Υπουργείου Εμπορίου, Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών, Ένωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακών Εφημερίδων και μεγάλων εταιρειών και επιχειρήσεων.

Από τα πιο παλιά και έμπειρα στελέχη της ΕΡΤ δραστηριοποιήθηκε σχεδόν σε όλα τα δημοσιογραφικά της τμήματα: ρεπόρτερ στα Χρονικά της ημέρας, ρεπόρτερ στην Υπηρεσία Ενημέρωσης, συντάκτης δελτίων ειδήσεων, χρονογράφος, συντάκτης στη Φωνή της Ελλάδος, για τον απόδημο ελληνισμό, ρεπόρτερ-συντάκτης στα δελτία ειδήσεων της τηλεόρασης, πολιτικός συντάκτης και σχολιαστής, αρχισυντάκτης της πρωινής ζώνης της τηλεόρασης της ΕΡΤ 1.

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Η τηλεόραση

Η τηλεοπτική του εκπομπή «Ραντεβού το μεσημέρι» πήρε το πρώτο βραβείο κοινού για την καλύτερη ενημερωτική εκπομπή το 1991, ενώ μπήκε αρκετές φορές στο τηλεοπτικό βαρόμετρο συγκεντρώνοντας ποσοστό ρεκόρ τηλεθέασης 52% που ως σήμερα δεν ξεπεράστηκε από κανένα ειδησεογραφικό ενημερωτικό μαγκαζίνο. Στην εκπομπή αυτή, για πρώτη φορά, καθιέρωσε από την κρατική τηλεόραση ξενόγλωσσα δελτία στην αγγλική, γαλλική και γερμανική γλώσσα.

Το 1990, με τη δημοσιογραφική του ομάδα στην ΕΡΤ 1, δημιούργησε για πρώτη φορά πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, πρόδρομο των σημερινών «πρωινάδικων», με τίτλο Τα πρωινά. Την ίδια περίοδο περιόδευσε στην περιφέρεια με όλο το δυναμικό της ΕΡΤ προβάλλοντας καθημερινά την εκπομπή του από κάθε πόλη και νησί σε απευθείας μετάδοση. Από Κόρινθο, Σάμο, Χίο, Λέσβο, Αλεξανδρούπολη, Ξάνθη, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Φλώρινα, Καστοριά, Γρεβενά, Κατερίνη κ.λπ.

Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Ο ανταποκριτής

Διακρίθηκε για την περιγραφή έκτακτων γεγονότων, υποδοχών, παρελάσεων, και μεγάλων εκδηλώσεων με ειδικό προσόν τη φωνή του. Ακέραιος στα δημοσιογραφικά του καθήκοντα, αποκεφαλίστηκε» μια φορά από τον Ανδρέα Ανδριανόπουλο, (προσωρινά) υπουργό της Ν.Δ. και μια φορά από τον υπουργό του ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλο (οριστικά). Συνεργοί στους… αποκεφαλισμούς, ο τότε πρόεδρος της ΕΡΤ Ευγένιος Γιαννακόπουλος και ο Διευθυντής Ενημέρωσης Σπύρος Κατσίμης -ο οποίος αργότερα ζήτησε δημοσίως συγγνώμη!

Ίδρυσε τον πρώτο επαρχιακό ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο ΕΣΠ στην Καβάλα, με την άνθιση της ελεύθερης ραδιοφωνίας. Μετά την αποχώρηση του από την ΕΡΤ, εργάστηκε στους τηλεοπτικούς σταθμούς: Τηλεάστυ (σημερινό ΑΡΤ), Τ.V. Μακεδονία, T.V. Magic, Έξτρα, Κανάλι ΙΟ, Alter, Κόντρα, Blue Sky, Στην εκπομπή και Άρωμα Ελλάδος για 24 περιφερειακά κανάλια της χώρας και στους ραδιοφωνικούς σταθμούς 9,84 και Ατλαντίς.

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Οι επαφές με προσωπικότητες

Πάνω από εξήντα χρόνια στο δημοσιογραφικό επάγγελμα γνώρισε πολλές επιφανείς προσωπικότητες, ορισμένες από τις οποίες τον συγκίνησαν και τράβηξαν το ενδιαφέρον του, ώστε να γράψει σύντομες βιογραφίες γι’αυτές. Το 2012 έγραψε τη βιογραφία του Τούρκου Προέδρου Ρ. Τ. Ερντογάν, έργο πού εντυπωσίασε σε Ελλάδα και Τουρκία για την πληρότητα και αντικειμενικότητα του, ώστε να είναι για σχεδόν ένα μήνα στις πρώτες σελίδες του τουρκικού τύπου. Το βιβλίο παρουσιάστηκε σε επίσημη εκδήλωση στην αίθουσα της Παλαιάς Βουλής, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του τόπου και εκλεκτού πυκνού ακροατηρίου, αλλά αγνοήθηκε για ευνόητους λόγους από τον εγχώριο τύπο και τους συναδέλφους του!

Ταξίδεψε σχεδόν σε όλο τον κόσμο καλύπτοντας για την ΕΡΤ ή για τις εφημερίδες στις οποίες εργάζονταν, μεγάλα γεγονότα και συμμετείχε σε δημοσιογραφικές αποστολές συνοδεύοντας την εκάστοτε πολιτική ηγεσία της Ελλάδος, όπως τον Κ. Καραμανλή, στη Ν. Υόρκη και Ουάσιγκτον, τον Κων. Μητσοτάκη, στη Βόννη, στο Βελιγράδι, στη Ρώμη, στο Μάαστριχτ, στην Αττάλεια, στα Εμιράτα του Κόλπου, στη Λευκωσία, στη Μόσχα και στις ΗΠΑ. Τον Ανδρέα Παπανδρέου, στο Πεκίνο, στη Βαρσοβία, στη Βουδαπέστη, στη Πράγα, στο Νταβός, στη Σόφια. Τον Χρ. Σαρτζετάκη, στο Τόκιο και στην Πράγα. Τον Αντώνη Σαμαρά, στο Τελ Αβίβ, στην Ιερουσαλήμ, στην Ιταλία, και στο Βουκουρέστι. Τον Ανδρέα Ζαΐμη, στην Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία. Τον Κάρολο Παπούλια και τη Μελίνα Μερκούρη, στο Αργυρόκαστρο, στους Αγ. Σαράντα και στα Τίρανα.

Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Οι δημοσιογραφικές αποστολές

Στα ταξίδια αυτά είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά έστω και στιγμιαία, ως δημοσιογράφος, τον Τζίμη Κάρτερ, τον Τζορτζ Μπους, τον Χέλμουτ Κολ, τον Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς, τον Μπουλέντ Ετσεβίτ, τον Μακάριο, τον Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, τον Κάρλο Πόντι, τον Τουργκούτ Οζάλ, τον Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, τον στρατηγό Γιαρουζέλσκι, τον Τοντόρ Ζίφκοφ, την Τανσού Τσιλέρ, τον Μεσούτ Γιλμάζ, τον Βάτσλαβ Χάβελ κ.ά.

Δημοσιογραφικές αποστολές τον έφεραν στο Κάιρο για τη δολοφονία του Σαντάτ, στα Εμιράτα, στον πόλεμο του Κόλπου, στα γεγονότα του Ιράκ, στα γεγονότα της πτώσης του Αλία στην Αλβανία, σε συνόδους κορυφής στις Βρυξέλλες, στην υπογραφή της συμφωνίας του Μάαστριχτ, στο διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και στο Οβάλ γραφείο του Λευκού Οίκου.

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Η λογοτεχνία

Στο χώρο της λογοτεχνίας μπήκε το 1968 με τη δημοσίευση του διηγήματος «Μη φοβάσαι κουτέ, τόλμησε», το οποίο κρίθηκε τότε άσεμνο γιατί προσέβαλε τη δημοσία αιδώ και οδηγήθηκε δυο φορές στα δικαστήρια (Τριμελές και Εφετείο) όπου και αθωώθηκε!!! Το διήγημα αυτό μαζί με άλλα κυκλοφόρησε σε βιβλίο με τον ίδιο τίτλο το Ι988 και με το λογοτεχνικό του ψευδώνυμο Μάχη Γραικού. Συμπτωματικά το βιωματικό αυτό γεγονός συνέβη με ανάλογο τρόπο στη Γαλλία όταν μια καθηγήτρια ερωτεύτηκε έναν ανήλικο μαθητή της και είχε ως τραγικό αποτέλεσμα το θάνατό της που συγκλόνισε τότε τη Γαλλία και αργότερα έγινε βιβλίο και μεταφράστηκε στα ελληνικά από τον Γιάννη Λάμψα αλλά και κινηματογραφική ταινία με τίτλο «Ιστορία αγάπης».

Έκτοτε έγραψε μυθιστορήματα, δοκίμια χρονογραφήματα και θεατρικά έργα ένα από τα οποία, το θρησκευτικό δράμα «Λυδία» , ανέβηκε σε υπαίθρια και αρχαία θέατρα της χώρας.

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Τα βιβλία

Αργότερα κυκλοφόρησε η τριλογία του «Πορεία» με πρώτο βιβλίο το «Αίμα σπέρμα ψέμα» δεύτερο βιβλίο το «Έρωτας στα χρόνια της κρίσης» και τρίτο τον «Οδοστρωτήρα». Τα τρία αυτά βιβλία που αποτελούν την τριλογία εκδόθηκαν φέτος σε δεύτερη έκδοση σε δύο καλαίσθητους τόμους. Μετά από λίγο κυκλοφόρησε και η πρώτη του ποιητική συλλογή «Ύμνος στον έρωτα», σε συλλεκτική έκδοση που εξαντλήθηκε. Ακολούθησαν το ιστορικό ερωτικό μυθιστόρημα «Στα ίχνη μιας άγνωστης», η αναδρομή στην πενηντάχρονη καριέρα του με τίτλο «Διόρθωσις ημαρτημένων», τα «Θαύματα του Ιησού», το «Μανιφέστο του Μακεδόνα» με όλη την ιστορία του Μακεδονικού ζητήματος, και ακολούθησε η βιογραφία του Αλέξη Τσίπρα.

Στην τριλογία «Πορεία» περιγράφονται οι ζωές των ανθρώπων βγαλμένες από τα τρία γενετήσια υλικά: το αίμα το σπέρμα και το ψέμα. Το αίμα του Κάιν το σπέρμα του Αυνάν και το ψέμα της Εύας. Στο πρώτο βιβλίο ξεκινάει η ζωή των ηρώων από την παιδική τους ηλικία, τους πρώτους έρωτες στη μικρή πολιτεία, ανάμεσα στις μνήμες του παρελθόντος και της ιστορίας, τις τραυματικές βιωματικές εμπειρίες του παρόντος και τις ελπίδες και τα οράματα για μια καλύτερη ζωή. Τα συναισθήματα της χαράς και της λύπης, της δυστυχίας και της ευτυχίας, εμπλέκονται στον έρωτα με τα απρόοπτα της καθημερινότητας, κονταροχτυπιούνται με τη μοίρα και στιγματίζονται από το θάνατο. Το βιβλίο θυμίζει πολύ την ταινία του Φρανσουά Τρυφώ τα «400 χτυπήματα».

Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Ιστορία πάθους

Στο δεύτερο βιβλίο συνεχίζεται η ζωή των πρωταγωνιστών μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και δημιουργείται μια ιστορία πάθους και έρωτα ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και σε γυναίκα που έχει τα μισά του χρόνια. Μέσα από τις ιστορίες των ηρώων παρουσιάζεται και η ιστορία της χώρας με τα γεγονότα κάθε εποχής από το 1922 ως σήμερα. Εδώ ο συγγραφέας επηρεάζεται από το έργο του Gabriel Garcia Marquez «Έρωτας στα χρόνια της χολέρας». Η ιστορία της τριλογίας ολοκληρώνεται στο τρίτο βιβλίο «Οδοστρωτήρας», όπου ο συγγραφέας κάνει αναφορές στα ζωτικά προβλήματα του ανθρώπου, στον θάνατο, στον έρωτα, στη θρησκεία, στη φιλοσοφία και στη δημοκρατία, στον πολιτισμό, στα ήθη και στα έθιμα, στις αγωνίες και τους προβληματισμούς της κάθε συνείδησης, στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον της Ελλάδος και τερματίζει τη μυθοπλασία των ηρώων του μυθιστορήματος. Στο βιβλίο αυτό ο συγγραφέας συνδέει τη λογοτεχνία με τη δημοσιογραφία σαφώς επηρεασμένος από τον Τρούμαν Καπότε.

Ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, γνώρισε και μίλησε με χιλιάδες ανθρώπους διαφόρων χωρών, μελέτησε τη ζωή και τον πολιτισμό τους, χωρίς να γνωρίζει καμία ξένη γλώσσα, εκτός από τα ελληνικά, τα οποία προσπαθεί ακόμα να τα μάθει καλύτερα για να μπορεί να εκφέρει σωστά τον προφορικό λόγο με τη χαρακτηριστική φωνή του που θυμούνται ακόμα οι ακροατές των εκπομπών του εκείνης της εποχής.

Βαγγέλης Παπαδόπουλος: Οι τέχνες

Σπούδασε καλές τέχνες, οργάνωσε πολλές εκθέσεις ζωγραφικής, συμμετείχε σε ομαδικές, στην Αθήνα και σε μεγάλες επαρχιακές πόλεις και εικονογράφησε μια εκκλησία. Τελευταία του έκθεση ζωγραφικής έγινε τον Οκτώβριο του ΄24, στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ, όπου και παρουσίασε μία σειρά με πορτραίτα επιφανών.

Το 1976 ίδρυσε την «Παύλειο Εταιρεία Ιστορικών Μελετών» με στόχο να αναδείξει τους Φιλίππους σε οικουμενικό κέντρο ορθοδοξίας ιστορίας και πολιτισμού, αφού εκεί ιδρύθηκε η πρώτη χριστιανική εκκλησία σε ευρωπαϊκό έδαφος και βαφτίστηκε η πρώτη ευρωπαία χριστιανή, η Λυδία. Για τον σκοπό αυτό διοργάνωσε τέσσερις διεθνείς συναντήσεις στην οποία συμμετείχαν εξέχουσες προσωπικότητες της επιστήμης, της ιστορίας και της θεολογίας, από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου και εκπρόσωποι της Πολιτείας και του ΟΗΕ.

Ως νομαρχιακός σύμβουλος Αθηνών (2006-2010) πέρασε πρόταση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο για την ανάδειξη της Πνύκας σε παγκόσμιο κέντρο Δημοκρατίας, με στόχο να γίνει μόνιμος θεσμός και λειτούργησε για δύο χρόνια με σχετικές διεθνείς συναντήσεις. Πέρασε από πολλές δημοσιογραφικές δίκες και αθωώθηκε σε όλες! Τα λάθη του: Αγάπησε πολύ. Δεν προσκύνησε. Δεν εντάχθηκε στο σύστημα.

 

Η συνέντευξή του

Διαβάστε τα άρθρα που έχουμε δημοσιεύσει σχετικά με την λογοτεχνία

Αφιέρωμα στον Καβάφη

Μάρτιαι Ειδοί

Μαθηματικά και αφήγηση

Δημήτρης Αθανίτης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved